Bristande servicekänsla i mcbutik, hur lyckas ni?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det var panik inför helgens tävling och jag behövde snabbt en axel till min Aprilia RS250-98. Beställer en ifrån en mcfirma i Stockholm, dom ska ha den hemma nästkommande dag. Ringer på morgonen och frågar när på dagen den hade tänkt trilla in och får till svar runt eftermiddagen.
När ingen har ringt och klockan börjar ticka ringer jag upp och får höra att den finns där. Åker dit. Två kunder i butiken och så jag. Tre säljare bakom disk. Nu snackar vi folk vars leenden nog hade sköljts iväg när dom duschade innan jobbet eller något. Inget direkt engagemang utan dom plockade fram min axel och tog betalt. Väl hemma, överlycklig att hojen kanske hinner bli klar innan tävlingen inser vi att axeln är helt åt fanders fel.

Ringer upp och frågar till vilken Suzuki RGV motor jag egentligen fått en axel ifrån. En -97a säger säljaren varpå jag säger att den inte alls ser likadan ut som den som satt i och jag har hört något om RGV 92.a
Han säger att han kan plocka hem en sån men jag vill ringa och kolla innan jag är säker. Får upplysningar om att 97.an motor ser helt annorlunda ut och att det är till en 96 eller äldre som jag ska ha en axel ifrån.

Ringer upp igen och beställer en ny axel. Den ska komma hem nästkommande dag [fredag] klockan 12.00
Klockan 15.00 på fredagen ringer firman och pratar in på svararen att axeln finns. Vid det laget hade vi hunnit fixa en axel [Tack Sege!] så jag känner innerligt att den nya kan dom köra upp där solen inte alls skiner.

Sällan har jag skådat såhär dålig service. Totalt ointresserade, inga ursäkter att jag hade fått fel axel, ringer inte ens klockan 12 när axeln skulle kommit och säger att den kanske är försenad eller liknande och framförallt att dom beställer hem fel. Även den bästa kan väl göra misstag men jag tycker att en mcfirma som är så pass stora borde kunna sina saker och inte få hem helt fel grejjer. Dom måste ha chansat totalt och det kostade mig en hel del tid.

Men hädanefter vet man ju. Den nya axeln ville jag inte ha. Jag handlar aldrig mer utav dom. Det finns bättre firmor som vill behålla sina kunder.
Ja just det. Din MC heter firman.

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha Tracer 07
Tyvärr ett allt för vanligt beteende hos många butiker, oavsett inriktning. Speciellt sommartid med extraarbetande personer som hellre vill vara ute i solen. Trist att det händer men inget ovanligt.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Sluta vara grinig,dom slog dig iaf inte:=)

Motorfirmor/fordiónsfirmor brukar väl sällan vara en oas för leenden....
Men det finns dom som är bra som fän,dock så vet man ju att dom bara vill suga cashen ur en.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
panik inför helgens tävling...ja där har jag varit några månader

Jag väntat 5 månader på två förgasarnålar...men de är på gång... :rolleyes:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
twinner skrev:
Sluta vara grinig,dom slog dig iaf inte:=)

Motorfirmor/fordiónsfirmor brukar väl sällan vara en oas för leenden....
Men det finns dom som är bra som fän,dock så vet man ju att dom bara vill suga cashen ur en.

Testa VAG i Gävle! Jag var in där och skulle handla nått till Golfen, 6 pers står å kollar in nåns semesterbilder på datorn, i 5 minuter, ingen som helst notis om att jag står 3m bort och stampar, harklar mig, kollar om klockan stannat osv... När jag väl fick hjälp var dom mest bara irriterade över att jag störde... :huvet :kocko
Då är MotorCenter (också i Gävle) raka motsatsen! Jag fick inte liv i min hoj som jag köpte där, den var totalt stendöd efter en veckas parkering! Så jag ringde och undrade varför den gjorde så! 10 min senare stog deras servicebil utanför och dom hade sprungit igång hojen, kollat så den va ok, och lånade ut en laddare så att jag verkligen kunde vara säker på att batteriet var ok! Det är service! Dom sa nått om att dom gärna ville sälja min nästa hoj också, tänkt om alla tänkte så! :tummenupp

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Var på Din MC för nån månad sen & de var samma värdelösa service för mig. Har aldrig vart med om tröttare & mer oengagerade snubbar. Annat var de på lokala MC firman där dom fick sälja utrustning för 11 papp till mig...

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Läste fel i natt och tycker väl att det var slarvigt av firman att ta hem fel axel. Men jag tycker att det var väl acceptabelt att de fick hem axeln till dagen efter. Aldrig fel att få höra en ursäkt om att de gjort fel. Det är gratis vilket många inte fattar. Hur kunde de missa det? Kanske läge att hålla låg profil om man gjort bort sig och tagit hem fel prylar då det är brådis.

Man kan ju alltid ringa själv, alternativt åka förbi vid kl. 12 då de har sagt att axeln ska finnas på plats. :7peta
Nä, jag jobbar inte på Din MC. :hihi

smell the smoke

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda CBR 600 RR
Det finns fler...

Yamaha center i Sundsvall är oxå en butik där personalen inte fattat vem det är som betalar deras lön...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har varit på ovan nämnd två gånger, ena gången var det lite tröttis-varning men senast var det helt smärtfritt och de ringde och meddelade att grejerna kommit hem. "Tack och välkommen åter" tror jag till och med killen bjöd på när jag gick, vilket måste anses unikt i motorrelaterade sammanhang.
Testa annars Schneiders i Väsby, där har jag aldrig blivit besviken och de hjälper till och fixar med det mesta och alltid med glatt humör.

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Hoztic skrev:
Testa VAG i Gävle! Jag var in där och skulle handla nått till Golfen, 6 pers står å kollar in nåns semesterbilder på datorn, i 5 minuter, ingen som helst notis om att jag står 3m bort och stampar, harklar mig, kollar om klockan stannat osv... När jag väl fick hjälp var dom mest bara irriterade över att jag störde... :huvet :kocko
Då är MotorCenter (också i Gävle) raka motsatsen! Jag fick inte liv i min hoj som jag köpte där, den var totalt stendöd efter en veckas parkering! Så jag ringde och undrade varför den gjorde så! 10 min senare stog deras servicebil utanför och dom hade sprungit igång hojen, kollat så den va ok, och lånade ut en laddare så att jag verkligen kunde vara säker på att batteriet var ok! Det är service! Dom sa nått om att dom gärna ville sälja min nästa hoj också, tänkt om alla tänkte så! :tummenupp

Håller med, motorcenter är väldigt bra! Grymt snabb att ta med beställda grejer med! :banana

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Visst kunde det varit bättre
Men jag tycker inte de e något o gnälla över.. som sagt tidigare du kunde ju själv ringt in o fått svar..

När varorna kommer in ska de registreras de ska packas upp de ska..
Sen runt 12-13 så är det lunch....

När allt är inlagt och registrerat så börjar de ringa kunderna (mellan kunderna i butiken)

Men de jag inte fattar.. e att du gnäller över 3h???
Och som sagt de tog hem rätt till dig dagen efter.. visst en ursäkt....

Kolla bara hos dig själv... har du alltid kunnat hålla vad du lovar på jobb? alltid varit i tid?
P.s jag har aldrig jobbat på något som rör motorcyklar...

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Jag har lärt mig att man skall handla på Internet för bra service.

Gick in på MC-varuhuset förra veckan i syfte att köpa ett set mjuka packväskor för körning med tjejen (halva bohanget skall med). Hittar ett par Givi jag tror inte skall ta i sliponen, frågar försäljaren vad han tror om saken. Han tar mig med och börjar provmontera dem på en hoj med exakt samma slipon som jag har (!). Han får dock inte dit dem, och avslutar med "de här får du på hemma med lite pill". Jag ställer den retoriska frågan om de har öppet köp på grejerna utifall de inte passar, och får svaret "ehh, nej sådant har inte vi på våra grejer". Krämarfirma. Bra service från personalen i butiken, men den här erfarenheten samt tidigare problem med reklamationer i denna butik gör att detta ställe kommer att ratas så gott det går i framtiden.

Sedan åker jag i rusningstrafiken till AVA som jag vet har ett par Oxford inne. När jag till sist glider in till disken möts jag av beskedet att jag måste ha mött killen som köpte sista paret på vägen in i butiken. :huvet

Jag ger mig, och letar istället upp Oxfordväskorna på en engelsk Internetshop, där de kostar £70 istället för 1995:- i Sverige. :va

Edit: hur lyckas man? Inte min förtjänst, men lelles har alltid gjort bra ifrån sig i butiken. Senast fick tjejen låna hem ett ryggskydd för att prova det under körning, och sedan lämna tillbaka det om det inte skulle vara bra. Jämför det med "ehh, öppet köp har vi inte på våra grejer".

Last edited:

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
"Jag ger mig, och letar istället upp Oxfordväskorna på en engelsk Internetshop, där de kostar £70 istället för 1995:- i Sverige. :va "

Du har inte någon länk till den sidan?
jag har en Oxford tankväska grymt nöjd med den så jag tänkte handla en till.
/Magnus

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Dålig service är väl inte direkt exklusivt för mc-branchen, även om jag inte tycker att du i det här fallet har fått dålig service.

Försöker oftast handla så mycket som möjligt utomlands istället för bättre pris och oftast trevligare bemötande.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
sirmagnus skrev:
"Jag ger mig, och letar istället upp Oxfordväskorna på en engelsk Internetshop, där de kostar £70 istället för 1995:- i Sverige. :va "

Du har inte någon länk till den sidan?
jag har en Oxford tankväska grymt nöjd med den så jag tänkte handla en till.
/Magnus

Yes, det har jag: http://www.forestedge-retail.co.uk/

Jag hittade den via www.oxprod.com, där finns det fler alternativ.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dålig dag kanske? Jag har då sällan blivit dåligt bemött om jag själv är på bra humör. Kommer man dit med problem så är det inte en terapisession to kommer för.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Mc varuhuset har börjat skicka SMS till kunderna när den beställda delan finns att hämta upp :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För delar till en rs250 så ska man handla hos Starol i Enköping - de har mycket liggandes på hyllan och har koll på maskinerna och årsmodeller.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln