bra internetaffärer

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Grymt najs. :tummenupp

Missat det mästa där pga. att det enbart är tyska. Försökte med babelfish men funkade inte...

/N

Ja och passa på o kolla handskar om du ska beställa därifrån nu, framförallt på "restposten" ofta kanonpriser på det
Beställde mina saker på en tors.kväll och hade dom torsdagen efter:tummenupp

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
CBR 1000RR
Jag refererar till min orginalpost om siten.

"När jag googlade runt lite. Snorbilligt.. Har inte hittat någon annan site som slår de priserna."

Jag frågade om någon hittat någon site med billigare saker och än så länge så verkar ingen gjort det.

När det gäller kvalite' så är dina svar bara antaganden. Du har ingen aning om kvalite'n jämfört med 'brand names', jag har inte det heller. Men nu va inte orginalfrågan en fråga om kvalite' utan om pris.

/N

namnet på tråden är "bra internet affärer"
Är det en bra affär att köpa skit till låga priser då menar du:va

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
TL IOOO R - OO
namnet på tråden är "bra internet affärer"
Är det en bra affär att köpa skit till låga priser då menar du:va

Säg vad som är skit. Hjälmarna verkar inte vara bra enligt en kille som testat. Fins superdyra märkesvaror som suger snase oxo...

/N

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
CBR 1000RR
Säg vad som är skit. Hjälmarna verkar inte vara bra enligt en kille som testat. Fins superdyra märkesvaror som suger snase oxo...

/N

Det är ju svårt att veta innan man har provat grejerna.
Det jag ville säga var att bara för att något är billigt behöver det verkligen inte vara en bra affär

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Köpte min sketna KBC hjälm för under halva priset mot viking... inkl frakten...
Over sea is the shit..

Sketna KBC hjälm? Inte nöjd med hjälmen?
Och hur pass är kvaliten,säkerhet i en sådan hjälm?

Hitta annars denna som ser ganska läcker ut :)

Bifogat

• Super-X-Stealth-matte--blac.jpg
    Super-X-Stealth-matte--blac.jpg
    30.1 KB · Visningar: 63

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Sketna KBC hjälm? Inte nöjd med hjälmen?
Och hur pass är kvaliten,säkerhet i en sådan hjälm?

Hitta annars denna som ser ganska läcker ut :)

Ptjae ska väl inte dömma ut hjälmen helt o hållet då den inte passar mitt huvud o delvis därför är värdelös :D
Men jag köpte min shoei xr1000 för samma pris som KBCn kostar i sverige o de går inte jämföra kvalite o komfort dem emellan.
Att man inte får med pinlock-visir till kbc är värdelöst, de måste man ju ha.
Inredningen i hjälmen är jag lite klyven till, den är nog rätt skön om man har rätt huvudform :)

Men som sagt, jag köpte min för 1500 som extrahjälm utan nån tanke på att byta ut min shoei men ja skulle aldrig köpa en för 3200 som den kostar här...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ptjae ska väl inte dömma ut hjälmen helt o hållet då den inte passar mitt huvud o delvis därför är värdelös :D
Men jag köpte min shoei xr1000 för samma pris som KBCn kostar i sverige o de går inte jämföra kvalite o komfort dem emellan.
Att man inte får med pinlock-visir till kbc är värdelöst, de måste man ju ha.
Inredningen i hjälmen är jag lite klyven till, den är nog rätt skön om man har rätt huvudform :)

Men som sagt, jag köpte min för 1500 som extrahjälm utan nån tanke på att byta ut min shoei men ja skulle aldrig köpa en för 3200 som den kostar här...

Tackar så mycket för infon :) får väl se om där är nån här nere i skåne som har KBC hjälmar att utprova,tänker mig först en offroad hjälm såfall.

Ps.har själv en shoei xr1000 ,supernöjd och skönare än min gamla arai quantum crafar (stavningen?)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
OK.. så om allt är så dyrt på x3mseller så kan du visa en länk till en site med billigare 'noname'?

o för att göra det ännu enklare.. så ta t.ex.

http://www.x3mseller.com/cgi-bin/ib...23&artnr=75061r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

ett par 'race' stövlar för under 1000..

och..

http://www.x3mseller.com/cgi-bin/ib...=YELLOW-92.102r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

ställ under 3000:-

så bara av ren nyfikenhet eftersom jag inte hittat nått billigare själv. så får du gärna visa var du hittat det...

/N

Jag brukar vara ruggigt prismedveten, men när man köper så här, så vet man inte hur ex dragkedjan är på stövlarna, de kan vara hur bekväma som helst med ett jätteattraktivt pris, men så är ex kedjan skit att få igen eller upp och den är från dag 1 ett tickande problem som gör att man är "missnöjd" hela tiden, sen är det svårt med storlekar när man inte har chansen att prova.

Men det mesta såg i mina ögon bra och billigt ut.

tomahs900

Inresserad
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Dorsoduro
x3mseller

Köpte jacka o byxor där...helt ok för dom pengarna.
Godkända skydd,ordentliga dragkedjor mm.
Sömmar e ok o de känns som kvalite rakt igenom.
Ända e med byxorna e att dom e tajta när man ska upp på hojjen
men o andra sidan de e mina axo byxor med o dom kosta lika mkt som
jackan o byxorna på x3mseller gjorde tillsammans,dessutom e en dragkedja
kass på axobrallorna..
Kanske inte så "hippa" designmässigt men faktiskt helt ok.
Snabb leverans med.

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Jag brukar vara ruggigt prismedveten, men när man köper så här, så vet man inte hur ex dragkedjan är på stövlarna, de kan vara hur bekväma som helst med ett jätteattraktivt pris, men så är ex kedjan skit att få igen eller upp och den är från dag 1 ett tickande problem som gör att man är "missnöjd" hela tiden, sen är det svårt med storlekar när man inte har chansen att prova.

Men det mesta såg i mina ögon bra och billigt ut.

Jag har stövlar därifrån. Och dom känns rejäla och inget fel på dragkjedjan. Dock har jag inte jämntfört eller skrotat med dom än så svårt för mig att säga. Men dom känns helt ok..

Adam_85

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Honda CBR 600 F1
Jag har en fundering om leveranstiden på louis.de

Det står nämligen att stället jag beställt kan skickas i kalendervecka 8, men samtidigt står det i beskrivningen att det inte kan skickas förrän maj 2008.
Tittar sedan i deras pdf-katalog och där står det mars 2008 för samma ställ.

Stället jag beställt är probiker prx-4

Någon med mer erfarenhet av att beställa därifrån som vet vilken leveranstid som stämmer bäst?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Det är väl svårt att säga att någonting är billigt när det inte finns någonting att jämföra med?
Om jag köper in billigt skitskinn från Kina, syr ihop till ett ställ, kallar det "super hydro mega skinnställ de lux" och säljer det för 1 500:-. Skulle det då vara billigt?

Lidl's ryggskydd är oxå skit eller ? Snorbilliga , men blev ju tydligen bäst i test för några år sen.....

Hur som helst... Jag har köpt skinnhandskar därifrån med skydd över knogarna för 449:- tror jag det var. Kan inte annat än rekommendera ! Stämmer bra i storlekarna med andra märken jag använt o efter 2 års användning , så kan jag inet säga annat än att det är riktigt bra kvalité ! Förstår inte riktigt hur de skulle kunna vara bättre för att det står Dainese eller Alpinestars på dom ? Alla sömmarna är fortfarande fina , grymt bekväma o skinnet verkar inte va samma som "super hydro mega skinnställ de lux".

Egentligen begriper jag inte varför jag ens gör ett inlägg om det ? Nån säger snart : -"Har du kraschat med dom ? Du ska se att skinnet slits sönder direkt!"....eller... -"Jag kraschade med mina o jag var jävligt glad att jag hade mina AlpineDainesestarsracerfingervantarmedäktakevlar o inte såna där skithandskar som är ALLDELES för billiga !"....:rolleyes:

Ja ja...Mina nästa handskar lär komma från X3M.... Köpte goretexställ därifrån oxå. Använt det i vinter till fyrhjulingen. Har absolut ingenting att klaga på där heller......

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Tyska och andra europeiska företag må ha lite billigare priser (och det inte alltid), men det är som många påpekat inte värt besväret tycker jag. Skulle man behöva reklamera så kan det stå dyrt med frakt osv.
Betalar gärna lite mer själv och köper från sverige faktiskt...

Mvh

amoniax

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
yamaha r6 -00
haha.. bra att alla som stödjer svenska affärer inte är knutna till dom på nåt sätt.. ffs vf ska det skilja så mycket i pris gämnfört med utlandet.. och vikinghelmets är inte så duktiga faktist.. förskottsbetalng bla.. sen så har dom itne koll på vad som finns på lager.. vänta på en hjälm från dom i veckor.. får svar sen att dom itne finns i lager.. orka liksom..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO