Bra däck???

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
blackbird 97:a
Jag jobbar med däck och vi säljer c.a 800 mc/år. Det som går mest till sporttouring o sporthoj som bara rullar på vägen är bridgestone battlax bt021. åker på det på min blackbird o gjorde även det på banditen.Funkar kanon

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Efter en hel del fundering:confused:Så beställde jag ett par Roadsmart idag. Stod och valde mellan dessa eller Pilot Road2 vilket man än väljer så tror jag att det är bra däck båda två? Kan bli intressant att testa dom och allt är bättre än mina gamla slitna Avon som sitter på idag.

De kommer att bli kanon. :tummenupp

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
blackbird 97:a
BT21??:va Vi har monterat ca 3000 däck dom senaste 2 åren och aldrig!! har någon någonsin önskat dessa däck på sin mc vilket är förståeligt då Michelin road 2 & Dunlop Roadsmart är mångt bättre än just dessa däck, i vått som torrt, långsam körning till riktigt snabb körning!!:krama

vad är det som dom är bättre på som är värt pris skillnaden för en vanlig gatuåkare? Vad kostar ett pilot road 2 ut till kund?

Texasmoto

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
Yamaha R6 2008
Hur snabb leverans är det från dom?

Vilket däck passar bäst om man kör mest gata och lite gocartbana? Funderar mellan Dunlop Roadsmart och Pirelli Angel...

Beställde på kvällen och hade däcken 1 1/2 dygn senare:tummenupp
2 bra däck men jag skulle nog satsa på Pirelli Angel. Grymt bra bra pris dessutom.

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Billiga och bra allrounddäck (lite sämre våtegenskaper) är Shinko 005... får upp tempen fort och bra torrgrepp!

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Någon som kan säga några ord om Bridgestone Battlax BT015 ? Har ingen som helst erfarenhet av BT. Kör Michelin Pilot Road 2ct och är grymt nöjd med både grepp och livslängd. Är BT015 likvärdig med PR 2?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Någon som kan säga några ord om Bridgestone Battlax BT015 ? Har ingen som helst erfarenhet av BT. Kör Michelin Pilot Road 2ct och är grymt nöjd med både grepp och livslängd. Är BT015 likvärdig med PR 2?

Undvik Bridgestones gatudäck. Deras slicks, helt ok. Gatudäcken, helt värdelösa.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Ok, just detta svar var jag icke beredd på. hehe Trodde inte att de var så kassa. Jag kör en hel del kurvigt dock ej bana, men behöver bra grepp ändå. Sen livslängd på däck är ju bara ett + i kanten.

Tja.. Jag har kört både gata och bana med Bridgestonedäck, och de har varit de sämsta jag har kört på med bred marginal. En kille i klubben köpte en hoj med Bridgestonedäck, han stod ut i 30 mil innan han åkte och bytte till Dunlop. En instruktör jag talade med igår stod ut i 10 mil innan byte gjordes.

Det är möjligt att andra har annan uppfattning av däcken, men jag har inte upplevt eller hört en enda positiv sak om Bridgestones gatudäck. Som sagt, slicksen däremot är en annan historia dock.

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Ok, just detta svar var jag icke beredd på. hehe Trodde inte att de var så kassa. Jag kör en hel del kurvigt dock ej bana, men behöver bra grepp ändå. Sen livslängd på däck är ju bara ett + i kanten.

Här har du sommarens test av sporthojsdäck i tidningen Motorrad:
http://www.motorradonline.de/de/hef...portreifen-12070-zr-17-und-19055-zr-17/306420

Kan du inte tyska så översätter Google Tranlate hjälpligt så att man förstår innehållet i artiklarna.

Det antagligen nyare BT-016 finns med i testet.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
körde i regn häromdagen, höll runt 140 paa motorvägen hem, däcken uppförde sig riktigt bra. Dunlop Roadsmart

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
MT-07 2016

Däcken tillhör inte samma grupp, (sport resp. sporttouring), men kan ändå informera om livslängdsskillnaden då jag hade båda på min förra blade, du kan räkna med dubbla körsträckan på Road 2ct, i mitt fall strax över 800 mot knappt 400 på BT015, men trots det mycket bra fäste för gatkörning.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024