Brostugan 2005

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Ja hur blir det i år?
är brostugan död tack vare poliskontrollerna???

O vilka kommer vara där först? :tomten

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Superbee skrev:
Ja hur blir det i år?

Brostugan är död....för alltid skulle jag tro! :4skrika Jävligt synd för de va riktigt bra för några år sen. :yoparty

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
Nej inte fan e den död heller!,slut med buskörandet bara.
Själv var jag där och rekade med bilen förra veckan.
Kommer åka dit å ta en fika så fort vädret tillåter :tummenupp

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Håller med, Brustugan lever men man får ta det lite lugnare...

Hurricane600

Gick med
22 Jul 2004
Hoj
men trist att en del inte verkar våga sig dit pga "flygande besiktningen" de har vid infarten...

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Brostugan kommer att leva upp änge vi åker dit, visst vi får ta det lite lugnare bara för att "tusse batong" är där, men vi kan väl inte lämna över allt till glidarna. Annars är inte Rosenhill helt fel heller. :)

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Den e död, snuten nöjer sig ju inte med att folk slutat busåka där utan ser det som ett tillfälle att dryga ut stadskassan med böter för blinkers, pipor, skyltar mm börjar lukta nazi-Tyskland tycker jag! :mad:

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
P@trik skrev:
Kanske lite roligare att åka nånstans där man slipper bli trakasserad.
Sant,men brostugan ligger ju perfekt! Tycker vi ska skrämma bort polisen på ngt sätt :va
Kanske hålla oss i skinnet tills dom inser det finns viktigare brott än skattemärken och för små blinkers :)

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Texas Ranger skrev:
Sant,men brostugan ligger ju perfekt! Tycker vi ska skrämma bort polisen på ngt sätt :va
Kanske hålla oss i skinnet tills dom inser det finns viktigare brott än skattemärken och för små blinkers :)

Eller så får man väl hitta något nytt ställe som har ett bra läge. Finns nog många andra... Gäller bara att mörka på något bra sätt.

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Skulle dom bara va där så kan man ju åka dit lite lungt och bara njuta med att se på fina hojar, men så länge dom är griniga och bötfäller en för små larviga saker så kommer inte jag att va där. Tråkit men sant :fatta!

sandstream

Guest
Eller så kan man ha en hoj som följer lagen :rolleyes:
Trist med folk som "bitchar" om att bli "tagna" av polisen när de vet varför.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
sandstream skrev:
Eller så kan man ha en hoj som följer lagen :rolleyes:
Trist med folk som "bitchar" om att bli "tagna" av polisen när de vet varför.

Har iofs aldrig fått böter för hur min hoj ser ut och skulle inte "bitcha" om jag nu fick det.

Men känns lite onödigt att åka till ett ställe som man vet att polisen inte vill ha hojåkare på och därför är extra hårda.

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Som sagt, de handlar inte om att man inte får busköra där längre utan att dom ger ut så många böter och ombesiktningar dom bara kan. Både bilar och hojar har ju börjat hitta andra ställen att träffas på. Synd men sant!

sandstream

Guest
Problemet som jag ser det är att polisen "skrämmer" bort folk som träffas under kontrollerade former så att de måste träffas någon annanstans där det kanske inte är så lämpligt.
Då hade det varit bättre om ett gäng bumsar var där och gick omkring och snackade med folket.

Visst kan jag förstå att folk blir sura när de får böter men ger man sig in i leken får man leken tåla.

@Patrik: Du är ju min bling-konsult så om jag får böter i år kommer jag att lämna ditt namn och adress till konstapeln ;)

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
Hörde från ägarna i sommras att det var markägaren som ville ha bort oss,om så är fallet så undrar man ju vad han har för deal med farbror blå!
Betongsuggorna kom ju samtidigt som att farbror blå började trakassera hojåkare!
skumt! :pangihuve

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
För 2-3 år sedan var det kul att glida förbi o ta en fika, kolla hojjar o vara allmänt social!

Numera är BroStugan inte mycket att hurra för, orka med alla poliser... Inte för att de skulle vara mer otrevliga där på något sätt, men just att de punktmarkerar stället gör ju att vi söker oss till andra ställen!!

Hurricane600

Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Jag kommer iallafall åka till brostugan, bara fixa nåt åkbart först :)

Har enbart kört bil dit, och man har ju sett hur de står o vinkar in hojar o pekar med fingrarna lite här o var...

trist...

men vad finns det mer för platser som skulle kunna vara en mötesplats typ brostugan förutom mcD?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Superbee skrev:
Ja hur blir det i år?

Tyckte Stugan sög kraftigt förra årer...mer snutar och trimmade Opel Manta än hojåkare....jag kommer att åka dit i vår av gammal vana men blir det som förra året så lär det inte bli ofta...

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Brostugan tar ju ut ofattbara överpriser! 25kr för en kopp kaffe?

Nej! Då är det bra mycket bättre med rosenhill, där är det fullt humana priser och så finns det ju alla fina vägar omkring (inte skyttelvägen bulten).

Men för att intresseklubben ska få anteckna så var jag på Brostugan ett par gånger i sommras, Polisen gjorde ingenting mot mig eller någon annan så vitt jag vet. Dom syntes mest bara.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha