Bristande servicekänsla i mcbutik, hur lyckas ni?

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Liwa1 skrev:
Med dom killar som jobbar där är det absolut inte brist på intresse och dom gör faktiskt vad dom kan. Fel saker kan så klart komma hem pga felbeställning eller andra fel.

Att det bara var 2 kunder och dra slutsats att det inte var stressigt är att dömma för tidigt. Du kan inte veta vad som hände där och hur läget var annat än att det var 2 kunder.

Jag har som sagt blivigt riktigt illa behandlad på AVA en gång, men för det har jag gett dom ny chans i butiken och den gången funka det bra.


Det är en hel karusell, ibland är man nöjd med en butik och ibland inte. Lika väl som jag kan handla på samma ICA och en dag upptäcka att dom har skitdålig frukt och personalen inte kan ta fram mer. För det dissar jag inte affären helt.

Visst håller jag med om att det vore perfekt om dom ringer, men jag kan även förstå och tänka att det kan vara totalt omöjligt under högsäsong. Anser fortfarande att dom gjort ett bra jobb och försökt och även fått hem rätt del dock lite senare än dom sagt.

Om dom ska få leverans 12 kan inte dom klandras fall budet sedan kommer senare, osv.

Det är självklart helt upp till var och en att handla var dom vill och besluta om man vill ge några tummen ner efter något som faktiskt inte direkt förtjänar tummen ner då dom åtgärdat det. Tummen ner ger jag personligen hellre till dom som inte avhjälper felen i så fall.

Tur att du i alla fall har hojen hel nu och kan köra. Det är viktigast.

känns som att du är lite part i målet. :rolleyes:
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Liwa1 skrev:
Hmmm, tycker nog att dom försökt hjälpa dig. Fel saker kan man få inom vilken bransch som helst. Killarna gjorde vad dom kunde för hjälpa dig sedan efter du fått fel. Att ringa kan vara omöjligt när man har högsäsong och kunder som står vid disken inte vill att man tar telefon istället för kunder vid disken...

Så det är din butik? Tack så mycket för att din personal hjälpt mig välja en hjälm som inte passar mig. Känns väldigt kul att ha slängt ut 4000 i sjön!

Ja jag var nybörjare och visste inte hur det skulle va. Men det borde era gubabr veta!
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
:va starta en tråd ang en sådan liten grej! tyckde detta inte var så farligt.
(kanske blivit avtrubbad av vad många skrivit här på sh ang liknande saker)
 

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
No hoj
Bikerbitch skrev:
Det var panik inför helgens tävling och jag behövde snabbt en axel till min Aprilia RS250-98. Beställer en ifrån en mcfirma i Stockholm, dom ska ha den hemma nästkommande dag. Ringer på morgonen och frågar när på dagen den hade tänkt trilla in och får till svar runt eftermiddagen.
När ingen har ringt och klockan börjar ticka ringer jag upp och får höra att den finns där. Åker dit. Två kunder i butiken och så jag. Tre säljare bakom disk. Nu snackar vi folk vars leenden nog hade sköljts iväg när dom duschade innan jobbet eller något. Inget direkt engagemang utan dom plockade fram min axel och tog betalt. Väl hemma, överlycklig att hojen kanske hinner bli klar innan tävlingen inser vi att axeln är helt åt fanders fel.

Ringer upp och frågar till vilken Suzuki RGV motor jag egentligen fått en axel ifrån. En -97a säger säljaren varpå jag säger att den inte alls ser likadan ut som den som satt i och jag har hört något om RGV 92.a
Han säger att han kan plocka hem en sån men jag vill ringa och kolla innan jag är säker. Får upplysningar om att 97.an motor ser helt annorlunda ut och att det är till en 96 eller äldre som jag ska ha en axel ifrån.

Ringer upp igen och beställer en ny axel. Den ska komma hem nästkommande dag [fredag] klockan 12.00
Klockan 15.00 på fredagen ringer firman och pratar in på svararen att axeln finns. Vid det laget hade vi hunnit fixa en axel [Tack Sege!] så jag känner innerligt att den nya kan dom köra upp där solen inte alls skiner.

Sällan har jag skådat såhär dålig service. Totalt ointresserade, inga ursäkter att jag hade fått fel axel, ringer inte ens klockan 12 när axeln skulle kommit och säger att den kanske är försenad eller liknande och framförallt att dom beställer hem fel. Även den bästa kan väl göra misstag men jag tycker att en mcfirma som är så pass stora borde kunna sina saker och inte få hem helt fel grejjer. Dom måste ha chansat totalt och det kostade mig en hel del tid.

Men hädanefter vet man ju. Den nya axeln ville jag inte ha. Jag handlar aldrig mer utav dom. Det finns bättre firmor som vill behålla sina kunder.
Ja just det. Din MC heter firman.


*Häpnar*
Tror du att jorden kretsar runt dig eller?
 

Dr.Bike

Guest
Handlar uteslutande från England eller Holland numer.
Två dar tar det. Delen i brevlådan.Det är billigt (½ priset i snitt)
Och: Det blir alltid rätt!
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hur lyckades du köpa en hjälm som inte passar? De kan ju knappast prova den åt dig... Jag antar att du köpte en för stor hjälm men ver det deras fel?

BlueNote skrev:
Så det är din butik? Tack så mycket för att din personal hjälpt mig välja en hjälm som inte passar mig. Känns väldigt kul att ha slängt ut 4000 i sjön!
Ja jag var nybörjare och visste inte hur det skulle va. Men det borde era gubabr veta!
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Lelles är CHEF!

Dr.Bike skrev:
Handlar uteslutande från England eller Holland numer.
Två dar tar det. Delen i brevlådan.Det är billigt (½ priset i snitt)
Och: Det blir alltid rätt!
Jag har lite till övers för internet handel av vissa saker men förstår dem som vill handla på det sättet!
Lelles i Uppsala har en service som är oerhört bra, framförallt hos Per och Ragnar som jag ALLTID framöver kommer handla hos. Jag kommer alltid rekommendera kompisar och alla jag känner att handla där. Jag själv åker från Trosa för att handla där, det är roliga och bra gubbar att ha att göra med! :tummenupp Sist var det en kompis som köpte en KTM 660 eller vad det va för nåt...han kommer heller aldrig mer handla hoj någonannanstans, det vet jag! :D
Detta kan Lelles tacka Per och Ragnar för!!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
ReDan skrev:
:va starta en tråd ang en sådan liten grej! tyckde detta inte var så farligt.
(kanske blivit avtrubbad av vad många skrivit här på sh ang liknande saker)

Ordet är fritt, ett tag till hoppas jag iallafall. Åsikter är till för att höras. Sen om folk inte håller med eller tycker det är bra är upp till dom. Att jag överreagerar eller är grinig får stå för andra.

@YEEEAAAHHH: Sannerligen inte
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
BlueNote skrev:
Så det är din butik? Tack så mycket för att din personal hjälpt mig välja en hjälm som inte passar mig. Känns väldigt kul att ha slängt ut 4000 i sjön!

Ja jag var nybörjare och visste inte hur det skulle va. Men det borde era gubabr veta!

Öhh, nää det är inte min butik.

Att köpa hjälm är svårt och den ska passa ditt huvud i första hand, ingen annan kan prova hjälmen på huvudet åt dig.

Själv provade jag nog alla hjälmar som finns och i alla butiker runt om i STHLM innan jag köpte min första hjälm. Mitt egna val var att hitta en som satt bra på huvudet, sen gick jag efter hur den var i skydd, vädring, vikt med mera och det lästa jag mig till.

Själv köpte jag mig ett gortex ställ på MC poolen som första mc plagg och det funkade inte alls för mig, men det kan jag ju inte klandra dom på MC-poolen för, jag provade och valde det som satt bra på mig och sedan lyssna jag på vad dom sa. Dom kan ju inte riktig veta hur jag kör och vad jag vill ha. Sålde dessa kläder efter en vecka. Men jag är fortfarande kund hos dom.
 

Dr.Bike

Guest
tomas_e skrev:
Jag har lite till övers för internet handel av vissa saker men förstår dem som vill handla på det sättet!
Lelles i Uppsala har en service som är oerhört bra, framförallt hos Per och Ragnar som jag ALLTID framöver kommer handla hos. Jag kommer alltid rekommendera kompisar och alla jag känner att handla där. Jag själv åker från Trosa för att handla där, det är roliga och bra gubbar att ha att göra med! :tummenupp Sist var det en kompis som köpte en KTM 660 eller vad det va för nåt...han kommer heller aldrig mer handla hoj någonannanstans, det vet jag! :D
Detta kan Lelles tacka Per och Ragnar för!!

Får gratulera dig Tomas, du har haft tur.
Det var just Lelles som fått mig att handla på nätet.
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Jag vet iaf en butik som jag INTE kommer att återvända till när det kommer till hojköp efter att ägaren ringer upp mig och börjar skylla fel på mig när jag inte har kommit in och skrivit på papprena på MC:n. Jag har aldrig lovat honom något utan sade att jag skulle kolla lån och så skulle jag återkomma.
Sen gick bilen sönder och halva pengarna hamnade in på den... Ägaren har sen tidigare tagit mitt nummer ifall någon annan kommer in och är intresserad.

Sen ringer han och ska tvinga upp mig och köpa hojen och jag säger att jag måste komma ifatt med pengar och börjar hota att han minsann har nekat flera andra att köpa den för att jag var intresserad. När jag sedan påpekar att han tog mitt nummer ifall att så det var bara att ringa i sådana fall, då börjar han hojta "skit i det, skit i det" och säger att vi iaf ska komma tillbaka och handla av honom sen.
ALDRIG I LIVET!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Egentligen blir jag inte arg på att det strular med att få hem grejorna, men ibland kan man undra varför sånna här firmor beter sig så underligt?
Det är ju för mig som kund helt ointressant med de ev. bakomliggande problemen på firman, jag är kund och vill ju åt minstonde få ett vettigt bemötande.

Jag har faktiskt svårt för att man som kund minsan ska hålla käft och tänka sig in i firmans problem.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Vissa butiker har kunnig personal som hjälpt mig känna att hjälman inte är för stor iaf. Det finns sätt att kolla detta JA. Det finns inget som heter "känns bra för mig". Den känns jättebra för mig men den är FARLIG att klota med då den är för stor. Känns dock jätteskön att ha på sig.

Nu har jag iaf åkt till en butik där dom kollat att hjälmen inte är för stor. Small skulle jag visst ha, inte Large.

Liwa1 skrev:
Öhh, nää det är inte min butik.

Att köpa hjälm är svårt och den ska passa ditt huvud i första hand, ingen annan kan prova hjälmen på huvudet åt dig.

Själv provade jag nog alla hjälmar som finns och i alla butiker runt om i STHLM innan jag köpte min första hjälm. Mitt egna val var att hitta en som satt bra på huvudet, sen gick jag efter hur den var i skydd, vädring, vikt med mera och det lästa jag mig till.

Själv köpte jag mig ett gortex ställ på MC poolen som första mc plagg och det funkade inte alls för mig, men det kan jag ju inte klandra dom på MC-poolen för, jag provade och valde det som satt bra på mig och sedan lyssna jag på vad dom sa. Dom kan ju inte riktig veta hur jag kör och vad jag vill ha. Sålde dessa kläder efter en vecka. Men jag är fortfarande kund hos dom.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Liwa1 skrev:
Hmmm, tycker nog att dom försökt hjälpa dig. Fel saker kan man få inom vilken bransch som helst. Killarna gjorde vad dom kunde för hjälpa dig sedan efter du fått fel. Att ringa kan vara omöjligt när man har högsäsong och kunder som står vid disken inte vill att man tar telefon istället för kunder vid disken...



Ja uuuh ja va det märks att det är högsäsong. Polarn vänta 3 veckor på växelspakspinne.. ringer då efter 3 veckor för att kolla innan hon köper den nån annanstans. Då har den legat där hela tiden utan att dom ringt?
Jag brukar åka in där i kika ibland. har aldrig varit mer än 2-6 kunder i butiken.. Stressigt när dom sitter bakom disken? njaa verkade inte som det va.

I övrigt tycker jag det är en fräsh butik och dom som jobba där var trevliga iaf.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nicke skrev:
Hur lyckades du köpa en hjälm som inte passar? De kan ju knappast prova den åt dig... Jag antar att du köpte en för stor hjälm men ver det deras fel?

Jag säger inte att det är deras fel. Men har man kunnig personal så kan dom känna om hjälmen är för stor och därmed farlig.
Givetvis får man ju själv känna om hjälmen har bra passform, men det är ju inte så svårt att känna själv till skillnad från storlek. Blev förvånad över hur liten hjälm jag ska ha egentligen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top