Snabb fråga eftersom jag inte läst upp mig på den senaste tidens förändringar: Har alliansen gjort någon förändring nyligen som gjorde att detta blev möjligt? Eller var det även så under sosseriet?
Snabb fråga eftersom jag inte läst upp mig på den senaste tidens förändringar: Har alliansen gjort någon förändring nyligen som gjorde att detta blev möjligt? Eller var det även så under sosseriet?
bekräftat: Undersökningen visar också på samband mellan kunskap och vilka partier väljare röstar på.
– Där tendensen är starkast i valmanskåren att rösta på (s) så är det bland väljare som är mindre kunniga. Och tendensen är starkare att rösta på (fp) och (m) bland dem som är mer kunniga. Okunniga avstår oftare från att utnyttja sin rösträtt än de som är kunniga, säger Sören Holmberg till Ekot.
innan valet talade de om sänkt bensinskatt sen höjde de den och nu är de på väg att slå ytterligare rekord i att motsäga sig själv
Tror du att regeringen sitter kvar efter nästa val?
Ja 29%
Nej 67%
Vet inte 5%
innan valet talade de om sänkt bensinskatt sen höjde de den och nu är de på väg att slå ytterligare rekord i att motsäga sig själv
Planerad skattehöjning: 1,18 kronor litern.
Läsarna: Regeringen spårar ur
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1749578.ab
Ny bottennivå för moderaterna
Under tjugo procent. Januarimätningen från Sentio Research visar att oppositionen får 58,2 procent, mot 35,0 för regeringspartierna.
Tror du att regeringen sitter kvar efter nästa val?
Ja 29%
Nej 67%
Vet inte 5%
Totalt antal röster: 7955
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=738787
Nu är det så här att Aftonbladet ägs till 50,1 procent av LO, och LO äger även Socialdemokraterna, så allt som Aftonbladet skriver om sittande regering ska tas med en stor nypa salt, då Aftonbladets ägare har ett stort intresse av att Socialdemokraterna sitter och styr.
Dock brukar DN skriva korrekta nyheter.
Aftonbladet ägs väl av Schibsted eller vad de heter, samma ägare som SvD.
Så, du har fel. Tänkte bara säga det.
Tror inte Aftonbladet har en sådan påtaglig vänstervinkling i sina reportage. Iallafall inte subventionerad från ägarna. Finns det några bevis för det?
De kallar sig väl t.o.m. oberoende socialdemokratisk eller något sådant så det vore väldigt konstigt om de inte hade en vänstervinkling. Precis som Expressen och SvD och DN kallar sig liberala.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|