Bristande servicekänsla i mcbutik, hur lyckas ni?

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Tycker det verkar som om de gjorde ett rätt ok jobb ändå på Din MC. Inte toppklass men vad jag hade förväntat mig.

Jag är van att man beställer något som ska komma dagen efter, sedan kommer det efter tre veckor.

Har mest haft strul med mc verkstäder. Lämnade in en Bonneville på Freewheel eftersom den baktände med Trajjatrimrör. Det fixar vi med nya munstycken sa de glatt. 3000:- senare baktände den mer än någonsin och när jag kom tillbaka sa de att de inte hade bytt munstycken "för det var rätt i från början, men vi har justerat förgasarna".

Hämtade en Bulldog med nya pipor på Yamaha Center Haninge (som jag gillar och som alltid annars har skött sig). Tittade man bakifrån satt vänsterpipan en decimeter längre ner jämfört med högerpipan. När jag påtalade det fick jag höra "de där rören är så billiga, går inte att få bra".

Vad ska man säga, skälla lite och sedan koppla av med en öl... :hihi
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
AleX skrev:
Visst kunde det varit bättre
Men jag tycker inte de e något o gnälla över.. som sagt tidigare du kunde ju själv ringt in o fått svar..
När varorna kommer in ska de registreras de ska packas upp de ska..
Sen runt 12-13 så är det lunch....
När allt är inlagt och registrerat så börjar de ringa kunderna (mellan kunderna i butiken)
Men de jag inte fattar.. e att du gnäller över 3h???
Och som sagt de tog hem rätt till dig dagen efter.. visst en ursäkt....
Kolla bara hos dig själv... har du alltid kunnat hålla vad du lovar på jobb? alltid varit i tid?
P.s jag har aldrig jobbat på något som rör motorcyklar...

Den axeln som jag beställde har jag inte ens sett eftersom jag inte åkte dit och köpte den så om dom tog hem rätt eller inte vet jag ännu inte.
Varför ska man som kund behöva ringa upp till ett företag när man beställt saker och dom säger klockan 12.00. 3 timmar spelar roll när det är viktiga saker man ska iväg på. Dom kunde ju ha bjussat på ett " vi ber om ursäkt" eller ringa klockan 12.00 och säga att det blivit försenat.

Vi är inte heller perfekta på mitt jobb, men det går inte att jämföra med en motorcykelfirma. Det är struntsamma egentligen, ville mest dela med mig utav mina erfarenheter och denna mcfirma kommer jag iallafall aldrig mer öppna min plånbok för. Då tackar vi Starol för deras eminenta service, Mcvaruhuset samt Mcbolaget för att dom satsar på att vilja behålla sina kunder.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
smacker skrev:
Var på Din MC för nån månad sen & de var samma värdelösa service för mig. Har aldrig vart med om tröttare & mer oengagerade snubbar.
Det var nog bara för att det var du! :7peta


Jag har aldrig fått dålig service där, inte någon rabatt heller. :va

Jag kan se rätt sur och grinig ut själv utan att vara det och förväntar mej inte ett film-stjärne-smajl tillbaka.

Visst fan har det hänt att det har kommit hem fel grejer, sån't händer, men dom ringer alltid även fast jag aldrig har bett om det.





..om jag får lite rabatt så kan jag plussa mer... :7peta
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Bikerbitch skrev:
Den axeln som jag beställde har jag inte ens sett eftersom jag inte åkte dit och köpte den så om dom tog hem rätt eller inte vet jag ännu inte.
Varför ska man som kund behöva ringa upp till ett företag när man beställt saker och dom säger klockan 12.00. 3 timmar spelar roll när det är viktiga saker man ska iväg på. Dom kunde ju ha bjussat på ett " vi ber om ursäkt" eller ringa klockan 12.00 och säga att det blivit försenat.

Vi är inte heller perfekta på mitt jobb, men det går inte att jämföra med en motorcykelfirma. Det är struntsamma egentligen, ville mest dela med mig utav mina erfarenheter och denna mcfirma kommer jag iallafall aldrig mer öppna min plånbok för. Då tackar vi Starol för deras eminenta service, Mcvaruhuset samt Mcbolaget för att dom satsar på att vilja behålla sina kunder.


Jag kan hålla med dig om att ett ursäkt är lätt att säga o gör så mycket.. Men annars tycker jag inte servicen som sådan var dålig..
3 h.. om det nu va så satans bråttom kanske man kunde sagt detta i butiken att det skulle vara trevlig av dem om de kunde höra av sig så snart delarna kommit..

Men som sagt de ringde dig.. samma dag..
Hade du ringt dem 4 dagar senare o de säger oj ... då e de andra bullar..




En sak till de sa väl att de skulle ha den kl 12 hos sig.. varför va du inte där då eller ringde o kolla ...

Sen kan jag hålla med om att ett trevligt bemötande är alltid trevligt...
Men som man bemöter andra bemöter andra dig.. (stämmer oftast)
 
Last edited:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Hmmm, tycker nog att dom försökt hjälpa dig. Fel saker kan man få inom vilken bransch som helst. Killarna gjorde vad dom kunde för hjälpa dig sedan efter du fått fel. Att ringa kan vara omöjligt när man har högsäsong och kunder som står vid disken inte vill att man tar telefon istället för kunder vid disken...

Ev kommer Din MC prova att sända ut sms dom med när man fått delar till kunder som beställt.

Du vet ju själv hur det var ibland på AVA, så jag tror inte du ska ta ett enstaka tillfälle för att aldrig mer handla där när killarna faktiskt försökt hjälpa dig.

Sen är det alltid jobbbigt att vara ute i sista minuten när det är tävlingsdags, då har man själv inte någon direkt tolerans och man är stressad.

Lycka till på tävlingen :tummenupp
 

Jaman

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
SUNDSVALL
Hoj
ZX9R
smell the smoke skrev:
Yamaha center i Sundsvall är oxå en butik där personalen inte fattat vem det är som betalar deras lön...


Beställde ett par handskar av dom när säsongen började! Ring mig när ni får hem den...
Dom har fortfarande inte ringt, vill dom inte sälja grejorn eller?
Kommer aldrig att handla hos dom.
En besviken kund
 

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
servicekänsla!!

Kan bara hålla med om att lägger man dyra pix på hojprylar e det ganska skönt att inte behöva be om ursäkt att man finns..till det trevliga..kan bara som sundsvallsbo rekomendera Alviks mc som på ett eller annat sätt alltid försöker hjälpa sina kunder samt har en ägare som verkligen älskar att krama ur hk på hojjar.

Har då aldrig blivit dåligt bemött snarare tvärtom varje gång,jag och tjejen var där för att handla lite kläder till henne..stängde 18 vi for 19:20 det kallar jag service.

Men tänk en gång till och testa dem en gång till kanske hade en dålig dag bara,typ fick inget med kärringen*ler* om du förstår..
:)
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Bikerbitch skrev:
Men hädanefter vet man ju. Den nya axeln ville jag inte ha. Jag handlar aldrig mer utav dom. Det finns bättre firmor som vill behålla sina kunder.
Ja just det. Din MC heter firman.

Vill nog påstå att de gör ett bra jobb på Din MC.
Nu har jag bara servat där en gång än så länge men det var superservice :tummenupp
Att man får snacka med han som skruvat upplever jag som en stor fördel, gäller naturligtvis alla fordon.
Sen är det ju inte direkt några blåbär som skruvar på hojarna vilket känns tryggt när man är ett själv :hihi
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Du är för grinig speciellt nu när det är högsäsong. Det kan vara helt möjligt att de inte hunnit ringa dig i tid. Om det nu var så förbenat brådis så skulle jag ha ringt sjävl och kollat en gång i timmen eller så. Även om det blev fel första gången så kan man ju knappast klaga på leveranstiderna(?).

Bikerbitch skrev:
Varför ska man som kund behöva ringa upp till ett företag när man beställt saker och dom säger klockan 12.00. 3 timmar spelar roll när det är viktiga saker man ska iväg på. Dom kunde ju ha bjussat på ett " vi ber om ursäkt" eller ringa klockan 12.00 och säga att det blivit försenat.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sweden123 skrev:
till det trevliga..kan bara som sundsvallsbo rekomendera Alviks mc som på ett eller annat sätt alltid försöker hjälpa sina kunder samt har en ägare som verkligen älskar att krama ur hk på hojjar.

Har då aldrig blivit dåligt bemött snarare tvärtom varje gång,jag och tjejen var där för att handla lite kläder till henne..stängde 18 vi for 19:20 det kallar jag service.
Peter är bäst! :Bugar
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
AleX skrev:
Jag kan hålla med dig om att ett ursäkt är lätt att säga o gör så mycket.. Men annars tycker jag inte servicen som sådan var dålig..
3 h.. om det nu va så satans bråttom kanske man kunde sagt detta i butiken att det skulle vara trevlig av dem om de kunde höra av sig så snart delarna kommit..
Men som sagt de ringde dig.. samma dag..
Hade du ringt dem 4 dagar senare o de säger oj ... då e de andra bullar..
En sak till de sa väl att de skulle ha den kl 12 hos sig.. varför va du inte där då eller ringde o kolla ...
Sen kan jag hålla med om att ett trevligt bemötande är alltid trevligt...
Men som man bemöter andra bemöter andra dig.. (stämmer oftast)

Felet upptäcktes när jag var hemma. Det är alltid trevligt om butiker hör av sig när delarna finns hemma, oavsett om det är bråttom eller inte.

Varför jag inte var i butiken klockan 12? Jag försökte mecka ihop en motorcykel som kvällen innan saknade en axel och därför ringde jag inte för att jag redan hade fixat en axel. Var mest nyfiken på när dom skulle ringa.

Jag är inte otrevlig när jag går och handlar. Dom var inte griniga bara totalt oengagerade. Att det under högsäsong är stressigt förstår jag mycket väl. Men när vi var där i butiken var det 2 kunder till i hela lokalen. Stressigt? Mjaa.

Men problemet är löst nu. Att ge butiken en andra chans finns det egentligen ingen anledning till. Första intrycket är ju väldigt viktigt och det hänger ju på det när man som ny kund kommer till en mcfirma. Thats life, sköt om er därute!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nicke skrev:
Du är för grinig speciellt nu när det är högsäsong. Det kan vara helt möjligt att de inte hunnit ringa dig i tid. Om det nu var så förbenat brådis så skulle jag ha ringt sjävl och kollat en gång i timmen eller så. Även om det blev fel första gången så kan man ju knappast klaga på leveranstiderna(?).

Den nya axel behövde jag inte bry mig om eftersom jag kvällen innan fixade en. Var mest spännande att se när på dygnet dom ringde för att säga att axeln hade kommit. Vet ju inte ens om det blev rätt överhuvudtaget, men det kvittar ju nu.
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Bikerbitch skrev:
Den nya axel behövde jag inte bry mig om eftersom jag kvällen innan fixade en. Var mest spännande att se när på dygnet dom ringde för att säga att axeln hade kommit. Vet ju inte ens om det blev rätt överhuvudtaget, men det kvittar ju nu.

Lugn BB, jag beställde prylar från dom sep. 2004 och väntar på samtal... :rolleyes:
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag läste det men tycker fortfarande inte att den här historien är ett varnande exempel för att "handla inte där". Kanske inte framgick av mitt inlägg. Tråkig och oengagerad personal är saker som händer ibland.

Bikerbitch skrev:
Den nya axel behövde jag inte bry mig om eftersom jag kvällen innan fixade en. Var mest spännande att se när på dygnet dom ringde för att säga att axeln hade kommit. Vet ju inte ens om det blev rätt överhuvudtaget, men det kvittar ju nu.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nicke skrev:
Jag läste det men tycker fortfarande inte att den här historien är ett varnande exempel för att "handla inte där". Kanske inte framgick av mitt inlägg. Tråkig och oengagerad personal är saker som händer ibland.

Absolut inte. Folk gör vad som själva vill. Jag tvingar inte någon att sluta handla där. Det var bara ett utdrag av mitt liv och vad som hände, man kanske får knyta an till min tävlingsrapport för att hänga med i sammanhanget att allt var superstressigt. Summa summarum är att det är förbannat trist när folk inte vet vad dom ska beställa hem för grejer och verkar gå på känsla, typ.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Taget, men jag tycker att du överreagerade (kanske hade känts bättre om de varit trevliga i alla fall). ALLA ska ha allt på en gång så här i semestertider. Jag fixade nya däck och olja/filter i tisdags. Steg upp toktidigt för att vara på semestern. Tog lite över två timmar innan jag kunde sticka pga att en kille var på ärenden tror jag. Trevligt bemötande osv. gör att jag ändå tycker att det var toppklass på det besöket trots en knapp timmes väntetid helt i onödan. Dit kommer jag att åka igen! (MC Bolaget)

Bikerbitch skrev:
Absolut inte. Folk gör vad som själva vill. Jag tvingar inte någon att sluta handla där. Det var bara ett utdrag av mitt liv och vad som hände, man kanske får knyta an till min tävlingsrapport för att hänga med i sammanhanget att allt var superstressigt. Summa summarum är att det är förbannat trist när folk inte vet vad dom ska beställa hem för grejer och verkar gå på känsla, typ.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Med dom killar som jobbar där är det absolut inte brist på intresse och dom gör faktiskt vad dom kan. Fel saker kan så klart komma hem pga felbeställning eller andra fel.

Att det bara var 2 kunder och dra slutsats att det inte var stressigt är att dömma för tidigt. Du kan inte veta vad som hände där och hur läget var annat än att det var 2 kunder.

Jag har som sagt blivigt riktigt illa behandlad på AVA en gång, men för det har jag gett dom ny chans i butiken och den gången funka det bra.


Det är en hel karusell, ibland är man nöjd med en butik och ibland inte. Lika väl som jag kan handla på samma ICA och en dag upptäcka att dom har skitdålig frukt och personalen inte kan ta fram mer. För det dissar jag inte affären helt.

Visst håller jag med om att det vore perfekt om dom ringer, men jag kan även förstå och tänka att det kan vara totalt omöjligt under högsäsong. Anser fortfarande att dom gjort ett bra jobb och försökt och även fått hem rätt del dock lite senare än dom sagt.

Om dom ska få leverans 12 kan inte dom klandras fall budet sedan kommer senare, osv.

Det är självklart helt upp till var och en att handla var dom vill och besluta om man vill ge några tummen ner efter något som faktiskt inte direkt förtjänar tummen ner då dom åtgärdat det. Tummen ner ger jag personligen hellre till dom som inte avhjälper felen i så fall.

Tur att du i alla fall har hojen hel nu och kan köra. Det är viktigast.
 

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
En svart och rytande Honda!
Jag har nästan alltid fått bra service i mcbutiker i när man ska ha delar
eller kläder mm.
Kanske ett storstadsproblem ?
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Liwa1 skrev:
Det är självklart helt upp till var och en att handla var dom vill och besluta om man vill ge några tummen ner efter något som faktiskt inte direkt förtjänar tummen ner då dom åtgärdat det. Tummen ner ger jag personligen hellre till dom som inte avhjälper felen i så fall.


Precis! Skulle jag göra tummen ner för alla mc handlare som strular lite skulle det inte finnas någon kvar att handla hos.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top