Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Därför det dör fler "förare" inom hästtävlingar än inom roadracing!?YamahaJojje skrev:Hästar är inte farliga det är ryttaren som är farlig!
(Har själv 5 hästar och en åsna i familjen)
Jo visst är det så men i 7-8 fall av 10 är det ryttarens fel. Det skulle jag vilja ha det till iaf. Sen kan det slå slint i huvudet på dom precis som det kan på alla andra djur/människor. Vissa hästar borde bli "avlivade".Emmi skrev:YamahaJojje, hästar kan visst vara farliga. Hur duktig ryttaren än är kan hästen bli rädd och då bryr den sej inte längre om ryttaren utan tar till sina instinkter, dvs att fly.
Hehe nu har jag varit oklar... Jag menar i trafikenEmmi skrev:Jag tvivlar på att det i 7-8 fall av 10 är ryttarens fel, möjligtvis om det gäller nybörjarhoppning och liknande, men inte i olycksfall.
Kan du förklara hur du menar när du säger att det är ryttarens fel?
Håller delvis med MEN hästarna har faktiskt "bajspåse" där bak oftasttros-kaffe skrev:Jag säger bara det att ska häst*%¤#@£ vara på vägen så SKA dom stå i en hästtransport, dom e f*n inga fordon,
Å alla som gnäller över att hundar skiter på backen, men hästarna då, vem f*n tar upp efter dom???![]()
Håll vägarna fria från hästskit
Hahatros-kaffe skrev:det har jag aldrig sett, men att dom har en påse där fram som gör att det kommer mer där bak däremot,, det har jag sett
flemming skrev:Kej.. sorrymene asså det va inte meningen att reta upp nån..
ba att det va lite komiskt.. asså va tror en ryttare som rider vid en väg?att det e tyst o att trafiken stannar på behörigt avstånd när man ska korsa vägen??
en annan grej som säker är värt en smocka.... jag var på en hästhoppningstävling för ett par år sen med flickvännen...oh! va kuul... NOT.. så jag gick o tjacka en festis.. som va jätte god
så slog det mej att dom pangar döcoolt om man stampar på dom.. vips va den pangad.. mene det sa tydl. pang precis när en häst på banan gjorde en ansats vid ett hinder oe en i publiken hade sett allt o kom fram till mej o sa att jag gjorde nog klokt i o sticka medans jag kunde gå för egen maskin.. så det gjorde jag
![]()
så det kan gå.....
Flemming
....Itacha75 skrev:
flemming skrev:en annan grej som säker är värt en smocka.... jag var på en hästhoppningstävling .......sticka medans jag kunde gå för egen maskin.. så det gjorde jagså det kan gå.....
Flemming
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning