Det rapporteras fler våldsbrott i Linne/centrum än någon annan stadsdel.
Det beror iofs på att alla åker in till stan för att supa (och uppenbarligen slåss)
Är det verkligen så? Isf är det ju Järntorget som ger den statistiken. Det värsta började när de döpte ett uteställe till Respekt. Det behövs ingen Einstein för att förstå vilket klientel det namnet skulle attrahera.
Du kan inte dra hela Hisingen över en kant... nog för att man inte ser så mycket "backslick" och rosa piké här på Hisingen men det är väl bara bra i mina ögon.
Fina områden tex är ju Eriksberg, Lindholmen, Sannegårdshamnen, dock går ju lägenheterna där till "Linné-priser".
Centrala Hisingen är dessutom fullt av småhus som faktiskt är överkomliga i pris. Det kommer också att byggas en hel del nytt runt Backaplan så där blir
det nog kanonfint så småningom.
Jo jag är nog något färgad, tycker det är fel sida om stan. Eriksberg odyl är väl fint men känns lite konstgjort fortfarande tycker jag. Torslanda lite väl långt för att komma med i listningen.
Hade faktiskt inte reflekterat över hus i Gbg. Hus i centrala delar av staden är så avlägset här i 08-trakterna. Det finns liksom inte villor/radhus i centrala Sthlm.
Tjejen vill gärna ha hus men själv är jag inte direkt pigg på det då jag kommer att få sköta om huset i sådanna fall.
Det finns ju vissa områden med hus rätt centralt, ex Johanneberg men de är inte direkt billiga. Har du kollat priserna? Stockholm är dyrare men det är fan inte gratis i Gbg heller.
Last edited: