LuleåBullen
Ny medlem
Vi är två stycken på mitt jobb som bänkar och vi är intresserade av ecm-spy men eftersom den inte verkar funka på '08rna än (eller har dem fixat det nu?) så ligger vi lågt ett tag till...
Det är ju ett väldigt fascinerande insprut Buell konstruerat, särskilt med tanke på hur få komponenter det faktiskt innehåller! Men det är jäkligt svårt att modda på ett bra sätt... Kul att se att nån annan verkar finna det lika fascinerande som jag!?
Har du fixat med din mappning något? Själv är min X1:a förgasarkonverterad så jag kan inte direkt lattja med min
/Björn
Jo, jag har gjort om mina mappar med ecm-spy. Jag har bla lagt in mapparna från race-ecm´n i min original ecm, och gjort om dem lite. Jag är långt ifrån nöjd med hur originalen är gjorda, dom är i princip dåliga överallt, speciellt i tändningsmapparna tror jag att det finns mycket att hämta. Det går att köra 08-or och nyare med ecm-spy. xb9 går rakt av, men 12-orna funkar inte. Det man då får göra är att ta en ecm från en 9a och helt enkelt flasha om den med 12 ans data. Då ska det visst funka som vanligt.
Ecm-spy är ett mycket kraftfullt verktyg. i princip kan man styra allt i ecm´n. Jävligt kul är det också! Skulle vara väldigt roligt att få leka i en dyno någon gång. Nu får jag hålla till godo med att logga i laptopen medans jag kör.
Vilket företag jobbar du åt? Hemsida??? kan man beställa delar från dej/er så vore det toppen. skitsvårt att hitta grejor i sverige tycker jag.
Last edited: