Bra däck???

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Däck handlarna försöker kränga däck med alla knep men ingen verkar veta eller svara på de svaren som ställs här, ställt frågan ett par ggr ang. profil mått och om nån kan ge mig svar men det är inte intressant.

Får alltså lika mycket svar här som på mcdackonline!
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Visst mcdackonline köper säkert upp en massa lager med däck / köper upp stora partier från tillverkarna.

Att det kanske förekommer däck som är 1-3år gammla är helt okey sålänge man får den modellen som man kryssat i.

Kategorin mcdäck blir inte speciellt gamla innan det kommer en ny modell.
Att man skulle få supergamla däck det tror jag inte på.

Jag kommer alltid att köpa från internetbutikerna pga priserna, gärna mcdackonline.
Perfekt service och snabba leveranser.

Däck handlarna försöker kränga däck med alla knep men ingen verkar veta eller svara på de svaren som ställs här, ställt frågan ett par ggr ang. profil mått och om nån kan ge mig svar men det är inte intressant.

Får alltså lika mycket svar här som på mcdackonline!


120/70-17 fram är en standard som många tillverkare använder på sina modeller.

190/50 bak har varit en standard bland sporthojar i många år.
Yamaha R1 2009 är första gathojjen med ett dotmärkt 190/55-17

Utvecklingen går mot lite bredare däck men främst högre profil så att anläggningsytan blir större på däckens sidor för maximalt grepp och kontakt med ytan.

Tex 125/80 , 195/65 , 195/70 , 200/70

Nästa steg är att gå ner på 16.5 tum eller mindre för att få ytterligare spets och mer sidoyta på däcken.
Fälgens gyrokrafter påverkas också med mindre diameter.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fasiken vad du "bullysmile" har för vana att hoppa högt och skapa en hel förbaskad hönsgård så fort som någon med erfarenhet råkar skriva något om mc-däck - nästan komiskt!! :D

Beror på hur man ser det, ganska enkelt att läsa/skriva på ett sätt så man misstolkar den man skriver till eller läser ifrån. Är inte den bästa på att uttrycka mig i skrift så det var inget riktat mot dig. Så allt beror på hur träffad man känner sig.

Komiskt hur handlare sprider myter!
Lägg fram fakta eller låt bli, finns ett mycket bra anledning varför de kan sälja däck billigare än små handlare inget konstigt med det.

-förklara gärna mer ingående hur det ligger till rörande det skrev ovan så att en novis person som mig kan förstå det hela lite bättre!! :tummenupp

Vet ju inte exakt vad du inte förstod men kan förklara lite mer.
Varför ett stort företag som ex. däckonline.se säljer däck billigare än de flesta handlare är för dessa beställer större volymer av sin produkt och får bättre pris samt satsar på att sälja mer för billigare och få in sin vinst än sälja dyrare och färre. Svårt som däck/reservdelshandlare i Sverige att konkurrera med deras pris när man inte alls har så pass stort företag och kan beställa i lika stora volymer. Och har mycket svårt och tro att ett så pass stort och etablerat företag som däckonline.se inte kan förvarar däck rätt. Och det finns även en och annan handlare som har däck på lagret som är 2-3år gammla i Sverige.

Samma myter som handlare sprider att "får man en spik eller liknande i däcket är det bara att byta till ett nytt då korden och massa annat fått skada och däcken kan sprängas i högfart osv."
-personligen har jag lagat hundratals däck genom åren som haft punktering, dock så har varje lagning föregåtts efter en dialog med ägaren om det är värt det eller inte pga slitaget på det punkterade däcket, inget annat - däremot så lagar man ALDRIG!! ett framdäck, oavsett hur nytt det är pga säkerhetsskäl - men du har kanske en annan uppfattning om det "bullysmile"!! :rolleyes:


Men ändå sätter personen fartrekord på isen med däck med över 250 skruvar igenom.
-har du helt rätt i, men då med en kraftig inneslang som lösning på problemet med en massa skruvar i däcket!! :D
Trycket på däcken blir mer eller mindre detsamma oavsett om det är slang i det eller ej, så pass mycket gör inte en slang att det "förhindrar" däcket att explodera eller allt som man hört kan hända. Dessutom är det skillnad på ett spik hål gentemot 250 skruv/bult.
Om man ska godta detta med framdäck enligt det du skriver räcker det alltså att laga ett framdäck och slänga in en slang så har man garderat sig mot eventuella explosioner som kan inträffa för en väldigt billigt pris. Eller varför ens laga det då? bara att slänga i en slang.


Sen har jag/vi monterat gissningsvis 350-400 så kallade internetdäck under åren och har då haft för vana att titta på tillverkningsåren och senast för ngr veckor sedan så hade en kund köpt Pilotpower däck som visade sig vara tillverkade 2006 respektive 2007 - dock så var dessa i ypperligt skick såsom så många andra internetdäck som vi monterat, men visst händer det att vissa kunder blir lite tagna på sängen av att däcken är både 2, 3 t.o.m 8år gamla som rekordet ligger på!! :krama

Men hur som "bullysmile", ha en trevlig fortsättning på natten!! :krama

Och vad var det för år/datum när du upptäckte dessa med gamla däck? mer intressant att veta. För förvarar man ett däck rätt (mörkt och svalt) så funkar det fint att köra på efter 3-4år om inte mer. Eller har jag fel "Fürstenhoff"?
Så länge de inte anger att däcken är tillverkade samma år som de säljs så är det inget fel i det. Och jag litar 99% på att däckonline vet vad de pysslar med om inte nån lägger upp inside info som säger annat.



Har tyvärr inte läst dina frågor men ge mig dom så skall jag försöka besvara dem på ett seriöst sätt!! :tummenupp

EDIT: Du skriver att "alla" handlare försöker kränga däck med alla knep, men då har du uppenbarligen INTE!! vart förbi oss då du då vetat om att det INTE!! är så vi jobbar, INTE!! på något sätt!! :krama

Fick svaret såg jag ovan och är nöjd med det, men tack för omtanken.:krama

2008 var jag förbi er och bytte mina däck då båda dina armar var gipsade. Var kvar ett bra tag då jag var sista kund och vi satt med några andra när du berättade om eran dvd-film som skulle släppas inom kort ;)
 
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Jag personligen skulle nog ha lite svårt att lite på ett framdäck (och även bak) som är lagat efter en pungtering när jag ligger på motorvägen och mätaren börjar närma sig 299...
Ja, jag skulle iaf inte lita på att det håller... Och hur ofta kör man inte över 200?


Och i övrigt håller jag med Fürsten ang Qualifier 2 och RR Däcken!
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Kan det bero på att Dunlop tagit just detta däck ur deras egna sortiment?? :krama

Sen att det fortfarande finns till försäljning på vissa internet websidor består i att just dessa köpt upp dom kvarvarande lager som funnits hos diverse Dunlop importörer!! :krama

Med detta vill jag ha sagt att däcket som mod är utgånget, men som däck i sig så kan det fortfarande vara ok vad beträffar gummit mm men det styrs till 100% av hur det förvarats mm!! :tummenupp

kollade tillverkningsdatumen på däcken idag 2707 respektive 4107, vilket måste anses som akseptabelt. framdäcket va alltså c:a 1½ år gammalt och bakdäcket 2år gammalt. hittade dessutom skador på däcket där de var otroligt mjukt och en grop hade bildats (se bild) även en utbuktning med samma "mjuka" konsistens 10cm ifrån gropen.

Nej några Dunlop blir de inte igen.. på ett tag..
 

Bifogat

  • 200911232759.jpg
    200911232759.jpg
    51.8 KB · Visningar: 79
  • 200911232760.jpg
    200911232760.jpg
    56.6 KB · Visningar: 83

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag personligen skulle nog ha lite svårt att lite på ett framdäck (och även bak) som är lagat efter en pungtering när jag ligger på motorvägen och mätaren börjar närma sig 299...
Ja, jag skulle iaf inte lita på att det håller... Och hur ofta kör man inte över 200?


Och i övrigt håller jag med Fürsten ang Qualifier 2 och RR Däcken!

Förstår din rädsla, men efter att man nu vet att de som håller på med isracing åker med en hel del butlar/skruvar och kommer över 250km/h och däcken håller så tvivlar jag inte en sekund på att ett mc däck håller för ett litet punktering hål.

Du löper större risk att hamna i nåt tråkigt om du kör med gammal/dålig bromsvätska, fel inställda gafflar eller liknande än att köra med ett däck som punkteringen är fixat, antingen med slang eller annat metod som används idag.

Litar inte ett dugg på säljare längre, de har fått info från de som säljer däcken till dem och alla i den leden tjänar på att ge denna info till dig pågrund av ens rädsla som med allt annat på hojen samt utrustning.

Detta har bevisats flertal ggr på sh ex. ang. belägg, olja, däck m.m.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nej några Dunlop blir de inte igen.. på ett tag..

Känner likadant, har kört med 3st framdäck och 5st bakdäck av märket dunlop och även olika modeller de har och har inte alls förtroende för deras däck längre. Aldrig känt mig säker då på dessa pågrund av att de släppt många gånger så fort det blivit fuktigt eller inte blivit riktigt varma.

Kör aggressivare idag och har än så länge bara gott att säga om pirelli supercorsa pro.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
:tummenupp

Samt att Pilot Road 2ct funkar bra mycket bättre än Power i regn och dyl.

Har Pilop Power 2CT på min Superduke sedan i våras. Har kört bana en gång på Sviestad och hade inga tendenser till överhettning (kör för långsamt med andra ord)

Däcken är helt otroliga när det är kallt och vått. :Bugar Jag kör fortfarande och har suveränt grepp ända ner till 3 grader. Buskör och pressar ganska hårt Ekerö till Tokholm varje dag samt i stadstrafik. Har lagt mer än 500 mil på dem sedan april och de ser väldigt fräscha ut fortfarande.
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Litar inte ett dugg på säljare längre, de har fått info från de som säljer däcken till dem och alla i den leden tjänar på att ge denna info till dig pågrund av ens rädsla som med allt annat på hojen samt utrustning.

Jag kan till viss del hålla med dig i det du skriver.
Däremot förstår jag säljare/butiksägare som säger att de bör bytas, för byter men inte däcket utan bara lagar det och denne sedan kör åt h-vete så skyller man troligtvis olyckan på butiken som lagade däcket...
jag skulle troligtvis bara laga ett punkterat däck i nödfall av den enkla anledningen: att man ev. måste lägga i innerslang och att en nytt däck inte är spec dyrt, dessutom kränger jag på däcken själv så det är inte heller en kostnad.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Förstår din rädsla, men efter att man nu vet att de som håller på med isracing åker med en hel del butlar/skruvar och kommer över 250km/h och däcken håller så tvivlar jag inte en sekund på att ett mc däck håller för ett litet punktering hål.

Du löper större risk att hamna i nåt tråkigt om du kör med gammal/dålig bromsvätska, fel inställda gafflar eller liknande än att köra med ett däck som punkteringen är fixat, antingen med slang eller annat metod som används idag.

Litar inte ett dugg på säljare längre, de har fått info från de som säljer däcken till dem och alla i den leden tjänar på att ge denna info till dig pågrund av ens rädsla som med allt annat på hojen samt utrustning.

Detta har bevisats flertal ggr på sh ex. ang. belägg, olja, däck m.m.

Jo visst men då har man slang i däcket också och det är inte ritkgit samma sakt som att laga en pungtering på "vanligt vis"
Men har man slang i däcket så är det väl inga problem men jag skulle hellre köpa nytt däck än att trycka i en slang i det..

Sen när det gäller bromsvätska osv så är det sånt man byter med jämna mellanrum...

Men visst jag kan förstå att du har svårt att lita på försäljare många vet ju faktist inte vad dom snackar om.
Men Fürsten har faktist helt rätt i det han säger om Dunlop däcken inget snack om saken!
Dunlops Qualifier RR är nog det bästa däck men kan ha om man inte ska köra på däckvärmare för den som gillar riktigt bombar repor!

Känner likadant, har kört med 3st framdäck och 5st bakdäck av märket dunlop och även olika modeller de har och har inte alls förtroende för deras däck längre. Aldrig känt mig säker då på dessa pågrund av att de släppt många gånger så fort det blivit fuktigt eller inte blivit riktigt varma.

Kör aggressivare idag och har än så länge bara gott att säga om pirelli supercorsa pro.



Vilka Dunlop däck har du kört på då om man får fråga?
Har du kört på RR däcken så förstår jag att det släppt när det blivit blött för dom funkar inte alls då...
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Sportmax är Dunlops "arbetsnamn" för mc däck!!

I dagsläget finns följande däck i från Dunlop:
Roadsmart!!
-inriktat på många landsvägsmil!!
-förvånadsvärt bra sh's egenskaper, går tom att köras riktigt hårt på bana med säkra egenskaper!!
-överlägset regn/kall egenskaper!!
Qualifier 2!!
-mellan sport däck!!
-övre regionen av antal mil i denna grupp av däck!!
-mycket bra egenskaper när det gäller inspirerad gatkörning samt på bana!!
-över medel när det kommer till våtegenskaper!!
Qualifier RR!!
-extremt säkra och bra egenskaper på torr väg, bana mm!!
-utgår i från Dunlops sortiment, troligtvis pga sina dåliga egenskaper på vått underlag!!

2010 släpps Sportsmart som verkar vara ett mycket bra däck om man ser till testresultat som "finns" hos testförarna som just nu hårdtestar däcket inför releasen i mars nästa år, och då bla i från en meriterad MotoGP förare som testar däcket till max!! :tummenupp

iack för lektionen Fürstenhoff :Bugar

:tummenupp

Samt att Pilot Road 2ct funkar bra mycket bättre än Power i regn och dyl.

mina Pilot Road (2ct?) suger i vått jämfört med RoadSmart


Furstenhoff, du kanske kan ge oss en lektion i varför det är såna stora skillnader i däckpriser mellan internetpriser och hos lokala handlaren. Jag köpte ett set (fram å bak) Roadsmart från Spanien för 250€ till dörren. Min lokala handlare ville ha 3500 för ett sport-touring Metzler (M3?) bak. Dessutom tar han 700 spänn i timmen för däckbyte, Är det rimligt ?
Ikea och sony-ericsson betalar mindre per timme för de flesta konsulter de tar in, trots att dessa människor har 3-4 år långa utbildningar.

Vianor och Euromaster tar typ 900 i timmen för däckbyte. jag blev SÅ frustrerad av dessa ockerpriser sist att jag bestämde mig att inte ens försöka handla hos mina lokala handlare, utan direkt gå på internet, skruva av hjulen själv och ta de till arabski-däckgubben två kvarter bort som tar på nytt gummi på fälgen för en hundring.

Jag handlar så gott som alla mc-prylar över nätet nu. Jag anser att svenska handlare har ockerpriser för det mesta. Det finns ingen anledning att en hjälm som kostar 3500 ink frakt hem till dörren från USA ska kosta 6000 här hemma. Man ser det tydligt på MC-huset i Malmö, som ofta har 1000 kr högre pris på samma jackor/hjälmar än andra butiker. Deras 20% rea motsvarar normalpris i en annan butik. jag betalade till ex. 1800 för mina handskar som kostar 2800 i här hemma i handeln.

Vad är rimliga priser, rimliga marginaler, och rimlig monteringskostnad ? Skulle det inte vara värt för dig som däckhandlare att ta hem ett parti däck från samma webshop jag beställer (kanske till och med med en 10-15% mängdrabatt) lägga på ett påslag på 200 på det annonserade styckpriset så att man lockas av att det inte kostar så mycket mer att ha handlarens garanti, och bekvämligheten att slippa hantera däcken. Sedan kanske 400 för att byta båda däcken ? skulle inte det öka omsättningen på kunder, därav mer transaktioner, som sedan leder till en kritisk massa ?
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vilka Dunlop däck har du kört på då om man får fråga?
Har du kört på RR däcken så förstår jag att det släppt när det blivit blött för dom funkar inte alls då...

Kör på d208 som nu utgått, vanliga qualifier och tror det var roadsmart Fürstenhoff slängde på (minns inte riktigt)
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Kör på d208 som nu utgått, vanliga qualifier och tror det var roadsmart Fürstenhoff slängde på (minns inte riktigt)

Okok har aldrig kört på dom så vet inte alls hur dom är..
Men prova GP Racer i fram och RR i bak om du gillar riktiga bomb repor när det är TORT fast RR däcken ska dom ju sluta med så får väl bli dom nya som kommer ist men dom borde ju vara minst lika bra...

Har svårt att tro att du skulle bli missnöjd med dom!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Okok har aldrig kört på dom så vet inte alls hur dom är..
Men prova GP Racer i fram och RR i bak om du gillar riktiga bomb repor när det är TORT fast RR däcken ska dom ju sluta med så får väl bli dom nya som kommer ist men dom borde ju vara minst lika bra...

Har svårt att tro att du skulle bli missnöjd med dom!

Är inte så sugen på att kasta pengarna i sjön så nån annan opartisk får testa först, sen efter resultatet kan jag nog ge det en chans.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vi handlare överdriver ju så gärna för att sälja ett specifikt däck!! :krama

GP Racer ligger garanterat i en klass som få andra däck gör enligt ett flertal banfolk, testförare samt en klant som mig som vet att just dessa däck lyckats med en repa på slingerbulten under 4.40 utan ett minsta problem!! :D

Sen att en obegåvad däckxxxxxxxx som mig dessutom kört under 7.30 på Nürburgring - fullvarv - med just QRR kanske heller inte gör dig mer sugen att prova dessa däck, men glad är jag till trotts då många andra gjort det utan att sen se sig om efter andra däck!! :krama

Väntas månne vad det nya Sportsmart skall prestera när det släpps i mars!! :D

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaan va kul det är att retas här på SH då många sväljer min ironi med hull och hår och näst intill tar det personligt!! :D (lugn "Bullysmile", inte riktat mot dig personligen)

Nja men ni har ju ett syfte att prata gott om en produkt, ni måste ju sälja eller boma igen stället. Därför tar jag godtar jag hellre feedback från ja...opartiska/oberoende brukare. Vet att du vet vad du pratar om och att du testar dessa däck "to the limit" men alla är inte ute efter sådana däck då de inte kör lika hårt, utan jag är mer ute efter ett allaround däck som både priset och kvaliten går hand i hand annars hade jag köpt dessa Full Bore USA och skitit i vilket utan bara tänkt på priset. Kanske är bra däck, men är inte riktigt den som gillar att testa då ekonomin säger ifrån då man har för många hobbyn och en brutta samt inte har tillgång att byta däcken direkt ifall man är missnöjd.

Mina mitt drömdäck ska helst ha bra grepp utan att behöva värmas upp en längre stund, funka både i regn och lite kallare temperaturer c.a +15 C, bra livslängd så de håller alla wheelie och stoppie lekandet, och till bra pris. Då slipper man byta så ofta och kan njuta av att köra mc istället för att oroa sig för att det snart är dags att byta igen. Hade jag inte tänkt att köra några bandagar säsong 2010 så hade jag kört på michelin road 2ct utan tvekan då de håller dessa krav förtom priset dåra.

Vad är de nya och unika med de nya sportsmart? är det däck för de som ska slå banrekord eller för de som ska busa blandat på gata?

Nä då tar inte åt mig, tycker du tar det som skrivs med en klackspark så varför ska inte de andra kunna göra det?

Bara att disskutera vidare så de hjälper några vilsna själar att hitta ett däck märke/modell som de har förtroende för.
 
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Är inte så sugen på att kasta pengarna i sjön så nån annan opartisk får testa först, sen efter resultatet kan jag nog ge det en chans.

Hm.... Dom har ju knappast sämre torr egenskaper än dom du har på nu iaf...
Dessutom har jag redan testat dom så jag vet hur dom är, och jag är ingen säljare som försöker kränga på dig ett däck för att tjäna pengar, jag är bilmeck och säljer absolut inte dessa däck så du kan vara lugn!

Men men du får ju köra på vilka däck du vill det är ju upp till dig om du vill lyssna eller inte!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hm.... Dom har ju knappast sämre torr egenskaper än dom du har på nu iaf...
Dessutom har jag redan testat dom så jag vet hur dom är, och jag är ingen säljare som försöker kränga på dig ett däck för att tjäna pengar, jag är bilmeck och säljer absolut inte dessa däck så du kan vara lugn!

Men men du får ju köra på vilka däck du vill det är ju upp till dig om du vill lyssna eller inte!

tror dig, men vet inte om de passar min körstil.

ex hade M road 2ct inte varit så hala vid bankörning, speciellt om man är mittemellan snabb och kanske börjar bli snabb (ofta de som överhettar däcken vad jag hört då det brister lite i deras teknik) så hade jag kört på dessa. Men ska köra ett par bandagar säsong 2010 så är lite kluven om det blir dessa däck.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Nja men ni har ju ett syfte att prata gott om en produkt, ni måste ju sälja eller boma igen stället. Därför tar jag godtar jag hellre feedback från ja...opartiska/oberoende brukare. Vet att du vet vad du pratar om och att du testar dessa däck "to the limit" men alla är inte ute efter sådana däck då de inte kör lika hårt, utan jag är mer ute efter ett allaround däck som både priset och kvaliten går hand i hand annars hade jag köpt dessa Full Bore USA och skitit i vilket utan bara tänkt på priset. Kanske är bra däck, men är inte riktigt den som gillar att testa då ekonomin säger ifrån då man har för många hobbyn och en brutta samt inte har tillgång att byta däcken direkt ifall man är missnöjd.

Mina mitt drömdäck ska helst ha bra grepp utan att behöva värmas upp en längre stund, funka både i regn och lite kallare temperaturer c.a +15 C, bra livslängd så de håller alla wheelie och stoppie lekandet, och till bra pris. Då slipper man byta så ofta och kan njuta av att köra mc istället för att oroa sig för att det snart är dags att byta igen. Hade jag inte tänkt att köra några bandagar säsong 2010 så hade jag kört på michelin road 2ct utan tvekan då de håller dessa krav förtom priset dåra.

Vad är de nya och unika med de nya sportsmart? är det däck för de som ska slå banrekord eller för de som ska busa blandat på gata?

Nä då tar inte åt mig, tycker du tar det som skrivs med en klackspark så varför ska inte de andra kunna göra det?

Bara att disskutera vidare så de hjälper några vilsna själar att hitta ett däck märke/modell som de har förtroende för.

Aha okok är de det du ska ha däcket till aa då kanske inte GP Racer elelr RR däcken är vad du letar efter...
Men frågan är ju då om det verkligen finns ett däck som uppfyller alla dina krva....?
Tveksam om det verkligen gör det...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Mina mitt drömdäck ska helst ha bra grepp utan att behöva värmas upp en längre stund, funka både i regn och lite kallare temperaturer c.a +15 C, bra livslängd så de håller alla wheelie och stoppie lekandet, och till bra pris. Då slipper man byta så ofta och kan njuta av att köra mc istället för att oroa sig för att det snart är dags att byta igen. Hade jag inte tänkt att köra några bandagar säsong 2010 så hade jag kört på michelin road 2ct utan tvekan då de håller dessa krav förtom priset dåra.

ROADSMART ALLA DAGAR I VECKAN!!

Vad är de nya och unika med de nya sportsmart? är det däck för de som ska slå banrekord eller för de som ska busa blandat på gata?

Att dom skall ge en gatåkare möjligheten till ett superbt däck i många olika segment - gata, bana, regn, varmt, lugn körning, avancerad körning - med andra ord ett allround däck som alla tillverkare sträver efter och som dom kommer närmare steg för steg!! :krama

och vad skiljer sig mellan roadsmart och detta nya däck som kommer?

gör inte till mig för är verkligen intresserad och tror många andra uppskattar svaret.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top