Bra bostadsområden i Göteborg..?

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
björkekärr,munkebäck,kålltorp fin fint.. lunden också!

no no är hisingen med omnejd förutom eriksberg och angered,, där får du nog låsa in hojen i ett kassaskåp om du skall ha den ifred ;)

men det gäller nog de flesta "ghetto"förorterna... tyvärr

Last edited:

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Mina favoritområden för att bo centralt och kunna gå hem från fyllan:
Linné
Vasa
Johanneberg
Gårda
Annedal
(sen kommer jag inte på fler haha... kan ha med sinneslaget att göra)

Däremot områden jag INTE skulle rekommendera är:
Hisingen
Biskop
Bersjön
Kortedala
Bifrost
Bohus (fyyy fan)

Ingen aning vad denna lista skulle tillföra men dumt att lägga en mille och hamna i bergsjön ^^

What he said :tummenupp

( Fan Vael, 11 områden bara sådär? Har du pluggat karta? :D )

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Mina favoritområden för att bo centralt och kunna gå hem från fyllan:
Linné
Vasa
Johanneberg
Gårda
Annedal
(sen kommer jag inte på fler haha... kan ha med sinneslaget att göra)

Däremot områden jag INTE skulle rekommendera är:
Hisingen
Biskop
Bersjön
Kortedala
Bifrost
Bohus (fyyy fan)

Ingen aning vad denna lista skulle tillföra men dumt att lägga en mille och hamna i bergsjön ^^

När blev det något fel på hisingen?:va Visst Största delen utav Hisingen skulle jag aldrig bo på, men det finns mycket fina områden här med:)

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Hoj
Letar
När blev det något fel på hisingen?:va Visst Största delen utav Hisingen skulle jag aldrig bo på, men det finns mycket fina områden här med:)

Nää inget fel på hisingen generellt, men jag har bott i Eriksberg ett år i andra hand och det var hemskt att ta sig hem från en krogrunda ;)
Därav hamnade Hisingen på listan hehe, fel sida älven så att säga :tuttar

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det är ganska enkelt. Man får vad man betalar för. Är det lite dyrare än snittet så är det bra kvarter. Är det väldigt billigt kan det tyda på att inte så många vill bo där.

Du har redan fått alla områden som är värda att kika på nämnda här. Eller iaf helt klart tillräckligt för att ha fyra visningar om dagen att gå på.

Kikar du på en karta så kan du på ett ungefär bedömma var du kan bo. Alla områden med 10 min cykel från Avenyn är bra områden enligt mig.

Möjligtvis kanske inte Djävulsön är så bra enligt allt. Men folk som bor där trivs ju bra så det kan säkert hända dig oxå. Sen måste man cykla rätt fort oxå för att hamna där borta på 10 min. Är det broöppning så är du körd ;)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Tjöp min lya då.
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/493559
Ligger i Munkebäck utan att man hör E20 och tar ca 12min med spårvagnen in på stan.
Möjlighet finns att ta över mitt garage i huset och så.
Bara å ringa mäklarn å säga att du tar det :p

Hör av dig med PM om det e nått.
Ska ni flytta??? :va

Jag kan inte riktigt hålla med alla om att Hisingen är så dåligt.

Själv har jag bott på lite olika ställen på hisingen och jag tycker nog att de flesta ställena har vart bra. Länsmansgården va lite väl långt med spårvagn tycker jag men annars inte alls så illa som jag trodde att det skulle vara.

Jag rekomenderar dig att bo "innan" Eketträgatan om du ska bo på hisingen. Där är schyst. Går fort in till stan, det är inte stökigt eller någon kriminalitet att bråka om. Där är rätt fint, nära till ramberget och lite olika parker. Hyran är lite billigare än inne i stan också :)

Däremot kan jag direkt säga att har du inte bil så tycker jag nog att johanneberg är lite halvbökigt, iallafall om du ska upp på "berget" och bo. Och även med bil, så är det lite mycket "köra runt stan" för att komma dit. men området är jätte fint! :)

Majorna tycker alla äldre att det är jätte fint att bo i, själv tycker jag det va den värsta hålan jag bott i. Alkisar utanför dörren. långt till avenyn + många byten med vagnen till mitt jobb.

Linne känns lite "hippi-flum flum" för min del, men där är ju riktigt dyra lägenheter med, så lite fint folk bor det allt där med.

Jag tycker det mesta hänger på om du ska ha bil, vart du ska jobba och hur kinkig du är med restider. Själv föredrar jag att bo någonstas där jag kan ta 1 spårvagn till jobbet och inte hålla på och byta. Byten går fetbort! Sen vill jag ha lite tystare område, jag vill alltså inte bo mitt i smeten.

:)

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Större delen av Hisingen är ju landet så att säga, och där kan det väl vara fint att bo men nära till stan är det ju inte.

Bor man som jag, dvs. ett stenkast från hållplats Rambergsvallen (på Hisingen alltså) så har man kanske 10 minuter med spårvagn in till Nordstan, och det tycker jag är tillräckligt centralt. Gått hem mitt i natten har jag också provat, och det tar ca 40 minuter från Avenyn. :)

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tjöp min lya då.
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/493559
Ligger i Munkebäck utan att man hör E20 och tar ca 12min med spårvagnen in på stan.
Möjlighet finns att ta över mitt garage i huset och så.
Bara å ringa mäklarn å säga att du tar det :p

Hör av dig med PM om det e nått.
Lite för liten för min del. 60 kvm och uppåt, minst.

Tackar förresten för all info, alla ni som skrivit hittills :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det finns såklart många fördelar med Hisingen, men ju i dagarna lever ju folk rövare där precis som i Rosengården. Det är inte direkt smickrande för våran stad. Har man en hel stad att välja på så måste man ju inte hamna där...

(om inte priserna har rasat då såklart haha)

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Välkommen till grannkommunen! Närmare avenyn än många ställen som ligger "inom" göteborg, lägre skatter, normalare bostadspriser och trevligare grannar. :hej

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Passar på att flika in en fråga som också berör ämnet..

Finns det typ bostadsköer man kan ställa sig i? Vad heter dessa isf?

Man blir väl utkastad från studentlägenheten någon gång med å då är det ju bra om man har massa kötid.. :)

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Last edited:

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Ska du bo i centrum bör du nog kika på parkeringkostnaden också, och om du kan hitta något under tak för leksakerna.

Tror inte du vill ha grejerna stående ute i centrum, det behöver inte bara vara i dräggområdena som det stjäls och sabbas leksaker. Det räcker med någon som är lite på lyset på småtimmarna och tycker "fan vad kul det skulle vara att välta den hojen".

De bygger ju nya kåkar vi Backaplan. Promenera över älven är ju rätt nära till nordstan.
(Tips är ju också att kika på vilken sida du jobbar på. Överfarterna är inte alltid kö-fria...)

Last edited:

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Ska du bo i centrum bör du nog kika på parkeringkostnaden också, och om du kan hitta något under tak för leksakerna.

Tror inte du vill ha grejerna stående ute i centrum, det behöver inte bara vara i dräggområdena som det stjäls och sabbas leksaker. Det räcker med någon som är lite på lyset på småtimmarna och tycker "fan vad kul det skulle vara att välta den hojen".

De bygger ju nya kåkar vi Backaplan. Promenera över älven är ju rätt nära till nordstan.
(Tips är ju också att kika på vilken sida du jobbar på. Överfarterna är inte alltid kö-fria...)

Därför han ska köpa min jue.
Han har möjlighet att ta över mitt varmgarage med vatten och el och det är gratis parkering i området. Dessutom nära till allt.
han har bara inte förstått det ;)

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Man blir väl utkastad från studentlägenheten någon gång med å då är det ju bra om man har massa kötid.. :)

Boplats.se :tummenupp

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Gamlestan/Bellevue är nog det stället där man verkligen får mer än man betalar för, antagligen pga att det inte var nått vidare för 10 år sedan men schysst nu.

Annars får man som sagt vad man betalar för. Berätta hur mycket du kan lägga så ska jag ge några alternativ :)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00

Så länge du inte talar om för fastighetsvärden där du bor, så blir du inte utkastad av dom. Det finns folk som bott där länge, bla nån som är långt över 35+

Så vill du bo där längre än tills du slutar plugga, exempelvis tills du hittar en lägenhet som du verkligen vill ha, så kan du bo kvar utan att säga nått. Det är visserligen lite fult, men å andra sidan så är hela den byggnaden där du bor, aldrig utannonserad för uthyrning osv. man kan få lägenhet lite på tur där utan att köa osv.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy