Lyckades idag få lite klart med 2 mindre lokala företag som skall stötta mig 2016 iaf.
Det en är ett Bussresebolag som heter Synnergrens Resor samt en lokal webtidning,
www.lidkopingnytt.nu som lovar att publicera tävlingsresultat/reportage från alla tävlingar samt bilder som jag då förser dom med. Jag har ju tidigare då jag lekte med bilar gjort samma deal med några motortidningar, men det är trögare inom MC samt jag ville väll att det skulle synas mera lokalt då jag sattsat det krutet jag har på lokala företag. Så Rash kanske tycker jag gjort rätt ?
Kommer kännas bra att plita ihop lite text på kvällen och även kunna skicka några bra bilder så kommer det ut i stort sett inom några timmar så lokala förtager ser att man gör nått för alla miljarder dom kastar på mig
Förhoppningen är ju att det kanske blir lite lättare 2017 att få lokala företagare att hoppa på samma cirkus.
Att satsa på lokala företag och tidningar är väl beprövat av många duktiga RR-piloter. Några exempel är väl Backlund och Mossberg Syns du då och då så känner folk till slut igen dig när du tar kontakt med företagen om spons mm. De större mc-tidningarna blir nog svårt att få till en deal med då de främst fokuserar på yngre stjärnor med SM/VM-ambitioner, vilket är helt förståeligt.
Prata med vänner och vänners vänner. Brukar vara bästa sättet att hitta sponsorer på.
Nu vet jag inte hur gammal du är, men om du är yngre så är ett sätt att hitta sponsorer faktiskt att köra bandagar i Europa med svenska arrangörer, tex Grevens Racing Adventures. Det är många rr-älskande egenföretagare som är med på dessa resor och är det en ungtupp som imponerar så är det ett sjukt bra sätt att lära känna folk mm. Tex Ockelfelt och Hubner är några exempel som hittat sponsorer/huvudsponsorer på detta vis.
Summa summarum: alltid bra att synas och det är dessutom bra för sporten!