Det har pratats en hel del om däck i massa trådar.
Och som du skriver så har du läst många av dom.
Då undrar jag vilka faktorer som gör att du är osäker, och vilka egenskaper du värderar?
Tex, pris, livslängd, grepp, omläggning mm
Beskriv gärna så ska jag, och säkert många andra försöka svara.
Tja.
Jag kör på Metzeler Racetec K2
Pga. Snabb uppvärming å Grymt Grepp om men e ( medel ) åkare???
Provat lite olika å tycker Metzeler e överlägsna...
Lycka till
Köp några sett begagnade racedäck och testa lite olika.
okej körde med på metzler innan men tyckte dem var lite hala ibland.. fast det var ju inte just det däcker du skriver om
det funkar ju alltid bara så dyrt att lägga om däck när man inte kan göra det själv...
Varför gör du det inte själv då?
Allt du behöver finns på biltema och kostar inte mycket pengar.
Spring och köp!
/ Jens
har ingen plats i mini garaget plus att jag e helt kass på att mecka..
okej körde med på metzler innan men tyckte dem var lite hala ibland.. fast det var ju inte just det däcker du skriver om
...
Somsagt....finns massor med däck på marknaden.
Och ungefär lika många svar som frågor.
Att åka både gata och bana blir ju en kompromiss med däcksvalet.
Åker du så fort på bana att du behöver racegummi, då blir gatåkat lidande.
Både Dunlop och Michelin har ju släppt nya däck denna våren.
Pilot Pure och Sportsmart.
Dessa däck är kanske värt att titta på då du ska åka både bana och gata.
Annars gör som lawner sa: köp ett gäng beggade racedäck och leta dig fram till det som passar dig.
OM du är mest intresserad av bra grepp på bana så tycker jag att du ska köra på K2 eller nya Dunlops nya Gp racer D211.
Jag själv tänkte faktist köra på D211 i år, eller iaf i början av året...
Sen är det kanske inte så smart att rekomendera nån att köpa touringdäck eller använda bandäck...
Tänk efter lite så hoppas jag att jag slipper förklara varför....
har ingen plats i mini garaget plus att jag e helt kass på att mecka..
hittade två olika d211 en som har ett e i slutet och en med ett m i slutet vad betyder det?
Det är hårdheten på däcket... Det finns S, M och E Det betyder Soft medium och endurance... Soft brukar man ha vid +15 och och ner och M vid +15 och uppåt..
Sen endurance håller väl lite bättre har aldrig kört på dom så vet inte riktigt hur dom är faktist.
Jag skulle köpt M.. Håller lite bättre efter som det hårdare sen är det ju se till att jobba upp lite temp i dom innan man börjar på att elda ist för att köra på softa... Men det gör du ju som du vill.
jag kör gata och bana kör med metzeler k3bak och k2 fram jag ta ut lite luft från bakdäck så jag har 1,6 kall sen kan man fylla på 2,6 till gata du ska ändå värme dem när du kör på banan hålla fintokej det var som jag trodde då tack ska du ha får nog bli ett sånt däck (medium)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |