Bråket i Vojakkala

Status
Ej öppen för fler svar.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
NSD idag.

Grönfors, Sveriges mest dysfunktionella familj? Just nu pågår rättegången mot den 72-årige fadern och tre av sönerna, där de åtalas för att de klöv skallen på Esa Rano. Esa, som iofs inte är nån ängel själv, sitter med trots att hans skalle bara är tillfälligt ihopskruvad och det är ännu inte säkert om han kommer att överleva:

esafw5.jpg

Jämfört med honom så klarade sig prästen, som de bara misshandlade med slagträn och spetsade med en pinne, ganska väl:

3447786819.jpg

Familjen har terroriserat byn i snart 20 år och det sociala har fortfarande inte lyft ett finger för att göra nåt åt situationen. Redan när de flyttade hit från Finland för 30 år sen (för att undfly ett mordåtal på fadern i familjen) har myndigheterna känt till familjens psykiska problem. Har vi inget motmedel mot sånt här sen de stora psykanstalterna las ner? Tycker det är pinsamt.

Tråd på Flashback

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Ja, det är ju ett under att inte bybefolkningen samlats runt deras hus med facklor och högafflar för länge sen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det lustiga i historien är att man säger att man kan inget göra från myndighetshåll. Hur kan vi ha sådan otur att just vi berikats med så värdelösa myndigheter och myndighetspersoner? Är svag ryggrad en genetisk åkomma? Vem som helst som sett COPS vet hur sådant här löses. :yoparty

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Det lustiga i historien är att man säger att man kan inget göra från myndighetshåll. Hur kan vi ha sådan otur att just vi berikats med så värdelösa myndigheter och myndighetspersoner? Är svag ryggrad en genetisk åkomma? Vem som helst som sett COPS vet hur sådant här löses. :yoparty

Jag tycker byborna ska skramla ihop en slant och anlita en lite mer ljusskygg organisation till att lösa problemet.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag tycker byborna ska skramla ihop en slant och anlita en lite mer ljusskygg organisation till att lösa problemet.
Enligt Veikko Määttä (prästen) så har vissa "beskyddarorganisationer" erbjudit sina tjänster, men byborna har inte nappat. I TV berättade några bybor att de som fortfarande bor kvar endast närmar sig familjens gård beväpnade och minst 2 gånger har huset beskjutits.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det som behövs är vilda västern menatlitet.
Rid dit, tala om att de ska sluta, bränn huset och häng sonen. Slutar de inte sen så hänger man allihop.
Vilda västern är sjukt underskattat som förebild faktiskt.

Alternativt myndigheter som gör sitt jobb men det kommer inte hända under min livstid i alla fall.

Kolla bara det där i Halmstad, slashasar i LO-kollektivet tittar på TV medan gamla ligger i sängen. Får de sparken? Naturligtvis inte. Varför inte kan man däremot undra, ska de nu ignorera åldringar någon annanstans?

Sverige är inte och kommer inte bli ett rättvist land, det som behövs är hederlig populism (dvs populär politik) blandad med konservatism och direktdemokrati. Låt byborna i zigenarbyn rösta om huruvida zigenarna ska få snickra en flotte att bege sig mot Nordpolen på eller inte. Sedan får byborna leva med sitt beslut, zigenarna också.

Apropå zigenare, 4st blev tydligen utslängda ur en pälsbutik nyligen. Det var en sådan fruktansvärd kränkning att DO kräver skadestånd om 50.000kr/pp.

Ett helt sinnessjukt samhälle med andra ord.

Enligt Veikko Määttä (prästen) så har vissa "beskyddarorganisationer" erbjudit sina tjänster, men byborna har inte nappat.

Som präst i Svenska Kyrkan förtjänar man i och för sig ett brännbollsträ i pallet. Det är deras fel i mångt och mycket att vi har ett värdelöst rättsväsende och en velourpolitik utan motstycke.

Last edited:

EmiliosFantomen

Guest
En liten kul anekdot är att det var Piteå kommun som köpte huset i Vojakkala åt dom för att flytta problemet till en annan kommun.

Kan inte lova att det är sant då jag läste det på ett annat forum.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
En liten kul anekdot är att det var Piteå kommun som köpte huset i Vojakkala åt dom för att flytta problemet till en annan kommun.

Kan inte lova att det är sant då jag läste det på ett annat forum.

Det är inte alls omöjligt. Min gamla hemkommun hade problem med att en grannkommun köpte lägenheter åt missbrukare/psykfall i vår kommun och vips var det vår kommun som fick ta över ansvaret för dessa personer.

Självklart skall någon kommun förbarma sig över dem men att lämpa över problemen på sina grannar botar symptomen men löser inte problemen...

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Dom har bott i Storsund, 6 mil utanför Piteå. Hade en häst i Källaren enligt ganska säkra källor. Då dom var på Tv så var deras granne en Finne som suttit finkad för mord, troligen samma kille som nu har demolerad skalle. Dom är inte lite kaxiga...!

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag sitter och kollar på Insider nu om idioterna, jag blir så jävla förbannad att jag skakar. Va faan görs det inte någonting åt familjen. Tvångsförflytta dom ut i skogen:mad: :mad: :mad:

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Hoj
En cross
Jag sitter och kollar på Insider nu om idioterna, jag blir så jävla förbannad att jag skakar. Va faan görs det inte någonting åt familjen. Tvångsförflytta dom ut i skogen:mad: :mad: :mad:

Dom bor ju för fan mitt i skogen redan?:va

Jag tycker det är konstigt är att inte nån av alla jägare som antagligen bor där ännu inte lagt sig med geväret hundra meter därifrån och blåst skallen av dom en efter en.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är inte alls omöjligt. Min gamla hemkommun hade problem med att en grannkommun köpte lägenheter åt missbrukare/psykfall i vår kommun och vips var det vår kommun som fick ta över ansvaret för dessa personer.

Självklart skall någon kommun förbarma sig över dem men att lämpa över problemen på sina grannar botar symptomen men löser inte problemen...

:rofl
Fan vad kul, dels för att det var smart av de som köpte i din kommun, dels för att det drabbade dig och extra kul för att du vanligtvis vill att alla andra ska förbarma sig över samhällets avskräde men framför allt för att det definitivt inte hade löst problemet heller om de köpt lägenheterna i deras kommun så ditt resonemange håller verkligen inte heller.

:lol

If you fuck with Söderförort, you get pundargranne. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag läste i skräptidningen Metro om några pundare som hade tvingats flytta sina husvagnar mitt i snöstormen.
Det var jättejättesynd om dom...

Hur många månader hade dom haft på sig att flytta? :va
Snöstormen var sista dagen av den perioden....

Normalt skulle Marcus kalla mig blockflöjtandepalestinashjalsträdkramarkommunist, men det skrattade jag faktiskt åt...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Förbannad så du skakar och du vill flytta på dom?:va

Säg mig varför dom ens har rätt att leva när dom gör livet surt för alla sina medmänniskor och dessutom försöker mörda dom. Öga för öga...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sverige i ett nötskal vad gäller "beskyddande" av personer. Sjukt att det kan gå till så här. En vacker dag kanske det kommer till dom vad dom förtjänar.

Varför är dock det där beteende så vanligt hos zigenare? att ha sådan här attityd som att de äger världen och lever med egna lagar? Jag undrar hur dom lyckas avla fram den attityden. Det är likt den hjärntvättade religiösa gruppen som det var dokumentär om på TV häromdagen. Bara att dom inte var så våldsamma, dock lika pantade.

När jag bläddrade förbi Insider första gången igår kväll så såg jag intervju av han "Emo" eller vad han hette som sa att han skulle beskydda sin gård med alla medel mot "grönlunds". Stunden senare, ser jag en brutalt misslyckad person intervjuad och tänkte stackars sate som han ser ut. Hans ansikte var helt krossat och förlamat. Insåg några sekunder senare att det var samma person, och blev då ledsen och bekymrad över stackarn. Och sedan höra att han fått en yxa slagen i ansiktet och röntgenbilderna... sedan osäkerheten om han kommer överleva pga infektionen. :(

Allt detta för att Sverige inte har ett rättsväsende som kan hantera sådant här.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!