Heaven
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 29 Oct 2023
- Hoj
- Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det finns ett flertal frågor som jag är övertygad om kommer bli extremt viktiga framöver och som mer framåtlutade partier skulle kunna göra till profilfrågor, men som knappt har börjat diskuteras än. En sådan som jag har lyft flera gånger i olika trådar är utvecklingen på arbetsmarknaden i en tid när AI, automatisering och globalisering skapar enorma förändringar, på gott och ont.Tycker ändå att de kommer från en annan mylla men landar i SD. Folkligheten delar de också med oss.
Vet inte vad det är för helt nya politiska idéer som skulle kunna kommas på som ingen annan tänkt, det ligger så klart i sakens natur att man inte vet det man inte vet men om förhoppningen är att någon skall komma med något helt nytt som ändå ryms i M tror jag att man hoppas på lite mycket
Ibland kommer det upp lite tafatta trevande förslag om basinkomst eller särskild beskattning av techjättarna eller att det är för lite eller för mycket reglering, men det märks att politiker inte ens börjat tänka på frågan. Här behövs det verkligen politikutveckling, då det är en fråga som kan få enorm betydelse för människors framtid - inte minst i ljuset av hur den hänger ihop med dagens geopolitik. Det får inte bli ännu en fråga där de politiska partierna tas på sängen och säger "vi har varit naiva".
Ett tag hade jag lite förhoppningar på Medborgerlig samling, men de har helt misslyckats med att skapa ett positivt momentum kring sin politik och framstår mest som en blek SD-kopia.