Sant!
Fast det var inte det du skrev.
Sant!
Fast det var inte det du skrev.
Värdig sin styrning???? Är det melodifestivalen vi diskuterar?
Detta var den löjligaste frågeställningen sedan den ovärdige världsmästaren för några år sedan. Åker man snabbt nog för att klara 107% regeln så är man värdig att deltaga.
Inte mycket är så missuppfattat och felanvänt som betydelsen av det som kallas för ”jantelagen”. De som kommer viftande med denna ”lag” och dess påhittade svenska ursprung borde läsa på lite om dess riktighet och vad avundsjuka egentligen är och kan vara.Ett uttryck för den svenska jantelagen...?
Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden. Den handlar inte ordagrant om hurvida BS är värdig sin plats i MotoGP eller inte. Alla som kan fixa en styrning är tack och lov på en nivå som gör att de inte skämmer ut sig. Däremot finns det andra förare som inte får köra MotoGP av ekonomiska eller politiska skäl som sportsligt sätt vore mer lämpade eftersom de presterat bättre.Det vettigaste som skrivits på detta forum på bra länge...!
Jag förstår inte grejen med alla dessa diskussioner om värdig / ovärdig...? Ett uttryck för den svenska jantelagen...?
P€RRA;5671741 skrev:Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden
Bradley Smith värd sin MotoGP-styrning? Det kanske han inte är rent krasst merit mässigt. Vilket kan vara/bli ett problem i sig! Fast om killen lyckas bra 2013 så e ju alla glada o nöjda o då faller argumenten mot honom som "ikke värdig" samman som ett okullblåst korthus. Vet igentligen inte vad som är problemet med Smith just idag? De andra som kommer in i MGP kör de gratis utan att behöva pröjsa för sigTill skillnad från andra sporter, där prestationen av utövaren/laget är grunden till avancemanget från en lägre klass/division till en högre, så flyttas folk godtyckligt mellan olika klasser och det är inte ovanligt att utövaren indirekt köper sin plats i en högre serie.
Det skrev jag ju. Regeln att en ny förare i MotoGP inte kan köra för ett fabriksteam.P€RRA;5671499 skrev:Det är regler som jag har missat. Vart kan jag läsa om dem? Länk?
Men det har ju inget med BS att göra eftersom han ska köra för ett satellitteam.Det skrev jag ju. Regeln att en ny förare i MotoGP inte kan köra för ett fabriksteam.
...det jag reagerar på är att det är så många andra alternativ som kunnat göra racingen i kungaklassen mer intressant, nu är det övertydligt att pengar och politik är viktat högre än talang.
Bradley tycker jag visar på vad det är för typ av lirare när han pep runt som en flicka i flätor på en liten geggmoppe på Edwards Bootcamp... :fjolla
Kan förstå argumentet att det finns andra som är mera värdiga en sån styrning.
Men tycker du det är passande med ord om honom som fjolla ?
Eller är det humor tycker du ?
Njä, humor är det inte, han såg klart fjollig ut på geggmoppen (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht). Frågor på det?
Men nu får du snart ge dig!Är det så du generellt tycker om dom som kör som du beskriver (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht) tex på SMC kurserna där du är instruktör.
Värdig sin styrning???? Är det melodifestivalen vi diskuterar?
Detta var den löjligaste frågeställningen sedan den ovärdige världsmästaren för några år sedan. Åker man snabbt nog för att klara 107% regeln så är man värdig att deltaga.
Att man måste köra inom 107% av den snabbaste förarens tid för att få starta.vad innebär 107% regeln?
Men nu får du snart ge dig!
Så fort någon du inte gillar skriver något som kan uppfattas som negativt om en förare så går du på personen bakom inlägget istället för deras åsikt. Vad SGM gör på sin fritid har absolut ingenting med saken att göra! Om din argumentationsteknik haltar så låt bli att skriva istället.
Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden. Den handlar inte ordagrant om hurvida BS är värdig sin plats i MotoGP eller inte. Alla som kan fixa en styrning är tack och lov på en nivå som gör att de inte skämmer ut sig. Däremot finns det andra förare som inte får köra MotoGP av ekonomiska eller politiska skäl som sportsligt sätt vore mer lämpade eftersom de presterat bättre.
Till skillnad från andra sporter, där prestationen av utövaren/laget är grunden till avancemanget från en lägre klass/division till en högre, så flyttas folk godtyckligt mellan olika klasser och det är inte ovanligt att utövaren indirekt köper sin plats i en högre serie.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |