zilog
Mr. Hardtechno
Hoppas min fråga platsar här.
Hojen jag kör är en Aprilia RSV1000R -02 med bra urtag i tanken för låren. Det funkar ypperligt att låsa benen runt tanken och hålla emot med ryggen när man bromsar rakt fram. Det ger bra känsla för hur nära bakhjulslyft man är, samt överför inget vingel till styret.
När jag däremot är på väg in i böjar så brukar jag bromsa under nerlägg, samt påbörja bromsningen från hög hastighet med kroppen förflyttad i sidled ut från kroppen. Då tvingas jag ta bromskraften med armarna mot styret eftersom jag inte är i kontakt med tanken mer än med insida knä på ytterbenet. Det blir lätt vingligt, och känns inte så kontrollerat som en bromsning där man sitter "rätt".
Hur ska man göra här? Hojen har inte stompgrips eller liknande klibblösning - skulle det underlätta något?
Hojen jag kör är en Aprilia RSV1000R -02 med bra urtag i tanken för låren. Det funkar ypperligt att låsa benen runt tanken och hålla emot med ryggen när man bromsar rakt fram. Det ger bra känsla för hur nära bakhjulslyft man är, samt överför inget vingel till styret.
När jag däremot är på väg in i böjar så brukar jag bromsa under nerlägg, samt påbörja bromsningen från hög hastighet med kroppen förflyttad i sidled ut från kroppen. Då tvingas jag ta bromskraften med armarna mot styret eftersom jag inte är i kontakt med tanken mer än med insida knä på ytterbenet. Det blir lätt vingligt, och känns inte så kontrollerat som en bromsning där man sitter "rätt".
Hur ska man göra här? Hojen har inte stompgrips eller liknande klibblösning - skulle det underlätta något?