Bråket i Vojakkala

Status
Ej öppen för fler svar.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Då är vi överens och jag håller med. Det här med "åk dit och skjut dem" är jag numer immun eller blasé inför. Sånt skrivs ju dag ut och dag in på SH. Dock så är det här fallet nåt i hästväg och har pågått så länge utan att något hänt. De visar ju inte ens någon respekt för polisen. HA och liknande spelar likgiltiga inför lagen men de här är det på riktigt.

Det finns bara en lösning på att det går mentalt sjuka lösa som är farliga
för allmänheten, det är sluten mentalvård.

Allt snack som förts i den här tråden om att åka dit med
vapen och skipa "rättvisa" visar bara på att både sluten och öppenvård
borde utökas, eller i bästa fall ovanligt barnsligt sinneslag.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Finns andra alternativ.
Dra in deras understöd och personliga assistenter tills dom kan uppföra sig som folk.Gäller fö alla som inte kan rätta in sig i ledet.Kan man inte rätta sig efter lagen ska man heller inte njuta av dess frukter.Punkt

Risken med det är att de sätter igång att råna folk till höger och vänster, det är svårt att klara sig utan pengar, även för dom.

Risken man tar med att försöka klämma åt dom utan att låsa in dom, är att våldsamheterna ökar. Ju mer man gör, desto mer aggression skapar man. Det är inget lätt problem att lösa, visst, slå ihjäl dom skriker många, men vem ställer upp?? Det är en sak att snacka om att göra si eller så, men att med berått mod ha ihjäl en hel familj, utvecklingsstörda våldsverkare eller inte, ställer människorna bakom det på samma nivå som våldsverkarna själva.

Ett gångbart alternativ skulle vara att försöka få in dom på slutenvården, men frågan är bara hur?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
1.Vem är det jag försvarar??

2. Till BaSoZoKu (Dj-a namn för övrigt!): Jag kallar inte dig feg och om du ensam ingriper när något händer så har du dessutom min beundran, men som du själv skiver är det för många som tittar bort. Fel kanske men ofta förståligt och ibland smart plus att jag vet att det är fler som skulle gjort både det ena och det andra på ett forum som SH, men verkligheten visar ju något annat.
Men jag ser definitivt ditt resonemang som lite naivt då du, smart nog, faktiskt själv sållar vilka du skulle ingripa mot, men då måste man också ge andra precis samma valmöjlighet. Å att du nog har en för stor övertro till våld som lösning...

1. När du och andra som vanligt sitter och propagerar vård och kramar till gärningsmän men INTE till offren så uppfattar man att ni tar ställning för förövare. Tyvärr är ju detta legio i plysch-Sverige och det är FÖRJÄVLIGT!

2. Jag har inte sagt att man ska gå emot globala kriminella grupperingar. Jag har däremot sagt att var och en borde stå upp lite bättre och göra vad dom kan göra. Har heller inte sagt att jag är Superman, men jag har hjälpt snuten ta fast både inbrottstjuvar och rattfyllerister och gått in i en hel del slagsmål/misshandelsfall genom åren. Det är dock inget jag rekommenderar om man inte tror på sig själv då det är lätt att bli indragen. Men man kan iaf försöka bry sig och ringa polisen eller skrika åt gärningsmän eller liknande.

Det borde vara straffbart att inte ingripa i den mån man kan. Vilket det iofs är i många länder.

Att höra hur folk ignorerar tex våldtäkter dom råkar se gör mig riktigt förbannad och får mig att börja tappa tro på människan. Att sen se hur ni propagerar vård och kramar för ziggarna får mig att totalt tappa den och gör mig även spyfärdig. Det är väl för fan killen med tre djupa yxjack i huvudet som ska ha vård.

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
1. När du och andra som vanligt sitter och propagerar vård och kramar till gärningsmän men INTE till offren så uppfattar man att ni tar ställning för förövare. Tyvärr är ju detta legio i plysch-Sverige och det är FÖRJÄVLIGT!

Att höra hur folk ignorerar tex våldtäkter dom råkar se gör mig riktigt förbannad och får mig att börja tappa tro på människan. Att sen se hur ni propagerar vård och kramar för ziggarna får mig att totalt tappa den och gör mig även spyfärdig. Det är väl för fan killen med tre djupa yxjack i huvudet som ska ha vård.
Här är ingen som propagerar för kramar till våldsmän, det finns faktiskt annat än våld och eftersom våldslösningar inte är effektiva så propagerar inte jag för det.
Tror att ditt liv hade blivit enklare om du inte bara uppfattade "antingen är man med mig eller mot mig".
Faktum är ju att ditt sätt att resonera i mångt och mycket är precis likadant som alla andra som använder våld, inkl. den här familjen. Du hävdar ju att våld är en acceptabel lösning och ett bra sätt att få vad man vill, precis som familjen gör. Jag hävdar att det inte är det. Så innan du blir alltför svag av allt illamående så reflektera lite över hur nära familjen du egentligen själv är...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Tror att ditt liv hade blivit enklare om du inte bara uppfattade "antingen är man med mig eller mot mig".
.

Du har en viss poäng men jag tycker rent allmänt att det är fegt att inte våga ta ställning.

Faktum är ju att ditt sätt att resonera i mångt och mycket är precis likadant som alla andra som använder våld, inkl. den här familjen. Du hävdar ju att våld är en acceptabel lösning och ett bra sätt att få vad man vill, precis som familjen gör. Jag hävdar att det inte är det. Så innan du blir alltför svag av allt illamående så reflektera lite över hur nära familjen du egentligen själv är...

Våld är absolut den bästa lösningen på det här men förövrigt har du fel. Att ge sig på oskyldiga med övervåld och att betala med samma mynt för att skipa rättvisa är två helt skilda saker. Jag vet exakt var jag står tack och inte är det nära den här familjen. Vad jag inser som inte du gör är att dom som tar till våld i onödan inte lyssnar på prat och dalt, dom lyssnar bara på samma medicin.

Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Du har en viss poäng men jag tycker rent allmänt att det är fegt att inte våga ta ställning.

Man kan ta ställning, men ändå försöka se bortom vedergällning, hot och våld.

Det du egentligen menar kallas vanligt civilkurage och är något alla besitter, hoppas jag.

Våld är absolut den bästa lösningen på det här men förövrigt har du fel. Att ge sig på oskyldiga med övervåld och att betala med samma mynt för att skipa rättvisa är två helt skilda saker. Jag vet exakt var jag står tack och inte är det nära den här familjen. Vad jag inser som inte du gör är att dom som tar till våld i onödan inte lyssnar på prat och dalt, dom lyssnar bara på samma medicin.

Tror du, på fullaste allvar att det skulle bli bättre, om byborna fixade till en hämnarräd och lyckades ha ihjäl ett av syskonen t.ex.?? Jag tror knappast att de övriga i familjen skulle komma krypandes och be om förlåtelse..

Uppenbarligen så har vi med psyksjuka människor att göra, som troligen inte fattar vinken, utan det enda de kommer vilja göra är att hämnas. Det verkar ju kul.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det du egentligen menar kallas vanligt civilkurage och är något alla besitter, hoppas jag.

Jag behöver ingen ordbok, men tack ändå för din omtanke. Civilkuraget är något som öppet hånas i den här tråden om du läser lite noggrannare. Folk kallar sig "smarta" istället för ryggradslösa.

Tror du, på fullaste allvar att det skulle bli bättre, om byborna fixade till en hämnarräd och lyckades ha ihjäl ett av syskonen t.ex.?? Jag tror knappast att de övriga i familjen skulle komma krypandes och be om förlåtelse..

Ett av syskonen? Det här skulle aldrig ha tillåtits hända förr i tiden då det var lite mer jävlaranamma i vanligt folk och allt inte var så förbannat pjoskigt. Då hade dom vetat sin plats.

Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Ett av syskonen? Det här skulle aldrig ha tillåtits hända förr i tiden då det var lite mer jävlaranamma i vanligt folk och allt inte var så förbannat pjoskigt. Då hade dom vetat sin plats.

Du måste mena på medeltiden??

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Våld är absolut den bästa lösningen på det här men förövrigt har du fel.

Att samla ihop byns starkaste män och åka dit och slå dom på käften räcker knappast. För att inte familjen ska hämnas tusen ggr om på gärningsmännen och på deras inte lika starka familjer, så krävs det nog att dom dödar dom. Så långt är kanske inte byborna beredda att gå. För att familjen skulle hämnas ifall dom fick stryk är det väl ingen som tvivlar på?

Själv tycker jag lösningen med Hells Angels (eller vilka det nu var) är den bästa för byborna. Bryr sig inte myndigheterna får man vända sig till nån annan. Och att dom skulle ge sig på att hämnas på HA är nog inte så troligt. Ingen behöver riskera vare sig sin egen eller sin familjs hälsa, problemet blir löst och alla vinner.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tror du, på fullaste allvar att det skulle bli bättre, om byborna fixade till en hämnarräd och lyckades ha ihjäl ett av syskonen t.ex.?? Jag tror knappast att de övriga i familjen skulle komma krypandes och be om förlåtelse.

Tyvärr finns det en typ av människor som bara lär sig på ett sätt och den här familjen hör till den typen. Tyvärr borde resten av byn ha visat dom på direkten var skåpet ska stå. Att slå ihjäl en av dessa hjälper knappast utan dom behöver nog enskilda lektioner.

Om dom alla hade åkt på ett kok stryk några gånger på direkten när dom började bråka i Vojakkala skulle dom nog snabbt lärt sig. Nu tror dom istället att dom är kungarna i Vojakkala och det behövs nog att hela familjen blir misshandlade ett antal gånger innan dom lärt sig.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Själv tycker jag lösningen med Hells Angels (eller vilka det nu var) är den bästa för byborna. Bryr sig inte myndigheterna får man vända sig till nån annan. Och att dom skulle ge sig på att hämnas på HA är nog inte så troligt. Ingen behöver riskera vare sig sin egen eller sin familjs hälsa, problemet blir löst och alla vinner.

Nej, de hämnas knappast på HA...men de kanske tar ut det på dem som anlitade HA? Nämligen byborna IGEN.

Precis som de hämnades för att byborna hade gått till media med storyn.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag behöver ingen ordbok, men tack ändå för din omtanke. Civilkuraget är något som öppet hånas i den här tråden om du läser lite noggrannare. Folk kallar sig "smarta" istället för ryggradslösa.

Jag tycker du ska åka upp till byarna där uppe. Jag lovar dig att det inte är pjoskiga killar där inte, vi snackar inte storstadskillar med märkeskläder och lågskor. Lätt att sitta framför en skärm och snacka om ryggradslös, jag är helt övertygad att byborna däruppe skulle klassa 90% av SH medlemar för fjollor. Familjen är så jävla farlig att tom. hela byn fruktar dom, och det är inte lättskrämda killar som bor där uppe. Tom. Dom andra Zigenarna i området är rädda för dom

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker du ska åka upp till byarna där uppe. Jag lovar dig att det inte är pjoskiga killar där inte, vi snackar inte storstadskillar med märkeskläder och lågskor. Lätt att sitta framför en skärm och snacka om ryggradslös, jag är helt övertygad att byborna däruppe skulle klassa 90% av SH medlemar för fjollor. Familjen är så jävla farlig att tom. hela byn fruktar dom, och det är inte lättskrämda killar som bor där uppe. Tom. Dom andra Zigenarna i området är rädda för dom

:fakta Sett reportaget? Tänkte på gubben som blev knivad 3 gånger, men sedan sänkte han zigenaren med en höger. :D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Jag förnekar inte att dom är farliga. Men det finns sätt att lösa sånt på. Sen är dom ju faktiskt 4 beväpnade mot 1 obeväpnad. Kanske dags att jämna ut oddsen lite?

Sen bara för att man jagar älg och åker skoter är man inte tuff per automatik när det kommer till sånt här. Som jag skrev tidigare så hade familjen behövt lite competition. Flytta dom till Göteborg och se om dom hade kunnat hålla på så som dom gör. Vi har ju alla andra idioter här så det hade bara varit en tidsfråga innan dom hade kommit ihop sig med "fel" personer som definitivt inte heller drar sig för hämndaktioner.

Att klassa nån för fjolla för att personen inte bär snowjoggers och helly-hansen är ju en traditionell misstolkning.

En traditionell lynchmob med högafflar och hackor hade suttit mumma det också förstås.:tummenupp

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
BoSoZoKu skrev:
blablatramsblabla
Du verkar ha en god inblick i situationen, så jag antar att du har träffat familjen och pratat med byborna? Det är lätt att sitta bakom ett tangentbord och ha åsikter om saker man inte har en susning om. Ditt resonemang är ganska roande trots allt så fortsätt gärna. :rolleyes:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du verkar ha en god inblick i situationen, så jag antar att du har träffat familjen och pratat med byborna? Det är lätt att sitta bakom ett tangentbord och ha åsikter om saker man inte har en susning om. Ditt resonemang är ganska roande trots allt så fortsätt gärna. :rolleyes:

Tack för ett givande inlägg i debatten. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska