Bikerbitch
Stolt mamma
Det var panik inför helgens tävling och jag behövde snabbt en axel till min Aprilia RS250-98. Beställer en ifrån en mcfirma i Stockholm, dom ska ha den hemma nästkommande dag. Ringer på morgonen och frågar när på dagen den hade tänkt trilla in och får till svar runt eftermiddagen.
När ingen har ringt och klockan börjar ticka ringer jag upp och får höra att den finns där. Åker dit. Två kunder i butiken och så jag. Tre säljare bakom disk. Nu snackar vi folk vars leenden nog hade sköljts iväg när dom duschade innan jobbet eller något. Inget direkt engagemang utan dom plockade fram min axel och tog betalt. Väl hemma, överlycklig att hojen kanske hinner bli klar innan tävlingen inser vi att axeln är helt åt fanders fel.
Ringer upp och frågar till vilken Suzuki RGV motor jag egentligen fått en axel ifrån. En -97a säger säljaren varpå jag säger att den inte alls ser likadan ut som den som satt i och jag har hört något om RGV 92.a
Han säger att han kan plocka hem en sån men jag vill ringa och kolla innan jag är säker. Får upplysningar om att 97.an motor ser helt annorlunda ut och att det är till en 96 eller äldre som jag ska ha en axel ifrån.
Ringer upp igen och beställer en ny axel. Den ska komma hem nästkommande dag [fredag] klockan 12.00
Klockan 15.00 på fredagen ringer firman och pratar in på svararen att axeln finns. Vid det laget hade vi hunnit fixa en axel [Tack Sege!] så jag känner innerligt att den nya kan dom köra upp där solen inte alls skiner.
Sällan har jag skådat såhär dålig service. Totalt ointresserade, inga ursäkter att jag hade fått fel axel, ringer inte ens klockan 12 när axeln skulle kommit och säger att den kanske är försenad eller liknande och framförallt att dom beställer hem fel. Även den bästa kan väl göra misstag men jag tycker att en mcfirma som är så pass stora borde kunna sina saker och inte få hem helt fel grejjer. Dom måste ha chansat totalt och det kostade mig en hel del tid.
Men hädanefter vet man ju. Den nya axeln ville jag inte ha. Jag handlar aldrig mer utav dom. Det finns bättre firmor som vill behålla sina kunder.
Ja just det. Din MC heter firman.
När ingen har ringt och klockan börjar ticka ringer jag upp och får höra att den finns där. Åker dit. Två kunder i butiken och så jag. Tre säljare bakom disk. Nu snackar vi folk vars leenden nog hade sköljts iväg när dom duschade innan jobbet eller något. Inget direkt engagemang utan dom plockade fram min axel och tog betalt. Väl hemma, överlycklig att hojen kanske hinner bli klar innan tävlingen inser vi att axeln är helt åt fanders fel.
Ringer upp och frågar till vilken Suzuki RGV motor jag egentligen fått en axel ifrån. En -97a säger säljaren varpå jag säger att den inte alls ser likadan ut som den som satt i och jag har hört något om RGV 92.a
Han säger att han kan plocka hem en sån men jag vill ringa och kolla innan jag är säker. Får upplysningar om att 97.an motor ser helt annorlunda ut och att det är till en 96 eller äldre som jag ska ha en axel ifrån.
Ringer upp igen och beställer en ny axel. Den ska komma hem nästkommande dag [fredag] klockan 12.00
Klockan 15.00 på fredagen ringer firman och pratar in på svararen att axeln finns. Vid det laget hade vi hunnit fixa en axel [Tack Sege!] så jag känner innerligt att den nya kan dom köra upp där solen inte alls skiner.
Sällan har jag skådat såhär dålig service. Totalt ointresserade, inga ursäkter att jag hade fått fel axel, ringer inte ens klockan 12 när axeln skulle kommit och säger att den kanske är försenad eller liknande och framförallt att dom beställer hem fel. Även den bästa kan väl göra misstag men jag tycker att en mcfirma som är så pass stora borde kunna sina saker och inte få hem helt fel grejjer. Dom måste ha chansat totalt och det kostade mig en hel del tid.
Men hädanefter vet man ju. Den nya axeln ville jag inte ha. Jag handlar aldrig mer utav dom. Det finns bättre firmor som vill behålla sina kunder.
Ja just det. Din MC heter firman.