Bråket i Vojakkala

Status
Ej öppen för fler svar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Sverige i ett nötskal vad gäller "beskyddande" av personer. Sjukt att det kan gå till så här. En vacker dag kanske det kommer till dom vad dom förtjänar.

Varför är dock det där beteende så vanligt hos zigenare? att ha sådan här attityd som att de äger världen och lever med egna lagar? Jag undrar hur dom lyckas avla fram den attityden.
Det är därför att folk har en tendens att se ned och särbehandla personer med olika bakgrunder.
Det blir en självuppfyllande profetia.

Vi förutsätter att folk är på ett specifikt sätt och behandlar dem därefter. Efter ett tag så börjar folket vi ser ned på att uppträda efter den mall vi skapat.
I zigenarnas fall så har ju detta pågått i hundratals år.
De har blivit uteslutna ur samhället och beter sig därefter.

För övrigt så tror jag knappast att Vojakkala är ett "zigenar"-problem. Den där familjen har andra problem som inte har med etniciteten att göra.
De verkar ju vara någon slags utvecklingsstörning som gått i arv från fadern. De flesta har ju lite mongoloida drag över sig. Kan nog vara någon form av inavel.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Förbannad så du skakar och du vill flytta på dom?:va

Säg mig varför dom ens har rätt att leva när dom gör livet surt för alla sina medmänniskor och dessutom försöker mörda dom. Öga för öga...

Öga för öga, det straffet finns inte i Sverige, så det kommer aldrig att hända. Även om jag personligen inte skulle fälla en tår om byborna skulle ta lagen i egna händer. Först ska kommunen sluta att betala ut pengar till dom, halva familjen är klassade som handikappade och den andra hälften godkända som deras vårdare. Jag såg då fan inte att någon av dom var handikappad, möjligtvis förståndshandikappad. Får dom inga pengar kommer dom att vräkas. Låt dom vandra från kommun till kommun och bli utkörda gång på gång, låt dom sova under broarna i - 30 grader hela vintern. Låt dom känna på hur det är att tillhöra det vandrande folket. Möjligtvis kan dom få bygga en koja i djupaste skogen med 20 mil till närmaste granne, där kan dom slå ihjäl varandra när dom har tråkigt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är därför att folk har en tendens att se ned och särbehandla personer med olika bakgrunder.
Det blir en självuppfyllande profetia.

Vi förutsätter att folk är på ett specifikt sätt och behandlar dem därefter. Efter ett tag så börjar folket vi ser ned på att uppträda efter den mall vi skapat.
I zigenarnas fall så har ju detta pågått i hundratals år.
De har blivit uteslutna ur samhället och beter sig därefter.

För övrigt så tror jag knappast att Vojakkala är ett "zigenar"-problem. Den där familjen har andra problem som inte har med etniciteten att göra.
De verkar ju vara någon slags utvecklingsstörning som gått i arv från fadern. De flesta har ju lite mongoloida drag över sig. Kan nog vara någon form av inavel.
Jag har haft flertalet egna erfarenheter där jag absolut inte "initierat" något eller tittat snett. T.ex ett tillfälle då jag bara gick förbi, då hörde jag direkt "svennefitta" och "jävla tönt" och de började knuffa mig. HELT utan anledning. Jag gick bara ut ur lägenheten... och skulle ut en sväng och de stod utanför porten.

Men jag förstår vad du menar. Men det är inte Sveriges problem att lösa deras förutfattade mening av samhället. De håller sig utanför samhällets ramar av helt egen vilja, antingen pga religion eller kultur som de följer.

Jag känner till zigenare som brytit sig bort från "kulturen" och de är idag anpassade till det svenska samhället och är exemplariska.

Vissa vill helt enkelt inte bli del av svenska samhället, så är det bara.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag känner till zigenare som brytit sig bort från "kulturen" och de är idag anpassade till det svenska samhället och är exemplariska.

Vissa vill helt enkelt inte bli del av svenska samhället, så är det bara.

Känner också zi....are som är normala men kan säga att dom är i numerärt underläge. Driver bla en webshop och där är ca 60-70% av alla bedrägeriförsök vad gäller fakturabetalning gjorda av z......ska namn. När det kommer till kortbedrägerier är tyvärr omkring 90% av fallen namn från mellanöstern bosatta i Malmö.

Hur svårt är problemet att lösa med en AK4 på 600meter?

Inte särskilt.

Öga för öga, det straffet finns inte i Sverige, så det kommer aldrig att hända. Även om jag personligen inte skulle fälla en tår om byborna skulle ta lagen i egna händer. .

Fredliga människor måste kunna få försvara sig. Gäller även idioten till pyroman som härjar i Ystad(?). Alla vet vem han är och nästa gång kan tex barn brinna inne. Enligt min mening är det "han eller dom" och jag tycker folk har full moralisk rätt att ta ut honom. Det är nästan så att det är deras moraliska skyldighet.

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Enligt min mening är det "han eller dom" och jag tycker folk har full moralisk rätt att ta ut honom. Det är nästan så att det är deras moraliska skyldighet.
Jag lovar att jag ska göra det om du börjar med att "ta ut" Hells Angels, Bandidos, jugoslavmaffian och OG.
För visst har vi väl även en moralisk skyldighet till att stå upp för våra lösningar? Och det går väl knappast att påstå att gryningspyromanen är ett större hot mot samhället än nämnda grupper?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag lovar att jag ska göra det om du börjar med att "ta ut" Hells Angels, Bandidos, jugoslavmaffian och OG.
För visst har vi väl även en moralisk skyldighet till att stå upp för våra lösningar? Och det går väl knappast att påstå att gryningspyromanen är ett större hot mot samhället än nämnda grupper?

Nej men han är definitivt ett större direkt hot mot deras liv.

Ta ut HA mfl? Det är ju liksom därför dom organiserar sig, så ingen ska kunna göra det. Det är själva grundidén med alla organisationer - att bli starkare.

Pyromanen är nog inga problem att slå ihjäl, och ingen som hämnas. Ska du ge det ett försök? :D

Stå upp för våra lösningar? Jag har jagat flera tjuvar senaste året både till fots och med bil och tagit ut fega misshandlare jag har stött på så börja inte klanka på mig när du inte vet nåt om det. Men du brukar ju ändå inte tro på nåt jag skriver så det kanske är lönlöst att förklara.

Om alla normala, fredliga människor visade lite balle så hade saker varit bättre i samhället. Och det är min bestämda uppfattning.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Jag har jagat flera tjuvar senaste året både till fots och med bil och tagit ut fega misshandlare jag har stött på så börja inte klanka på mig när du inte vet nåt om det.

Se där en storsnackande Judge Dredd.

Om alla normala, fredliga människor visade lite balle så hade saker varit bättre i samhället. Och det är min bestämda uppfattning.

Fler Judge Dredd är således på önskemenyn.

Hur lösa? eftersom du önskar att folket ska ha rätt att använda våld (även dödligt verkar det som anspelningarna är) och inte då enbart en sak för statsmakten.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille

Ta ut HA mfl? Det är ju liksom därför dom organiserar sig, så ingen ska kunna göra det. Det är själva grundidén med alla organisationer - att bli starkare.

Pyromanen är nog inga problem att slå ihjäl, och ingen som hämnas. Ska du ge det ett försök? :D

Stå upp för våra lösningar? Jag har jagat flera tjuvar senaste året både till fots och med bil och tagit ut fega misshandlare jag har stött på så börja inte klanka på mig när du inte vet nåt om det. Men du brukar ju ändå inte tro på nåt jag skriver så det kanske är lönlöst att förklara.

jadå, du är säkert jättemodig!
Men som sagt: Bara när det är enkelt!
Om du tror på att ta lagen i egna händer så gör det då mot några där du faktiskt riskerar något, t.ex. HA.
Du behöver förresten inte skriva att du minsann inte skulle vara rädd för dem, du skulle vittna o.s.v. För du har helt rätt. Jag kommer inte att tro dig!

För övrigt är de ju lite udda att du stöter på så många våldsverkare senaste året om du inte rör dig i den typen av kretsar själv. Jag säger inte att du har fel, men statistiskt är det inte så sannolikt att en "Svensson" stöter på så många tjuvar eller misshandlare under ett år. Men undantag finns ju...

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800

Jag skulle hellre ge mig på en störd pyroman, och brotta ner honom 1000 ggr. Än att ge mig på den här familjen. Dom som försökt har blivit misshandlade, knivhuggna, Blivit beskutna mm. mm. Här handlar det inte om att visa balle, här snackar vi galningar som verkligen försöker döda dej eller den som försöker röra dom. Killen som var med på tv i går som hade blivit svårt misshandlad och nästan dödad är ingen liten o försvarslös kille. Dom killar som råkat ut för Zigenarna är ganska tuffa killar, men ändå varit chanslösa. Så hur tuff hade du varit om ni stått öga mot öga, hade du visar balle då?

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag skulle hellre ge mig på en störd pyroman, och brotta ner honom 1000 ggr. Än att ge mig på den här familjen. Dom som försökt har blivit misshandlade, knivhuggna, Blivit beskutna mm. mm. Här handlar det inte om att visa balle, här snackar vi galningar som verkligen försöker döda dej eller den som försöker röra dom. Killen som var med på tv i går som hade blivit svårt misshandlad och nästan dödad är ingen liten o försvarslös kille. Dom killar som råkat ut för Zigenarna är ganska tuffa killar, men ändå varit chanslösa. Så hur tuff hade du varit om ni stått öga mot öga, hade du visar balle då?

Du missuppfattar mig. Jag hade inte varit tuff mot dom ensam, men vad jag menar är att i deras samhälle med omnejd kan man väl skramla ihop ett gäng. Eftersom dom var 4 mot 1 skulle man väl samla ihop så att man är 16 mot 4 då för att få det på deras nivå. Det var absolut inte för att spela allan som jag svarade på ditt inlägg. Tyckte mest det var lite komiskt för när jag blir fly förbannad, som jag också blev över det här, börjar jag tänka mer i banorna "skjut dom" än flytta dom.:yoparty

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Konstig tråd.
Många av dom förslag på hur problemet ska lösas
gör er till grövre brotttsligar än de i familjen.
Till deras försvar kan man troligen skylla på sjukdom.

Vad har ni andra att skylla på, och hur löser vi det ?

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Du missuppfattar mig. Jag hade inte varit tuff mot dom ensam, men vad jag menar är att i deras samhälle med omnejd kan man väl skramla ihop ett gäng. Eftersom dom var 4 mot 1 skulle man väl samla ihop så att man är 16 mot 4 då för att få det på deras nivå. Det var absolut inte för att spela allan som jag svarade på ditt inlägg. Tyckte mest det var lite komiskt för när jag blir fly förbannad, som jag också blev över det här, börjar jag tänka mer i banorna "skjut dom" än flytta dom.:yoparty

Jag förstår ditt tänk, och kan väl tycka likadant själv ibland. Men konsekvenserna av att döda 9 personer känns lite för mycket.
Problemet är nog som en bybo sa, att dom är alltid minst 4 st. Och skulle du göra motstånd så måste du vara bered att döda hela familjen annars hämnas resten av dom. Det har gått så långt att byborna tar misshandel och knivhugg i ryggen utan att våga anmäla eller förvara sig. Hela familjen är så sjuka att dom lyckats skrämma alla i byn. Jag är nog mest förbannad på myndigheterna som barar tittar på

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag är nog mest förbannad på myndigheterna som barar tittar på

Inget nytt under solen.. :rolleyes:

Självklart är dom farliga men det finns ju som sagt proffs som kan ta hand om sånt. Den här familjen hade inte blivit långlivade i Göteborg utan hade nog ganska snart lyckats stöta sig med någon av våra trevliga grupperingar vi har här. :tummenupp

jadå, du är säkert jättemodig!
Men som sagt: Bara när det är enkelt!
Om du tror på att ta lagen i egna händer så gör det då mot några där du faktiskt riskerar något, t.ex. HA.
Du behöver förresten inte skriva att du minsann inte skulle vara rädd för dem, du skulle vittna o.s.v. För du har helt rätt. Jag kommer inte att tro dig!

För övrigt är de ju lite udda att du stöter på så många våldsverkare senaste året om du inte rör dig i den typen av kretsar själv. Jag säger inte att du har fel, men statistiskt är det inte så sannolikt att en "Svensson" stöter på så många tjuvar eller misshandlare under ett år. Men undantag finns ju...

Vad kan jag säga, jag är uppe och rör på mig mycket mitt i natten pga olika anledningar. Du har missuppfattat mig som vanligt. Vad jag vill få sagt är att för många tittar bort. Man kan åtminstone ringa bängen om man inte vill ingripa själv. Började knåpa på ett PM till dig för att förklara några saker men skippade det. Kalla mig feg istället. Det är okej.

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Det var en kille som visade "balle" vid valls kiosk vid e45án i höjd med Nol.

Han sa åt några fulla killar att inte pinka på kiosken, ett helt "rätt" handlande.
Då blev de så förbannade att de sparkade ner honom och körde över honom med sin cheva van. han lever inte idag.
I den stora världen, utan för sundbyberg där jag bor, vinner inte alltid hjälten.
Jag skulle inte ingripa om nån gjorde åverkan på döa ting. och ev. offra livet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska