Mr.Buell
Ny medlem
- Gick med
- 28 Jan 2006
- Ort
- Norrtälje
- Hoj
- Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
doppsko skrev:2453223Jag provkörde Hornet 900, Buell XB12 och Monster S4 när jag skulle köpa hoj sist. S4an och Xb12 ska enligt papperet ha snarlik prestanda, förutom att buellen är lättare och har mer vrid.
Jag kan inte förstå hur XB12an kan vara så slö!! Jag blev mäkta imponerad över att en hoj med de specarna kan vara så trött. Dessutom så känns det att motorn inte kommer från denna tid. Den vibrerar på ett osportigt sätt och känns tung (motorn alltså, hojen känns lätt). Horneten och S4an däremot kändes ungefär lika pigga.
Det blev en S4 för mig allfall!
En stor anledning är utväxlingen! Det går väldigt enkelt att byta ut primärtransmissionen så att den får samma utväxling som en XB9:a och då blir den piggare!!
Sen ska man ju inte köra en Buell som en S4 heller, man ska växla tidigt och köra på vridet. Sen är det ju upptill en själv vilket man föredrar!
Men det går med enkla medel att "väcka" en XB12:a så den går som den ska!
Blev lite fundersam på din avatar!? En XB9:a!! Och så står det att du har en SP1:a!! Men du har en S4? Snurrigt värre
Har du ägt en XB9:a eller?