Biltema brukar göra jobbet fram tills din skruvskalle sitter för långt ner i ett hål där hylsan är för fet för att gå ner. Är du dessutom ute på banan och långt från en smärgel där du kan slipa ner hylsan så är lyckan total där du står i depån med en demonterad hoj som du inte kan fixa klart och ej heller vill montera ihop eftersom du inte lagat felet.
Eller bits som brister när man som mest behöver dom...
Just dom där felen på verktygen brukar ju dessutom vanligen ske när du står där på fredagskvällen, butikerna har hunnit stänga och även om Biltema faktisk är öppen ytterligare en kvart så har du ändå hunnit sprätta mekarölen och kan ändå inte köra bil dit.
Det mesta jag har kommer från Biltema, Jula eller Classe. Deras finprylar är helt ok, och hittills har inget gått sönder. Några bits och stjärnmejslar har dukat under, men sånt ser jag mer som förbrukningsvaror.
Jag har aldrig dödat ett spärrskaft, och mina äldsta är >15 år, och dom jag har ärvt av farsan är >30-40 år. Men då använder jag dom aldrig om jag ska lossa/dra åt något som sitter hårt, till sånt använder jag alltid ringnycklar eller kraftskaft. Sen får grejerna självklart lite kärlek då och då, lite rengöring efter behov, och en skvätt olja inne i spärrskaft och liknande.Jag har haft en Biltemas stora hylsnyckelsatser i 10+ år.
Brukar ha sönder bitshylsan typ vartannat år. Clipset lossnar och försvinner.
Har dragit sönder bitsmejseln i skaftet. Så den är limmad några gånger.
Lilla hylsnyckeln brukar jag byta ut vart 5:e år då skruvarna försvunnit någonstans och den ramlar isär.
Locket på lådan sitter inte längre fast i underdelen. Så lådan är ganska fast där den ligger numera, man flyttar den helst inte.
Men annars har den fungerat bra.
Så....Biltema fungerar, men det är ju inte av bästa kvalitet om än inte dålig.
Jag skulle nog framöver hellre köpa någon lite dyrare variant.
Jula och Classe har sålt mycket verktyg till mig, Kamasa.
Här är ju ett REA-tips, om än inte fullt komplett låda så tycker jag det verkar vara ganska bra kilopris på den.
http://www.clasohlson.com/se/Verkty...0-8865?userSelection=B2C&rememberCookie=false
Jag tjaxxade precis det där kittet från Kamasa för 990 pix på Clas Ohlsson. Klart prisvärt.
Tack för tipset!
Jag köpte den själv här om veckan när Jula körde samma pris på samma låda. Men jag har knappt öppnat lådan, har ju redan hylsnycklar så det var mest som reserv bara för att jag tyckte priset var bra. Jag kan ju ha en låda i bilen tex. Eller om jag tappar bort, eller sätter sönder nåt.
Ska man kritisera nåt så är det väl att den kunde varit mer komplett vilket kan leda till liknande problem jag nämnde ovan. Men den har väl det viktigaste.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|