Bota hjärtesorg?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
Singellivet har SÅ många fördelar!
... .

Snickesnack! Jag hävdar att alla som påstår att singel is the way to be har missförstått något grundläggande. Något år ibland kanske, men man ska inte underskatta det faktum att det i slutänden inte finns någon framtid i att vara singel. Singel är bara en förskönande omskrivning av Ensam!

Nä gå själv ett tag, lev rövare och läk, men i slutänden mår man nog bäst av att hitta något nytt.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Chrille skrev:
Snickesnack! Jag hävdar att alla som påstår att singel is the way to be har missförstått något grundläggande. Något år ibland kanske, men man ska inte underskatta det faktum att det i slutänden inte finns någon framtid i att vara singel. Singel är bara en förskönande omskrivning av Ensam!

Nä gå själv ett tag, lev rövare och läk, men i slutänden mår man nog bäst av att hitta något nytt.

Jag tror det är tvärtom. Människan är ett flockdjur. Jag blir glad av att vara med min flock, inte av att binda upp mig till en människa. Förresten är parkärleken ett västerländskt påfund. Buddhismen t.ex. anser att det är ett av de lägre värdena i livet.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
Jag tror det är tvärtom. Människan är ett flockdjur. Jag blir glad av att vara med min flock, ...

Håller med, men i vårt samhälle är flocken=familjen, några andra hållbara modeller har jag inte kommit på. Personligen hade jag kommit så långt att jag på fullaste allvar funderade över någon typ av kollektiv för det enda som jag är säker på är just det att ensamhet är inte bra...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Jag tror det är tvärtom. Människan är ett flockdjur. Jag blir glad av att vara med min flock, inte av att binda upp mig till en människa.
Det där är nog en ålderssak. Kompisar är inte lika viktiga när man är förti som när man var tjugo. Det är nog heller inte lika roligt att vara singel när man är femtio som det var när man var tjugofem. Ensamma medelålders män som berättar om hur "roligt" de jämt har är ganska patetiska.

Sen får budhisterna rangordna saken som de vill.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Finns inget bra med att vara singel och sen helt ensam ovanpå det :fakta

Det är inget bra att man skaffar sig porsche, fet hoj, grym båt osv osv osv..... Det är saker utan något egentligt värde. En person är något av värde, egentligen inget annat.

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Mavve skrev:
Finns inget bra med att vara singel och sen helt ensam ovanpå det :fakta

Det är inget bra att man skaffar sig porsche, fet hoj, grym båt osv osv osv..... Det är saker utan något egentligt värde. En person är något av värde, egentligen inget annat.

Håller med till fullo. Det är viktigare att man har någon att komma hem till än materiella ting.

Men det är jäkligt kul att ha leksaker också. ;)

Bingo skrev:
Det där är nog en ålderssak. Kompisar är inte lika viktiga när man är förti som när man var tjugo. Det är nog heller inte lika roligt att vara singel när man är femtio som det var när man var tjugofem. Ensamma medelålders män som berättar om hur "roligt" de jämt har är ganska patetiska.

Helt rätt! Ju äldre man blir, desto mer värdesätter man nog sina närmaste.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Pellert skrev:
Håller med till fullo. Det är viktigare att man har någon att komma hem till än materiella ting.

Men det är jäkligt kul att ha leksaker också. ;)

Helt rätt! Ju äldre man blir, desto mer värdesätter man nog sina närmaste.
Eller så blir leksakerna ÄNNU viktigare än tidigare :D

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
ktmjacke skrev:
Eller så blir leksakerna ÄNNU viktigare än tidigare :D
Det beror ju på varför man skaffar leksakerna. Om det är för att ragga på lokala pizzerian är det bara patetiskt när man kommer upp i åren.

Om det är för att smita från frugan lite då och då är det helt ok! ;)

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Bingo skrev:

Varför måste den närmsta människan i ens liv vara en partner? Varför slutar kompisarna att vara intressanta?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
Varför måste den närmsta människan i ens liv vara en partner? Varför slutar kompisarna att vara intressanta?

För att kompisarna har sedan länge fullt upp med sina flockar(familjer). Precis som Bingos säger: Sen då? Vilken framtid finns det i att vara ensam??

Kompisar och flockmedlemmar är inte samma sak. Kompisar ger inte den trygghet som en familj/partner kan erbjuda.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Pellert skrev:
Det beror ju på varför man skaffar leksakerna. Om det är för att ragga på lokala pizzerian är det bara patetiskt när man kommer upp i åren.

Om det är för att smita från frugan lite då och då är det helt ok! ;)
Varken eller faktiskt.Det jag syftar på är att åren tickar iväg fortare än man anar,därför börjar man värdera sina små hobbystunder mer än man nånsin gjorde när man var ung.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Chrille skrev:
För att kompisarna har sedan länge fullt upp med sina flockar(familjer). Precis som Bingos säger: Sen då? Vilken framtid finns det i att vara ensam??

Kompisar och flockmedlemmar är inte samma sak. Kompisar ger inte den trygghet som en familj/partner kan erbjuda.
För mig är det tvärtom faktiskt.Genom åren har det passerat både en o två förhållanden med varierande biverkningar.Men mina riktiga vänner har jag kvar ännu.Så för mig är tryggheten faktiskt kompisarna hur dumt det än låter med tanke på att jag har familj.Men om man ponerar att frugan ber mig fara åt h....e i morgon så kommer det svida ett tag,men sen går man vidare i livet,o det är då man upptäcker hur viktigt det är med vänner.Missförstå mig inte nu,jag dyrkar min familj,men det skulle ta mig mycket hårdare att bli sviken av mina bästa vänner än av min tjej. mvh//jacke

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
ktmjacke skrev:
För mig är det tvärtom faktiskt.Genom åren har det passerat både en o två förhållanden med vari.....men det skulle ta mig mycket hårdare att bli sviken av mina bästa vänner än av min tjej. mvh//jacke

Man behöver ju inte dela grotta med samma flock hela livet. Det där är ju en fråga om vad man tror på - jag kommer från en extremt stabilt kompisgäng, men är ändå hopplöst vilse i de perioder jag är ensam.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Chrille skrev:
Man behöver ju inte dela grotta med samma flock hela livet. Det där är ju en fråga om vad man tror på - jag kommer från en extremt stabilt kompisgäng, men är ändå hopplöst vilse i de perioder jag är ensam.
Det är väl där vi skiljer oss åt,du skriver ensam,men syftar då på när du är utan flickvän.Som jag ser det så är man ju inte ensam då om man har bra vänner.Samma med det där du skriver om att en kompis inte kan ge samma trygghet som en tjej.Hmm,för mig är inte ett förhållande nån trygghet direkt.Jag ser det mer som ett frivilligt risktagande där du riskerar att bli blåst.Det kan du aldrig bli av en polare på samma vis,därför är en polare tryggare i mina ögon.Och då menar jag ju inte direkt nån pubkompis utan snarare blodsbrodervarianten typ.När jag var yngre hängde jag upp hela mitt liv runt min partner oxå,detta resulterade ju i att när det tog slut så hamnade man ju i samma läge som trådstartaren.Så man kan väl säga att erfarenheter o åren har tyvärr trubbat av kärlekskänslorna.Man e lixom lite svalare nuförtiden.

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
ktmjacke skrev:
Varken eller faktiskt.Det jag syftar på är att åren tickar iväg fortare än man anar,därför börjar man värdera sina små hobbystunder mer än man nånsin gjorde när man var ung.
Du kan väl inte seriöst mena att du kan tänka dig att ersätta ett förhållande med en hobby?

Naturligtvis värderar man dom små stunder som man kan komma undan och pyssla med hojen och annat, men det värmer föga när man ligger ensam i sängen att veta att man har den häftigaste hojen eller en veteranbil som man håller på att renovera.

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Festa och ha kul ett tag !
Och ta en dag i taget ! imorgon är en annan dag vad vet du vad som händer då !!
Ta och prata med en bra polare eller bäst av allt sätt dig ner å snacka med morsan, dem brukar kunna vara rätt bra att ha när det krisar (jag vet)
Lycka till

P,S Tänk på alla möjligheter

// TOK :fyllisar

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Pellert skrev:
Du kan väl inte seriöst mena att du kan tänka dig att ersätta ett förhållande med en hobby?

Naturligtvis värderar man dom små stunder som man kan komma undan och pyssla med hojen och annat, men det värmer föga när man ligger ensam i sängen att veta att man har den häftigaste hojen eller en veteranbil som man håller på att renovera.
ÖÖÖÖhhh,vart skrev jag det????Har inte skrivit att jag vill byta ut nånting i mitt liv,jag skrev att jag värdesätter mina hobbystunder på ett annat sätt nu än när man var yngre.Jag lever ett helt underbart liv idag som jag absolut inte vill ändra på,men samtidigt ändras heller inte mina värderingar.Nån skrev tidigare att vi är flockdjur,i såfall är jag nog en varg som klarar av att överleva ensam när han blir utstött ur den flocken oxå.Jag gillar sällskap,men jag har min trygghet i mig själv så jag klarar mig bra ensam oxå.Det var det jag menade inget annat mvh//jacke

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Då missuppfattade jag lite tror jag. :)

Jag tolkade det mer som att du mer och mer värdesätter hobbystunderna framför förhållandet och det lät lite fel enligt mig.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...