sir Urban skrev:Om det stämmer så ska killen ha en eloge i "Eco-driving" eller vad trafikskolorna kallar det....
e4jägaren skrev:Om vi säger att jag åker landsväg i typ 130 km/h, hur mycket drar en sporthojj då? Skiljer det sig jättemycket mellan motorstorlekarna och modellerna?
andersson turbo skrev:Yamaha R1an har ju vacumstyrda trottlar vilket kan hjälpa till en hel del
att hålla upp gashastigheten mm (insprutarmodellen)
Du får väl prova att dreva om för att sänka varvet, beror ju iofs på om den orkar nåt då.Nexor skrev:Någon sa att bensinförbrukningen är oviktig och den lägsta kostanden osv. FEL FEL FEL. Kör man en billig hoj med 2000kr försäkring/år så är bensinen det DYRASTE! Min 650 stånka drar runt 0.55 i lungt tempo, men så fort det kommer upp i hiskeliga 110 ( ) så drar den över 0,8. Då ligger den på nästan 5½tusen varv och det röda går in vid 7 lr 8 tusen. Snacka om dålig pendlarhoj, jag hade ju lika gärna kunnat köra en supersport! :kocko
Victor skrev:Har inte alla moderna insprutade hojar nån form av "Andraspjäll" för att styra gashastigheten med?
e4jägaren skrev:Om vi säger att jag åker landsväg i typ 130 km/h, hur mycket drar en sporthojj då? Skiljer det sig jättemycket mellan motorstorlekarna och modellerna?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|