bra internetaffärer

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Jag skulle då aldrig köpa från svensk butik och lägga 2000kr extra bara för att får snabbare service. Självklart beställer man från Tyskland.

anot

MepMep
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Nope
Han är ju smart och är med i Club Viking...Man tackar ju inte nej till rabatt eller hur?
Jag har BARA haft strul med tyska shoppar....Alla utom Louis...De är seriösa...Men de meddelar ej förseningar och UPS vilket är megakrångligt där jag bor för man är inte hemma mitt på dan när de levererar så måste man ta sig till deras huvudkontor som stänger kl 17...Kanon när man själv jobbar till 17.30....Arrrgghhhh
Har då aldrig haft något problem med att få dem (UPS) att leverera till jobbet istället... En gång ville de inte ens ha betalt :tungan

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
Jag skulle då aldrig köpa från svensk butik och lägga 2000kr extra bara för att får snabbare service. Självklart beställer man från Tyskland.

Garantin då? Lycka till med att få det ordnat med pengar tillbaks och skicka ner saker dit...hahaha

Och 2000:- i skillnad.....Kanske på de absolut dyraste hjälmarna finns det en sådan skillnad.....Hur många köper egentligen en Araihjälm???

Har då aldrig haft något problem med att få dem (UPS) att leverera till jobbet istället... En gång ville de inte ens ha betalt :tungan

I min fantasiiiii rullar jag runt bland mjuka kuddar.....Dream on!!

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Garantin då? Lycka till med att få det ordnat med pengar tillbaks och skicka ner saker dit...hahaha

Och 2000:- i skillnad.....Kanske på de absolut dyraste hjälmarna finns det en sådan skillnad.....Hur många köper egentligen en Araihjälm???

Varför skulle garantin vara några problem?

Jag köper Arai :)

anot

MepMep
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Nope

Det måste vara skönt för dig, kanske skulle börja göra det även i verkligheten!?

FastestManAlive

Platina Member
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Kawazaki 1100
Har dåliga erfarenheter från både tyska och svensk näthandel vad gäller mcutrustning och inköp. Tror att det hänger mycket på timing när man beställer och hur lagersaldot ser ut hos dem.
Vill man köra safe - Köp svenskt, vill man gambla lite - Köp från utlandet!

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
Det måste vara skönt för dig, kanske skulle börja göra det även i verkligheten!?

Du och jag?!??! Hmmmm...Håll dig på din kant hörru.... *Blink*

Tyska och andra europeiska företag må ha lite billigare priser (och det inte alltid), men det är som många påpekat inte värt besväret tycker jag. Skulle man behöva reklamera så kan det stå dyrt med frakt osv.
Betalar gärna lite mer själv och köper från sverige faktiskt...

Mvh

Och givetvis vill man sponsra det svenska näringslivet och inte det utländska:) Eller hur?

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Grattis pucko!! Du har köpt en olaglig hjälm i Sverige. Inga USA hjälmar är ECE märkta. Du kommer att åka ditt vid en nitisk kontroll. Usa hjälmar har Snell och DOT märkning=Att du åker med keps i Sverige....Lycka till med att försöka få tillbaks dina pengar när du skickar tillbaks den! MAHAHAHAHA Vilken NOOB!!!

Hah, ja grattis pucko...
Va e du för jävla idiot?

Vem i helvete bryr sig om ifall exakt samma jävla hjälmhelvete har rätt märkning eller ej, synd för dig om du vill betala mer än dubbla priset för samma hjälm. :pannkyss

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Jag köpte dom här stövlarna och dom här byxorna från england för 2346kr inkl frakt det tyckte jag var billigt. Jag beställde dom i söndags och dom kom i torsdags. Här handlade jag http://www.topgearsuperstore.co.uk/

Bifogat

• speed%20black.jpg
    speed%20black.jpg
    30.4 KB · Visningar: 52
  • evo%20trousers.jpg
    evo%20trousers.jpg
    15.9 KB · Visningar: 46

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
Tack FastestManAlive för tipset om klubb erbjudandet på www.vikinghelmets.se !kanondeal ju och fraktfritt! Vet du om de kör det alltid eller? Billigast i Sverige på KBC och Lazer i all fall....

Hmm var nyss in till mc-varuhuset i sthlm och kollade, dom har ju billigare lazer hjälmar där.. Lazer MX-6 kostar 1995:- viking tar 2395:- för samma modell på hjälmen, samma sak gäller Mx-7 hjälmen, kommer inte ihåg vad den kostade på mc-varuhuset.. och dom har ju också webshop.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...