Bra bostadsområden i Göteborg..?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det rapporteras fler våldsbrott i Linne/centrum än någon annan stadsdel.

Det beror iofs på att alla åker in till stan för att supa (och uppenbarligen slåss)

Är det verkligen så? Isf är det ju Järntorget som ger den statistiken. Det värsta började när de döpte ett uteställe till Respekt. Det behövs ingen Einstein för att förstå vilket klientel det namnet skulle attrahera. :D

Du kan inte dra hela Hisingen över en kant... nog för att man inte ser så mycket "backslick" och rosa piké här på Hisingen men det är väl bara bra i mina ögon.

Fina områden tex är ju Eriksberg, Lindholmen, Sannegårdshamnen, dock går ju lägenheterna där till "Linné-priser".

Centrala Hisingen är dessutom fullt av småhus som faktiskt är överkomliga i pris. Det kommer också att byggas en hel del nytt runt Backaplan så där blir
det nog kanonfint så småningom.

Jo jag är nog något färgad, tycker det är fel sida om stan. Eriksberg odyl är väl fint men känns lite konstgjort fortfarande tycker jag. Torslanda lite väl långt för att komma med i listningen.

Hade faktiskt inte reflekterat över hus i Gbg. Hus i centrala delar av staden är så avlägset här i 08-trakterna. Det finns liksom inte villor/radhus i centrala Sthlm.

Tjejen vill gärna ha hus men själv är jag inte direkt pigg på det då jag kommer att få sköta om huset i sådanna fall.

Det finns ju vissa områden med hus rätt centralt, ex Johanneberg men de är inte direkt billiga. Har du kollat priserna? Stockholm är dyrare men det är fan inte gratis i Gbg heller.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Hade faktiskt inte reflekterat över hus i Gbg. Hus i centrala delar av staden är så avlägset här i 08-trakterna. Det finns liksom inte villor/radhus i centrala Sthlm.

Tjejen vill gärna ha hus men själv är jag inte direkt pigg på det då jag kommer att få sköta om huset i sådanna fall.

Villaområden med hyfsade priser ligger iofs betydligt närmare centrum här i Göteborg än i Stockholm. Som exempel, för 2-3Mkr får du en ok villa i Mölndal som ligger ~5km från centrala Göteborg, dvs ungefär samma avstånd som Lidingö, Solna eller Nacka.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jo jag är nog något färgad, tycker det är fel sida om stan. Eriksberg odyl är väl fint men känns lite konstgjort fortfarande tycker jag. Torslanda lite väl långt för att komma med i listningen.
.

Lite färgad? Jag har en moster som är rent hatisk mot hisingen :va Varför denna energi på att hata en stadsdel som faktiskt är rätt bra numera?
Jag kan äldigt säga att alla i min familj hade ju föredragit om jag bodde på "rätt" sida älven, men dom bryr sig inte nämnvärt så länge jag trivs och har det bra. Men min moster, hon kan fan gnälla som ingen annan. VAR EVIGA gång vi pratar boende, eller jag ska flytta eller vad det nu än kan vara, så får jag höra hur jävla illa hisingen är...

Jag är urless på det, jag trivs svinbra här och tänker inte flytta tillbaks till "rätt" sida under de närmsta åren. :)

Och just idag är jag ganska glad över hisingen :) just idag :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Lite färgad? Jag har en moster som är rent hatisk mot hisingen :va Varför denna energi på att hata en stadsdel som faktiskt är rätt bra numera?
Jag kan äldigt säga att alla i min familj hade ju föredragit om jag bodde på "rätt" sida älven, men dom bryr sig inte nämnvärt så länge jag trivs och har det bra. Men min moster, hon kan fan gnälla som ingen annan. VAR EVIGA gång vi pratar boende, eller jag ska flytta eller vad det nu än kan vara, så får jag höra hur jävla illa hisingen är...

Jag är urless på det, jag trivs svinbra här och tänker inte flytta tillbaks till "rätt" sida under de närmsta åren. :)

Och just idag är jag ganska glad över hisingen :) just idag :)

:D:D Vart på H bor du då?

Det säger mig säkert ingenting, jag lyckas alltid åka vilse på Hisingen ändå. Vem f-n har planerat den ön? :confused:

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Du kan få köpa min bostadsrätt på Johanneberg som jag själv inte bor i. :rolleyes: Bor på Guldheden i en hyresrätt och vill sälja min bostadsrätt.

Det är en tvåa precis ovanför korsvägen på Utlandagatan, kolla upp det ;)
Det som är så mysigt med lägenheten är att det är en bostadsrätt i en stor villa. Totalt är det 13 bostadsrätter i denna villa och alla är jättesnälla o goa :tummenupp

Perfekt centralt med lugnet omkring dig ändå :tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du kan få köpa min bostadsrätt på Johanneberg som jag själv inte bor i. :rolleyes: Bor på Guldheden i en hyresrätt och vill sälja min bostadsrätt.

Det är en tvåa precis ovanför korsvägen på Utlandagatan, kolla upp det ;)
Det som är så mysigt med lägenheten är att det är en bostadsrätt i en stor villa. Totalt är det 13 bostadsrätter i denna villa och alla är jättesnälla o goa :tummenupp

Perfekt centralt med lugnet omkring dig ändå :tummenupp
Storlek ?
Länk ifall den ligger ute.
Du kan även pm:a mer info om den ifall du vill.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Som jag sa så får det gärna börja på en 1:a men jag kan gå högre för ett bra objekt.
Det behöver inte vara krypavstånd till avenyn. De finaste områdena har jag redan sållat bort ekonomiskt.
Med centralt menas typ max 10-12 min färd in till citykärnan.
Gärna ett hyffsat lugnt område med bra kommunikationer.

Guldheden!
+ Hyfsat centralt (2-4 km från citykärnan beroende på om man bor i norra eller södra Guldheden). Nära även att traska ner till Linné/Botaniska/Slottsskogen.
+ Bra kommunikationer (<10 min med spårvagn/buss till city)
+ Lugnt område, mycket grönområden (tex Ängårdsbergen)
+ Finns många lägenheter i din prisklass.
- Enda nackdelen jag kan komma på är att det är högt beläget --> rejält backigt när man går/cyklar. Å andra sidan har många lägenheter riktigt grym utsikt mot tex havet/Vinga fyr.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy