Borgerlighetens misslyckanden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
....ändra rubriken till
"Borgerlighetens misslyckanden (enligt Markus)"

Nä, det var så klart inte det jag menade. :)
Tycker bara att tråden som är minst sagt livlig för just FRA-diskussionen kan användas att diskutera FRA i, men visst kan det konstateras även här att oavsett lagens vara eller inte vara så är upplägget ett totalfiasko.

Vad har dataforumet med detta att göra?, det är ju mest ett supportforum.

Då det kategoriseras som ett borgerligt misslyckande skulle det även kunna vara en IT-diskussion. :brynad

Blir intressant se hur Reinfeldt(moderaterna) kommer hantera det politiskt.

Ja, det blir väl Mona.
Någon krönikör i Fokus trodde att detta kunde avgöra valet, precis som han menade att Tsunamihanteringen medverkade till utgången av valet 06.

Oavsett vilket lär det bli Mona. :gråta

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Oavsett vilket lär det bli Mona. :gråta

Jag undrar vad som skulle krävas för att rädda borgarna kvar vid makten vid nästa val. För visst lär de gödsla med valfläsk siste tiden under mandatperioden men det kommer knappast räcka. Ska vara typ om alla de rödgröna ledarna blir tagna på bar gärning när de gängvåldtar små skolbarn eller nått..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag undrar vad som skulle krävas för att rädda borgarna kvar vid makten vid nästa val. För visst lär de gödsla med valfläsk siste tiden under mandatperioden men det kommer knappast räcka. Ska vara typ om alla de rödgröna ledarna blir tagna på bar gärning när de gängvåldtar små skolbarn eller nått..

Det avgörande blir hur ekonomin ser ut och hur mycket de lyckas dela ut i form av skattesänkningar. Tror också det är svårt som rödgrön att vinna väljare på att de ska höja skatterna om vi har lågkonjunktur.

Angående våldtäkter på barn så är det väl bara att hamra ut om miljöpartisterna i både Stockholm och Skåne så är de ute ur leken. Det är kanske senaste mode i liberalistkretsar dock. Alla ska med.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
reinfeldt_363127r.jpg

:rofl

Samma dag som årets ramadan inleddes passade statsministern på att lära sig mer om halalprodukter.
På slakteriet i Johanneshov pratade Fredrik Reinfeldt (m) om hur viktigt mångfalden är för Sverige.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jag tror inte mina öron!:näsblod

Statsminister Reinfeldt skulle ha uttalat sig mycket hotfullt mot Sigfrid och frågat honom om han tänkte bli den som skulle skjuta ner en moderat statsminister.

"Ska skottet komma inifrån? Ska någon skjuta mot en moderat statsminister?", ska Reinfeldt ha sagt.

Enligt Agenda ska Reinfeldt också ha sagt: "Vi har en i gruppen som pekar finger åt en moderat statsminister."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=828253

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Han får väl någon fråga om sina uttalanden i

GOMORRON SVERIGE MÅNDAG 15 SEPTEMBER 2008

7:15 Halvtid. Två år har gått och två år kvar till nästa val. Statsminister FREDRIK REINFELDT (m) summerar och ser framåt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Grafik448.jpg

248.000 borgerliga väljare tycker borgerligheten är så misslyckad att de vänder sig till den vedervärdige Mona.
Jag vet ingenting som kunde gett borgerligheten ett tydligare underkännande än att någon vill ha Mona hellre. Fy fan för svensk borgerlighet, fy fan.
Det som behövs är traditonell högerpolitik, då hade det här landet mått bra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mona Sahlin 2008-09-20 kl10.30 TV4 på frågan om Anders Borgs prognos att räntan kommer ligga runt 3% i slutet av 2009:

-Det är en kvalificerad och idiotisk gissning

:3freak

Snacka om borgerligt misslyckande att Mona och hennes dumma uttalanden ska få regera Sverige.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Kontakterna med andra länder verkar gå fint.

Först liknade Carl Bildt Putin vid Hitler. Sen åkte han till Ukraina istället för att träffa Europarådet.

– Det är obegripligt att Bildt inte är här och bemöter kritiken. Vi är många som är oerhört besvikna på Sverige och er utrikesministers agerande. Att han så tydligt tar ställning för en sida bådar inte gott för Sveriges ordförandeskap i EU, säger han till Aftonbladet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1810309.svd

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Regeringen avskaffar inte värnskatten

Vilka jävla dumheter, nu avstår man utlovade skattesänkningar för att driva socialdemokratisk politik. Den där Borg har tydligen pluggat med Östros och det märks. Ska man sänka skatter och räntor i högkonjunktur och vice versa i lågkonjunktur? :3freak

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin