Dubbla?
Ja knappt, men framförallt i jämförelse med andra portabla boenden (som tex igloo, husvagn eller huggarbarack)
Mvh
Dubbla?
Hängmatta tar ju inte mycket plats även om den är för flera personer.
Twostroke: Jag TROR att det i så fall är en såndär hängmatta som man spänner upp plant mellan tre träd.
Typ Trillium Safari eller Stingray.
Mvh
Sen update. Blir ett Amok Draumer 5.0 Xl med tarp.
Mycket av upplevelsen är sovsystemet så jag lägger till en slant och får då riktigt bra beprövade grejor. Tänkte testa Julas först men det är segt att ligga obekvämt i natten i skogen så slår på stort direkt.![]()
Ser jävligt fett ut. Av någon anledning lockar det att komma upp ifrån marken. Jag har varit lat och åkt till vindskydd för jag gillar inte att tälta direkt på backen om det är snårig skog. Svårt att hitta plats på marken. Det är något som känns "Gött" med att komma upp en bit. Så jag hoppas kunna tälta på lite mer snårigare ställen med hängmattan och tarpen. Bara inte björnen tar mig...Den är najs!
![]()
Mvh
Jag slog till på en sån här från aliexpress, 3x3 m. Återstår att se om det är nått att ha, eller bara skit.
View attachment 510303
Kört med något liknande från Amazon. Kanske lite tyngre än de dyra modellerna men varken prasslade eller släppte igenom väta. Stor fördel med en ljus och en mörk sida, vid varmt väder vänds den ljusa sidan utåt och reflekterar bort en del av strålning svärmen.Jag slog till på en sån här från aliexpress, 3x3 m. Återstår att se om det är nått att ha, eller bara skit.
View attachment 510303
Jag gav 310 kr. Nu ser jag att dom vill ha lite mer:Såg smutt ut.
Vad kostade den?
Har kört med OK-s vita lättviktspress 3x4 meter i många år som golv i absiden, regnskydd vid matlagning och för packning. Har konstigt nog hållit väldigt bra. Nu finns bara grön kvar i sortimentet; 169kr.
Mvh
De använder oftast magnetstråle och beamar upp allt på marken så hängmattan är det säkrare valet även där.Det är något lite lockande och romantiskt med att tälta i hängmatta i skogen.
Men jag tänker att det kan vara lite läbbigt ifall utomjordingarna kommer.
Sen update. Blir ett Amok Draumer 5.0 Xl med tarp.
Mycket av upplevelsen är sovsystemet så jag lägger till en slant och får då riktigt bra beprövade grejor. Tänkte testa Julas först men det är segt att ligga obekvämt i natten i skogen så slår på stort direkt.![]()
Tror det är sömmarna samt liggunderlaget. Jag valde att inte köpa till deras liggunderlag som man enligt dem måste ha. Jag tror mitt funkar som är ca samma size men det visar sig om jag blir en fällkniv första nattenVad hindrar bädden från att vikas ihop när man ligger på tvären mellan fästpunkterna? Intuitivt känns det ju som att man borde bli ihopvikt och hängande som en fällkniv med rumpan neråt?
Vad hindrar bädden från att vikas ihop när man ligger på tvären mellan fästpunkterna? Intuitivt känns det ju som att man borde bli ihopvikt och hängande som en fällkniv med rumpan neråt?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |