Bråket i Vojakkala

Status
Ej öppen för fler svar.

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Jag lovar att jag ska göra det om du börjar med att "ta ut" Hells Angels, Bandidos, jugoslavmaffian och OG.
För visst har vi väl även en moralisk skyldighet till att stå upp för våra lösningar? Och det går väl knappast att påstå att gryningspyromanen är ett större hot mot samhället än nämnda grupper?
E så jäfla trött på ditt lissmande m att försvara dessa vrakspillror.
Vad du inte förstår är att vanliga människor ska behöva krypa undan för dessa parasiter.
Dom sätter sig utanför lagar o skyldigheter men fattar genast när det ska inkasseras gryn iform av social o bostadsbidrag.Deras personliga assistenter är syskonen.Vikken jävla förebild.
Du som e så in i helvete pedagogisk kan väl ta en praovecka hos dom.
Jag betalar biljetten upp.
Hem får du ta dig själv....

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag vet ju att det inte går att mörda zigenarna men det här är det grövsta jag sett i Sverige. Jag har sett och läst allt jag kommit över och de här är ju helt sanslösa. De misshandlade ju en präst, som var tidigare granne, med järnrör och skrattade åt honom där han låg. De är utvecklingsstörda på liknande sätt som i The Hills Have Eyes. Läs på ordentligt innan ni försvarar dem alltför mycket. De knivhögg bland annat en granne tre gånger.

Se bland annat det här: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1210010

Last edited:

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Jo bemöta våld med grövre våld verkar ju vara en klok lösning på ett problem
som detta.
Slå i hjäl alla människor som är våldsamma så försvinner problemen.:rolleyes:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det har jag inte sagt men vad är din idé om att lösa det här problemet med en utvecklingsstörd familj som inte drar sig för verkligt extremt våld? Skriv gärna några rader.

Det är ett under att den siste killen överlevde. Har du kollat på filmen jag länkade till förresten?

som detta.

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
som detta.
Finns andra alternativ.
Dra in deras understöd och personliga assistenter tills dom kan uppföra sig som folk.Gäller fö alla som inte kan rätta in sig i ledet.Kan man inte rätta sig efter lagen ska man heller inte njuta av dess frukter.Punkt

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Finns andra alternativ.
Dra in deras understöd och personliga assistenter tills dom kan uppföra sig som folk.Gäller fö alla som inte kan rätta in sig i ledet.Kan man inte rätta sig efter lagen ska man heller inte njuta av dess frukter.Punkt

Såsant! Men 22 år senare kanske folk e lite trötta på att hoppas på att det ska hända...?

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
en liter twin
Såsant! Men 22 år senare kanske folk e lite trötta på att hoppas på att det ska hända...?
Blev mycket konstiga individer i vårt samhälle när man stängde ner mentalklinikerna.
Kan man inte låsa in dom i Hallandsåsens aldrig färdigställda tunnel?????

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Blev mycket konstiga individer i vårt samhälle när man stängde ner mentalklinikerna.
Kan man inte låsa in dom i Hallandsåsens aldrig färdigställda tunnel?????

Tror inte det ger så mycket vård iofs men ska de in på livstid så lär det väl ta lika lång tid som tunneln (eller tunnellen som det heter i malmö). Dessutom vet jag inte vad kreosot (eller vad det hette) gör med folks psyke...

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Lite komiskt att de som är inblandade och med i tv-inslaget pratar om VÅRD...medans alla super-tuffa SH-killar pratar om det numera patenteraed nAkCskåTet!
Och så den andra halvan av sporthojkollektivet som vill lösa alla problem med samtal, saft och bullar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Och så den andra halvan av sporthojkollektivet som vill lösa alla problem med samtal, saft och bullar.

Precis, en kram löser allt.:pannkyss Velour och mys ska´re va! Det är precis den inställningen som har fört Sverige ner i träsket. Trodde verkligen att folk var smartare än att låta sig påverkas så in i själen av 70-talets vänsterpropaganda i Bamse och Vilse i pannkakan. Dockor skulle dom lura på oss killar också. :rolleyes:

Men jag är bara cool på nätet. I verkligheten bangar jag direkt. Jag är en riktig fitta utan ryggrad. :arsele

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Finns andra alternativ.

Det hade kunnat vara ett alternativ för 20 år sedan. Nu? Jag tycker kommunledningen ska ringa hit några israeler med bulldozers och uzis istället. Dom brukar kunna det där med att meja ner både hus och folk som förtjänar det.

Förr fanns ju även sterilisering och lobotomi att tillgå. Hade ju kunnat vara ett alternativ.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lite komiskt att de som är inblandade och med i tv-inslaget pratar om VÅRD...medans alla super-tuffa SH-killar pratar om det numera patenteraed nAkCskåTet!

Ja jag vart riktigt imponerad hur de inblandade, som lidit så, ändå kunde se de sanna orsakerna genom ilskan. Jag skulle nog lätt ha varit förblindad och kallat medlemmarna i problemfamiljen för allt möjligt om jag vart intervjuad med de återgivna händelserna i färskt minne.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ja jag vart riktigt imponerad hur de inblandade, som lidit så, ändå kunde se de sanna orsakerna genom ilskan. Jag skulle nog lätt ha varit förblindad och kallat medlemmarna i problemfamiljen för allt möjligt om jag vart intervjuad med de återgivna händelserna i färskt minne.

Men det där säger dom ju bara framför kameran. Prällen stod ju och sprutade vatten med slangen på dom. Skulle det vara hans form av vård då eller? Om han verkligen hade tyckt synd om dom hade han ju förstås inte gjort det. Han går väl knappast omkring och sprutar vatten på några med Downs syndrom eller?

Tro mig, bara spel för gallerierna, och vad i hela friden hade det hjälpt med sk vård för dom här inavlade missfostren? Möjligtvis om dom hade spärrat in dom med Quick och låtit dom äta upp varann eller nåt. Då hade jag gått med på det.

Det finns faktiskt en gräns för hur många chanser man moraliskt bör få och den är sedan länge passerad här. Dödsstraff alternativt livstids straffarbete med självförsörjning låter mer rimligt.

Sharia god damn it!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
E så jäfla trött på ditt lissmande m att försvara dessa vrakspillror.
Vad du inte förstår är att vanliga människor ska behöva krypa undan för dessa parasiter.
Dom sätter sig utanför lagar o skyldigheter men fattar genast när det ska inkasseras gryn iform av social o bostadsbidrag.Deras personliga assistenter är syskonen.Vikken jävla förebild.
Du som e så in i helvete pedagogisk kan väl ta en praovecka hos dom.
Jag betalar biljetten upp.
Hem får du ta dig själv....
Vem är det jag försvarar??
Jag måste erkänna att jag inte fattar ditt inlägg, det citerar lite raljerande om HA och Gryningspyromanen men du verkar mest hänga upp dig på zigenarna. Eller syftar "parasiter" på HA och/elller Gryningspyromanen? Men mig veterligt har ingen av dem personliga assistenter...

Å jag är fortfarande intresserad av vad jag försvarar zigenarnas beteende, som jag trots allt tror är det du syftar på, trots att jag inte kommenterat det beteendet med ett ord i tråden.

För övrigt hade det ju varit bra om du började med att fundera lite kritiskt om dina egna åsikter: Tror du t.ex. på FULLT allvar att det finns någon som tycker det är ok att hota eller använda våld? Förutom dem som då verkligen menar att det är fel med hot och våld då förstås.

Till BaSoZoKu (Dj-a namn för övrigt!): Jag kallar inte dig feg och om du ensam ingriper när något händer så har du dessutom min beundran, men som du själv skiver är det för många som tittar bort. Fel kanske men ofta förståligt och ibland smart plus att jag vet att det är fler som skulle gjort både det ena och det andra på ett forum som SH, men verkligheten visar ju något annat.
Men jag ser definitivt ditt resonemang som lite naivt då du, smart nog, faktiskt själv sållar vilka du skulle ingripa mot, men då måste man också ge andra precis samma valmöjlighet. Å att du nog har en för stor övertro till våld som lösning...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo det var ju ngn som skrek bög också.
Det såg ut som prästen. Det brast nog för honom :D

Men men, jag tycker iaf att de gjorde ett balanserat intryck. det där TV-programmet brukar ju annars vara bra på att få fram polemik för att få säljande TV.

En sån där konstellation av människor, med den bakgrund och problembild som beskrevs är ju inte bra för varandra. Familjen borde ha splittrats upp och det borde finnas en plan för många av medlemmarna. Flera tycks ju endast gå att få ordning på genom tvångsomhändertagande och iaf en tids institutionalisering eller fängelse. Men jag tror att kommer att bli tvångsvård, de verkar ju inte psykiskt friska.

Men det där säger dom ju bara framför kameran. Prällen stod ju och sprutade vatten med slangen på dom. Skulle det vara hans form av vård då eller? Om han verkligen hade tyckt synd om dom hade han ju förstås inte gjort det. Han går väl knappast omkring och sprutar vatten på några med Downs syndrom eller?

Tro mig, bara spel för gallerierna, och vad i hela friden hade det hjälpt med sk vård för dom här inavlade missfostren? Möjligtvis om dom hade spärrat in dom med Quick och låtit dom äta upp varann eller nåt. Då hade jag gått med på det.

Det finns faktiskt en gräns för hur många chanser man moraliskt bör få och den är sedan länge passerad här. Dödsstraff alternativt livstids straffarbete med självförsörjning låter mer rimligt.

Sharia god damn it!

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Googlade lite, ett par familjemedlemmar utförde tydligen även detta nyligen detta

Herre jössös.:skrämd

Sjukare dysfunktionellare familj finns nog inte att uppringa

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Det har jag inte sagt men vad är din idé om att lösa det här problemet med en utvecklingsstörd familj som inte drar sig för verkligt extremt våld? Skriv gärna några rader.

Det är ett under att den siste killen överlevde. Har du kollat på filmen jag länkade till förresten?

Det finns bara en lösning på att det går mentalt sjuka lösa som är farliga
för allmänheten, det är sluten mentalvård.

Allt snack som förts i den här tråden om att åka dit med
vapen och skipa "rättvisa" visar bara på att både sluten och öppenvård
borde utökas, eller i bästa fall ovanligt barnsligt sinneslag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska