Bradley Smith värd sin MotoGP-styrning?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Som bekant ska Bradley Smith köra för Tech 3 nästa år och med tanke på hans mediokra resultat i år kan det knappast handla om något annat än politik/pengar. Dorna verkar ha curlat Bradley sen han kom in i GP-cirkusen för att få fram en britt att sälja in hos TV-bolagen.

Jag hade mycket hellre sett Espargaro eller Redding i MotoGP.

Hur tror ni att han kommer att lyckas nästa år?
(Blir en fin tråd att titta tillbaka på :) )

Aktuell Moto2-tabell:
1 Marc MARQUEZ - 299
2 Pol ESPARGARO - 260
3 Andrea IANNONE - 188
4 Thomas LUTHI - 177
5 Scott REDDING - 161
6 Mika KALLIO - 119
7 Bradley SMITH - 108

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bli av med Dovi och sätta in Bradley känns inte så där 100%-igt...:3freak
Är väl en påse pengar där bakom som vanligt.
Espargaro har ju kört bra och verkar vara en cool prick.
Skulle valt honom om nu inte pengarna spelade roll. ;)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kommentatorerna på motogp.com tjatar en hel del om Bradley så fort han syns i rutan. :musik

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Har inte följt Moto2 eller Bardley Smith, hur har hans säsong sett ut? Har han åkt runt o crashat men haft chans på bra placeringar eller har han safe:at och hållit sig på hjulen och tagit mediokra placeringar?

Kollade hans placeringar i år

9a, 11a, 10a, 10a, 12a, 7a, 6a, 7a, 4a, 16e, 8a, 8a, 5a, DNF, 8a, 12a

Inte superhett och han ligger efter kallio som inte hade så bra resultat i motogp..

MC Doktorn

Guest
Ett tecken på att politik i Mgp är viktigare än sportsliga prestationer. Mitt svar blir ett tydligt nej, klart att Espargaro är klart med "värdig" den styrningen.

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
En stooor påse dineros från brittiska sponsorer är vad han har att komma med.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Eh... :dummer

Tippar på att han kommer vara nere och bli omkörd av en eller två CRT hojar varje race

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Frågan kan inte vara om Smith är värdig eller inte, det är det ingen som tycker. Frågan är möjligen ”Borde det finnas regler för hur rekryteringen av förare till MotoGP ska gå till?”

Det fanns det förut, men inte längre. Nu kan en ny förare få köra i ett fabriksteam. Att Smith kommer köra en av Tech3s hojar kommer sannolikt drabba Tech3 mest. Deras ena hoj kommer inte synas i bild och i huvudsak få negativ uppmärksamhet. Överenskommelsen att lova en förare att få köra i MotoGP oavsett resultat i Moto2 är ju helt huvudlös. Gissningsvis finns det ekonomiska sidor av detta som, oavsett Smiths resultat i MotoGP, är av godo för teamet. Men det vore förstås kul om Smith överraskade och placerade sig bättre i MotoGP än i Moto2. Finns några sådana exempel?

Bifogat

• Bradley+Smith+MotoGP+Portugal+Qualifying+RYxC_p6geIcl.jpg
    Bradley+Smith+MotoGP+Portugal+Qualifying+RYxC_p6geIcl.jpg
    50 KB · Visningar: 159
  • Herve-poncharal-jerez-2011.jpg
    Herve-poncharal-jerez-2011.jpg
    90.2 KB · Visningar: 163

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Det sticker lite i ögonen att det dessutom är en riktigt bra hoj han ska få köra. Fanns det ingen Ducati ledig? :hihi
Jag hade velat se vad Tom Sykes hade kunnat göra på Tech3an.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Värdig sin styrning???? Är det melodifestivalen vi diskuterar?

Detta var den löjligaste frågeställningen sedan den ovärdige världsmästaren för några år sedan. Åker man snabbt nog för att klara 107% regeln så är man värdig att deltaga.

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
De enda regler om hur förarare rekryteras var att de inte fick gå direkt till ett fabriksteam (som tas bort nu).
Det är den enda regel jag någonsin hört talas om.

Att Bradley Smith plockas upp är ju precis som hans initialer... BS. :arsele
Politik o pengar.

Vill de ha en engelsman, som nödvändigtvis kommer från Moto2.
Så skulle Redding vara ett bättre alternativ. Snabbare och en ganska spektakulär körstil.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Juryn är ute ser jag. Jag kommer sticka ut huvudet lite och säga att det inte alls behöver vara en usel värvning för Tech 3. Många som spekulerar att han skulle ha med sig en massa pengar men det tror inte jag han har faktiskt.
Vidare lär nog Herve Poncharal och Guy Coulon som jobbat nära Bradley Smith i två år i deras Moto2 team ha betydligt bättre insikt och koll på hans kunskap och varför resultaten ser ut som de gör i Moto2. Deras Mistral 600 har ju inte utvecklats lika snabbt som flera av de andra hojarna och Bradley har vunnit förut i 125 mot väl så starka förare.

Tror inte han kommer vinna eller vara på pallen men han kommer vara topp tio regelbundet.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Värdig sin styrning???? Är det melodifestivalen vi diskuterar? Detta var den löjligaste frågeställningen sedan den ovärdige världsmästaren för några år sedan. Åker man snabbt nog för att klara 107% regeln så är man värdig att deltaga.
Du förstod nog precis vad jag menade men jag kan utveckla det hela lite mer :)

Tidigare har många av dem som kommit upp till MotoGP varit framgångsrika i 250/Moto2 eller WSS/WSBK. Många var tidigare världsmästare. Att BS kan köra hoj är det väl ingen som betvivlar men frågan handlade mer om att det finns andra förare som känns mer "värdiga" att få en satellithoj i MotoGP nästa år.

Tror inte han kommer vinna eller vara på pallen men han kommer vara topp tio regelbundet.
Med tanke på startfältet är det väl nästan svårare att inte komma topp 10 än att vinna om man sitter på en satellithoj.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år