Bränsleförbrukning på modern sportmotorcykel?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Min antika sporthoj GSX1100R -90 drar 0.5 på Norgeresorna och 0.9 vid bankörning, min Superbiketrimmade ZXR750R drar 2 liter milen på bana.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Min hoj drog idag ca 0.9 på motorvägen...14 mil 13 liter. Kör jag för fort eller är det så här dyrt att köra literhoj? Min förra 750 drog max 0.8 blandad körning :huvet
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Det där med att snacka bränsleförbrukningen med folk är ganska kul.... Ibland tror visst vissa att deras saker går på ren luft. :confused: Jag vet inte alls hur andra kör mm, men min GSX-R 750 drar ca 1liter/milen, och det har jag alltid legat på. Visst vid lugn körning kan man komma ner till ca 0,7-0,8l/milen men inte snålare...
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Min GSX-R 750 med förgasare brukar ligga kring 0.6 vid blandad körning, mer om man leker, mindre vid jämn fart.
 

Peter_K

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
ZX-6R-98, R6-00
Min zx-6r -98 brukar ligga runt 0,6-0,7 vid blandad körning, men det är inga problem att få upp den i över en liter milen om man är lite gasglad.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Richard C skrev:
1168506 Min Mille R :Bugar :Bugar drar 0,85 till vardags och 1,25 till fest. Det é
busbilligt, ja menar mina Gammor :Bugar (Suzuki RG 500 Gamma för er som inte är torra bakom öronen än) drog aldrig under 1,2 till vardags och 2,0 till
fest.

Richard C

Uh hur lyckas du köra så millen drar 1.25l millen ligger du på varvstopet på 4an eller :hihi. Jag har aldrig lyckats köra min så den drar över 1.0 L milen men jag kanske kör försiktigt o finnt o snittar sällan över 250km/h
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Thunderkatten 0,4 om jag tar det lungt o 0,6 när man gasar lite mer
....bytte ner mig från thunderacen o trodde jag skulle ångra mig men denna duger gott till mina behov :)
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
0,5-0,6 vid jämn högre hastighet. Kom ner till 0,45 på hög växel och kanske 70-80 km/h när reservern hade lyst ett tag och jag hade inte en aning om var jag var eller var närmaste mack låg.

Håller en vettig förbrukning annars med tanke på motorstorlek.
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
toxicated skrev:
2131282 Thunderkatten 0,4 om jag tar det lungt o 0,6 när man gasar lite mer
....bytte ner mig från thunderacen o trodde jag skulle ångra mig men denna duger gott till mina behov :)


Efter att ha läst denna tråden förra året så testade jag fram och tillbaka till jobbet 13 mil tur och retur 70 och 90 vägar. Höll hastighetsbegränsningen och kom ner på ca 0.55 men vid vanlig körning drar min lilla tvin utan problem 0.8 hur fan gör ni för att komma ner till såna siffor och varför? Har man lite inspirerande körning eller bana så är ju inte en liter några problem att förbruka per mil?

/Urban
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Hade en drevad Hornet 600 förra året. Vid normal (ganska hård) körning drog den 0,8 typ & vid RIKTIGT hård körning över litern.
Superduken jag har nu går IKKE under litern & de verkar kvitta hur man kör den... Men jag är lika glad för de! :tungan
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
sir Urban skrev:
2131353 Efter att ha läst denna tråden förra året så testade jag fram och tillbaka till jobbet 13 mil tur och retur 70 och 90 vägar. Höll hastighetsbegränsningen och kom ner på ca 0.55 men vid vanlig körning drar min lilla tvin utan problem 0.8 hur fan gör ni för att komma ner till såna siffor och varför? Har man lite inspirerande körning eller bana så är ju inte en liter några problem att förbruka per mil?

/Urban

Tankade fullt o nollade, har rullat lite över 30mil nu , tanken rymmer 19 med en reserv på 3,1L och än har inte reservlampan tänds :banana

Gör inget speciellt, kör vanligt ligger för det mesta 15-20km/h över hastighetsbeg på 70 vägar o uppåt, fläskar på på vissa rakor....det bara é så
 

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
Har inte kollat exakt men jag tycker jag får tanka hela jävla tiden.
Ligger nog nära litern, men wtf. hoj kör man inte för den låga milkostnaden :yoparty
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
toxicated skrev:
2131372 Tankade fullt o nollade, har rullat lite över 30mil nu , tanken rymmer 19 med en reserv på 3,1L och än har inte reservlampan tänds :banana

Gör inget speciellt, kör vanligt ligger för det mesta 15-20km/h över hastighetsbeg på 70 vägar o uppåt, fläskar på på vissa rakor....det bara é så

Så du kan köra 22,1/0,4=55 mil på en tank?

Jag är impad! Dock utan några planer på att slå det.

/Urban
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
sir Urban skrev:
2131429 Så du kan köra 22,1/0,4=55 mil på en tank?

Jag är impad! Dock utan några planer på att slå det.

/Urban

Sorry om jag var otydlig men 19L med reserv givetvis!!
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
toxicated skrev:
2131462 Sorry om jag var otydlig men 19L med reserv givetvis!!

ok blir ändå drygt 47 mil, vilket man nog får anse som bra om man söker låg förbrukning.

Men om du är ute och leker en tank eller gasar riktigt vad hamnar du på då?

/Urban
 

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Hayabusa -01
Tydligen varierar det en hel del mellan olika hojjar,men min ZX9R -98 vill ha en förbrukning på runt 0,70-1,26.Oftast så blir det ca 20mil på mina 19liter.Jag har ingen tankmätare så när jag vridit om till reserven så vill jag gärna till en mack inom några mil.
 

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200
Min lilla tzr 125 cc (dock med trimpipa) drar mellan 07-1 liter milen :huvet

Men då ligger jag nästan alltid mellan 7000 och 10000k/varv (rödmarkerat vid 10500)

inte bra för ekonomin. :död
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Min R6:a snittar runt 0,85 det är samma som bilen fast 100 gånger roligare. Och som någon sa hade man vart snål hade man inte åkt hoj... möjligtvis en med pedaler på.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top