Bradley Smith värd sin MotoGP-styrning?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Värdig sin styrning???? Är det melodifestivalen vi diskuterar?

Detta var den löjligaste frågeställningen sedan den ovärdige världsmästaren för några år sedan. Åker man snabbt nog för att klara 107% regeln så är man värdig att deltaga.

Det vettigaste som skrivits på detta forum på bra länge...!

Jag förstår inte grejen med alla dessa diskussioner om värdig / ovärdig...? Ett uttryck för den svenska jantelagen...?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Ett uttryck för den svenska jantelagen...?
Inte mycket är så missuppfattat och felanvänt som betydelsen av det som kallas för ”jantelagen”. De som kommer viftande med denna ”lag” och dess påhittade svenska ursprung borde läsa på lite om dess riktighet och vad avundsjuka egentligen är och kan vara.

http://www.lukaspsykologen.se/index.php/tag/jantelagen/

Om destruktiv avundsjuka var något typiskt svenskt hade detta lilla land i norr aldrig byggt bilar, flygplan, telefoner eller för den delen världsledande fjädringskomponenter. Och personerna vid länkarna nedan hade på sin höjd varit bönder (dock inget ont om bönder) i ett land där det var ett nationellt kännetecken att inte uppmuntra initiativ och nytänkande. Den ”svenska” jantelagen är nonsens.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gustaf_Dalén
http://sv.wikipedia.org/wiki/Håkan_Lans
http://sv.wikipedia.org/wiki/Niklas_Zennström

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det vettigaste som skrivits på detta forum på bra länge...!
Jag förstår inte grejen med alla dessa diskussioner om värdig / ovärdig...? Ett uttryck för den svenska jantelagen...?
Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden. Den handlar inte ordagrant om hurvida BS är värdig sin plats i MotoGP eller inte. Alla som kan fixa en styrning är tack och lov på en nivå som gör att de inte skämmer ut sig. Däremot finns det andra förare som inte får köra MotoGP av ekonomiska eller politiska skäl som sportsligt sätt vore mer lämpade eftersom de presterat bättre.

Till skillnad från andra sporter, där prestationen av utövaren/laget är grunden till avancemanget från en lägre klass/division till en högre, så flyttas folk godtyckligt mellan olika klasser och det är inte ovanligt att utövaren indirekt köper sin plats i en högre serie.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det jag reagerar på är att det är så många andra alternativ som kunnat göra racingen i kungaklassen mer intressant, nu är det övertydligt att pengar och politik är viktat högre än talang.

Bradley tycker jag visar på vad det är för typ av lirare när han pep runt som en flicka i flätor på en liten geggmoppe på Edwards Bootcamp... :fjolla

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
P€RRA;5671741 skrev:
Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden

För att undvika missuppfattningar kanske tråden borde döpas om till
"Nog finns det bättre val än BS till Tech 3?" eller "Vem vill du hellre se i Tech 3 än BS?" :)

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Till skillnad från andra sporter, där prestationen av utövaren/laget är grunden till avancemanget från en lägre klass/division till en högre, så flyttas folk godtyckligt mellan olika klasser och det är inte ovanligt att utövaren indirekt köper sin plats i en högre serie.
Bradley Smith värd sin MotoGP-styrning? Det kanske han inte är rent krasst merit mässigt. Vilket kan vara/bli ett problem i sig! Fast om killen lyckas bra 2013 så e ju alla glada o nöjda o då faller argumenten mot honom som "ikke värdig" samman som ett okullblåst korthus. Vet igentligen inte vad som är problemet med Smith just idag? De andra som kommer in i MGP kör de gratis utan att behöva pröjsa för sig :va

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag anser nog att det finns ett gäng förare som skulle stå före i kön på MIN lista i alla fall, om man baserar det på rena resultat och prestationer...

Men vi vet ju alla att det inte funkar så i vare sig MotoGP, Moto2, Moto3, WSBK, WSS, eller nån annan motorsport heller för den delen... Man kan alltid "köpa" sig en plats eller få den "tilldelad" av politiska skäl. Klart som korvspad är ju att man inte kommer så lång helt utan talang, eller utan att vara en grymt bra förare, men som Perra skrev så kan man ju kanske tycka att det finna andra förare som presterat bättre som aldrig får en chans i MotoGP... Sen kan man ju tycka vad man vill om det...

Last edited:

MC Doktorn

Guest
...det jag reagerar på är att det är så många andra alternativ som kunnat göra racingen i kungaklassen mer intressant, nu är det övertydligt att pengar och politik är viktat högre än talang.

Bradley tycker jag visar på vad det är för typ av lirare när han pep runt som en flicka i flätor på en liten geggmoppe på Edwards Bootcamp... :fjolla

Kan förstå argumentet att det finns andra som är mera värdiga en sån styrning.

Men tycker du det är passande med ord om honom som fjolla ?

Eller är det humor tycker du ?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kan förstå argumentet att det finns andra som är mera värdiga en sån styrning.

Men tycker du det är passande med ord om honom som fjolla ?

Eller är det humor tycker du ?

Njä, humor är det inte, han såg klart fjollig ut på geggmoppen (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht). Frågor på det?

MC Doktorn

Guest
Njä, humor är det inte, han såg klart fjollig ut på geggmoppen (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht). Frågor på det?

Är det så du generellt tycker om dom som kör som du beskriver (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht) tex på SMC kurserna där du är instruktör.

Kanske han var ovan vid situationen men kanske inte ett mått på hans förmåga på en roadracinghoj, eller vad tror du?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är det så du generellt tycker om dom som kör som du beskriver (pipig, stel och obekväm, ingen attack öht) tex på SMC kurserna där du är instruktör.
Men nu får du snart ge dig!

Så fort någon du inte gillar skriver något som kan uppfattas som negativt om en förare så går du på personen bakom inlägget istället för deras åsikt. Vad SGM gör på sin fritid har absolut ingenting med saken att göra! Om din argumentationsteknik haltar så låt bli att skriva istället.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Värdig sin styrning???? Är det melodifestivalen vi diskuterar?

Detta var den löjligaste frågeställningen sedan den ovärdige världsmästaren för några år sedan. Åker man snabbt nog för att klara 107% regeln så är man värdig att deltaga.

Och har man spelat spelet hela vägen fram till att sätta sin signatur på ett Motogpkontrakt, då är man minst sagt värdig!

MC Doktorn

Guest
Men nu får du snart ge dig!

Så fort någon du inte gillar skriver något som kan uppfattas som negativt om en förare så går du på personen bakom inlägget istället för deras åsikt. Vad SGM gör på sin fritid har absolut ingenting med saken att göra! Om din argumentationsteknik haltar så låt bli att skriva istället.

Nu känner jag SGM lite löst från geggerimoppe tiden, en trevlig prick som brinner för mc åkandet.

Men jag tycker det är löjligt att inte våga stå för sina åsikter här även privat. Eller Är det fel att tänka så, tror inte han skulle tycka alla som kör hoj så "fjolligt" privat utan skulle ge goda råd?

Själv är jag i så fall en väldigt uttalad fjolla utan flätor och pipit röst eftersom jag inte är någon vidare enduro förare.

Kanske man börjar bli för gammal för den här diskussionsnivån?

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Då tror jag att du, precis som Boris, har missuppfattat meningen med den här tråden. Den handlar inte ordagrant om hurvida BS är värdig sin plats i MotoGP eller inte. Alla som kan fixa en styrning är tack och lov på en nivå som gör att de inte skämmer ut sig. Däremot finns det andra förare som inte får köra MotoGP av ekonomiska eller politiska skäl som sportsligt sätt vore mer lämpade eftersom de presterat bättre.

Hoppas det inte är fotboll, eller hockey du menar! Friidrott, nja kanske....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år