Om vi pratar vattenplaning så är det mycket mer ovanligt på hoj än med bil. Orsaken är att däcken är inte platta samt att det finns bara två hjul vilket öka trycket just där man har kontakt med vägen. Så det går faktiskt bättre att köra med hoj än bil på vårt underlag - åtminstone vad det gäller risken för vattenplaning. Kör man lugnt och är försiktig med broms och gas så går det bra.Nu ska jag inte utala mig om att köra hoj när det står 3 cm vatten på vägbanan för det har jag aldrig testat. Men kommer man med bil i 90 och det står 3 cm vatten över hela vägbanan då går det åt helvete, tror inte det är bättre med hoj tvärtom.
Sedan så kör jag också med glasögon ibland. Har en X-lite 801R och får på glasögonen efter hjälmen utan problem.
Sist men inte minst anser jag att gubben var kanske lite väl hård osv mot tjejen men det är inte hans fel att hon körde omkull. Det gjorde hon helt själv. Skulle jag köra upp och de sa att jag måste göra en viss manöver trotts att jag ansåg att det var helt åt skogen under rådande förhållande skulle jag absolut säga ifrån. Jag körde upp i England och då säger de sådana saker som "ta nästa vänster" när den nästa vänster har förbudsskyllt (bara för att se om man är vaken).
Last edited: