polymoog
Ny medlem
- Gick med
- 6 Apr 2014
- Hoj
- Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Lycka till med säsongen, du är som Fordon, ett kämpe!
Lycka till med säsongen, du är som Fordon, ett kämpe!
Händer inte mkt här, men imorgon runt middag ska jag få lite Sandvik rostfritt fastskruvat i bäckenet och en gammal soppaslang från en Dakota som man kan putta in lite smärtstillande i, direkt in i knotan.
Sen på fredagen ville dom skruva ihop foten med.
Känns som jag missar Eurovision i år med
Händer inte mkt här, men imorgon runt middag ska jag få lite Sandvik rostfritt fastskruvat i bäckenet och en gammal soppaslang från en Dakota som man kan putta in lite smärtstillande i, direkt in i knotan.
Sen på fredagen ville dom skruva ihop foten med.
Känns som jag missar Eurovision i år med
EDIT: Om man läser allt från första början så.... Det var inget
Jag har ju förstått att du har kraschat men vad var det egentligen som hände? Jag har nog missat det ifall du redan har skrivit det någonstans.
Hoppas på snabb rehab i alla fall och att du är tillbaks i sadeln snart!
Grattis till 1.50.x! Surt att klota, men bra att du verkar ha klarat dig någorlunda, hoppas du mår ännu bättre mot slutet av veckan, när de skruvat ihop dig ...
Bytte du profil från 55 till 60 bak? Då har du sannolikt förklaringen där. Om du är intresserad av annan anledning än "jävla skitdäck!" då. . .
Bytte du profil från 55 till 60 bak? Då har du sannolikt förklaringen där. Om du är intresserad av annan anledning än "jävla skitdäck!" då. . .
Jag gjorde mer än så... Jag skäms ju rätt mkt över detta just nu. Men till mitt försvar, för det måste man ju alltid ha, skyller jag ju på att flera oberoende av varandra kört 1.13-1.14 tider på Gåsen, och en körde så sent som i helgen 1.47 på Torpet, så jag trodde Metzler CompK skulle duga till mig. Läst en del på amerikanska forum om förare som prisar dom och vissa kallar dom glashala.
I valet och kvalet med tight budget så tänkte jag testa....
Skillnaden mot mina beg Pirelli Superbike Slicks sc2 vart märkbar... Extremt. Trodde inte det var så stor.
Trist med vurpan, kom bakom men såg inte själva highsidern, bara resultatet.
Jag gjorde samma (nästan) miss med däck. Hade köpt på mig Pirelli Suberpike Pro slicks förra säsongen då jag bara skulle mysköra bana. Många som sagt att de kan du inte tävla på, men med min budget så tänkte jag inför helgen att de lär väl duga för mig, så snabb är jag inte.
Men precis som för dig så släppte det ju överallt. Fick inget förtroende överhuvudtaget. Körde ändå fredag och lördag på dessa, men var skitmesig ut ur böjarna då det släppte massor (även om det var snälla slap som gick att parera). Sen på lördag kväll drog jag hem och hämtade mina gamla Supercorsa SP som jag hade när jag körde gata&bana förra året.
Hann inte byta däck till kvalet på söndag, där fick jag tvåhjulssläpp i karusellen...tur med extrakallingar.
Men satte på Supercorsorna till racet och trots att de på pappret borde vara sämre var de mycket stabilare, mycket mindre släpp mm.
Så jag får nog krypa till korset och skaffa SC slicks till nästa tävling...jävla materialsport det här...
Jag gjorde mer än så... Jag skäms ju rätt mkt över detta just nu. Men till mitt försvar, för det måste man ju alltid ha, skyller jag ju på att flera oberoende av varandra kört 1.13-1.14 tider på Gåsen, och en körde så sent som i helgen 1.47 på Torpet, så jag trodde Metzler CompK skulle duga till mig. Läst en del på amerikanska forum om förare som prisar dom och vissa kallar dom glashala.
I valet och kvalet med tight budget så tänkte jag testa....
Skillnaden mot mina beg Pirelli Superbike Slicks sc2 vart märkbar... Extremt. Trodde inte det var så stor.
Berätta mera!
Det är Inte däckfel, det är handhavandefel! (handhavandefelet är såklart att välja fel däck... )
Höjer bakänden, ställer till det med geometrin och viktfördelningen, kan vara ett problem beroende hur man satt hojen innan bytet och hur man kör.
Har inte mätt (kan på begäran) men har för mig att det är 10mm höjning fram när man går från 55-60 bak på pirelli för att kompensera det högre bakdäcket, och jag som tycker 1mm är rejäl förändring i höjd. . . .
Såg att du fick ett släpp i hansenkurvan när jag stod där och kollade, funderade lite på det, men blev inte särskilt mycket smartare av det =)
Du hann fastna på 3 bilder i alla fall.
http://www.wastegate.se/roadracing/2016/SM_Anderstorp/Rookie_600/86/
/Fredrik
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|