Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

LinusN

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Jämtland
Hoj
Buell XB9R -03, Suzuki GSX 750 ES
Gjorde klart min hastighetsmätargivare idag. Får se hur bra och länge den kommer funka.
Tänkte jobba lite på finishen när jag kört med den i någon vecka.
2dllldl.jpg


Är rätt nöjd iaf. Ser skaplig ut, och verkar fungera bra. Just det... Den har kostat max 150kr i material... :tummenupp

Mer info finns här: Länk
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Hej. Var ute och rullade idag lite och stannade till och kollade lite Bueller. Är det någon av er i den här tråden som är över 190cm? Tycker dom ser små och trånga ut men fy fan vad jag vill ha en.:Bugar
Är 194cm själv.
 

Velodrom

Nörd
Gick med
17 May 2007
Ort
Färgelanda
Hoj
Buell XB12X -2006.
Hmm.. Tvättade Bullen och såg att främre bandet för ljuddämparen är av. Var får man tag i en sådan, ser inte riktigt ut som en vanlig liksom (fast vad vet en amatör som jag om det)?

När jag ändå funderar på det, är det något mer man bör kika på som har "lätt" för att vibrera loss?

Slowroller: Jag är 10 cm kortare än dig men trivs utmärkt på min Ulysses. Den borde vara perfekt för dig. Har kört min i 1 månad nu och kommer aldrig att byta bort den. Aldrig! :)
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
ECMSPY mappning!

Hallojsan.
Tittar in hos er för ni vet nog bäst i detta ärendet, har sökt och läst lite men ej fått något direkt svar. Både här samt ukbeg.
En norsk vän (ja jag vet:rolleyes:), kör en buell xb9sx -05 med HP(eg4465) blås samt kn luftfilter. Där satt även en Remus Powerizer, som vi förmodar blev installerad tillsammans med ljud-luft kittet.
Den gick lite mager, då vi fann stiften både fram o bak var vita. Den gick inte något vidare rent i heller.
ECMSPAY kabel samt programvara införskaffades......och nu till frågan.
Finns det några "färdiga mappar" eller förslag som man kan printa in i programet. Det kanske rent av finns någon som vill dela med sig med sin?
Vi befinner oss i Tromsö, så det finns ingen bromsbänk eller dylikt.
Tack på förhand:krama
 

LuleåBullen

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2009
Ort
Luleå
Hoj
2005, Buell XB12s
Hallojsan.
Tittar in hos er för ni vet nog bäst i detta ärendet, har sökt och läst lite men ej fått något direkt svar. Både här samt ukbeg.
En norsk vän (ja jag vet:rolleyes:), kör en buell xb9sx -05 med HP(eg4465) blås samt kn luftfilter. Där satt även en Remus Powerizer, som vi förmodar blev installerad tillsammans med ljud-luft kittet.
Den gick lite mager, då vi fann stiften både fram o bak var vita. Den gick inte något vidare rent i heller.
ECMSPAY kabel samt programvara införskaffades......och nu till frågan.
Finns det några "färdiga mappar" eller förslag som man kan printa in i programet. Det kanske rent av finns någon som vill dela med sig med sin?
Vi befinner oss i Tromsö, så det finns ingen bromsbänk eller dylikt.
Tack på förhand:krama

Plocka bort powerizern till att börja med. sådana där "piggybacks" funkar inte med Buells sprut. Vilken ECM sitter i hojen? standard eller Race? Om det är race-ecm´n står det "not for street use" på den. om det är standard har jag mapparna till race-ecm´n för omedelbar (och gratis) leverans. Så har ni någonstans att börja...

Kolla även vad ni har för AFV-värde. förmodar att det är rätt lågt nu, eftersom ecm´n har kompenserat bort det ökade bränslet som powerizern stoppat in, och därför fått hojen att gå snormagert på hög och låg registret.
Återställ till 100 och provkör. utan powerizer-skräpet...
 

Pellis

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
-06, Buell, XB12Ss
Då är hojen nyservad o samtidigt uppmätt på decibellen. Buells race-kit gav 100 och 101 (snett bakom och rakt bakom på 50 cm från marken) i utslag på 4000rpm! Givetvis är mätningen (som gjordes med handenhet av mc-mekaniker på Beviks) ej lika nogrann som vid besiktning eller av blåvit men ändå en hint om vad det handlar om. Dock räcker resultatet för att jag ska våga besikta med grejerna på =)
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Plocka bort powerizern till att börja med. sådana där "piggybacks" funkar inte med Buells sprut. Vilken ECM sitter i

Kanonens, det får bli ett litet helg projekt detta:banana. Tackar før hjælpen:Bugar, kommer sækert med fler frågor angående detta:va
 

Dorfmeister

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2009
Ort
West gothia
Hoj
Buell 1125 R 2008
Hej. Var ute och rullade idag lite och stannade till och kollade lite Bueller. Är det någon av er i den här tråden som är över 190cm? Tycker dom ser små och trånga ut men fy fan vad jag vill ha en.:Bugar
Är 194cm själv.


Hej!
Är 195 cm /89 kg och har varit ine på Buell många ggr innan men avstått då de var för små!
Körde 1125R idag, satt PERFEKT!
(Dessutom kostar demo -08:eek:rna skit och inget nu (under 90kkr)så det känns ganska prisvärt ...funderar på att slå till nästa vecka!

Lutar åt 1125R...
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Hej!
Är 195 cm /89 kg och har varit ine på Buell många ggr innan men avstått då de var för små!
Körde 1125R idag, satt PERFEKT!
(Dessutom kostar demo -08:eek:rna skit och inget nu (under 90kkr)så det känns ganska prisvärt ...funderar på att slå till nästa vecka!

Lutar åt 1125R...

Hade en XB9S förut som passade mig utmärkt men när den blev stulen skaffade jag en 1125R

Jag är 177 cm och passar fint på en mindre hoj men även brorsan som hade lite problem med XB9:an (190 cm) gillar 1125:an

Körde 102 mil igår och hade räknat med att man skulle vara mer sliten än vad jag är idag eftersom jag är lite kort och inte kan sitta upprätt längre perioder men det fungerade bra.

Är man i min längd och kör långt så kan jag inte ge annat än bra betyg för körkomfort på en sporthoj.

Så testa 1125:an lite mer och berätta vad du tycker om den.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Hej!
Är 195 cm /89 kg och har varit ine på Buell många ggr innan men avstått då de var för små!
Körde 1125R idag, satt PERFEKT!
(Dessutom kostar demo -08:eek:rna skit och inget nu (under 90kkr)så det känns ganska prisvärt ...funderar på att slå till nästa vecka!

Lutar åt 1125R...

När jag väl hittar ett jobb igen lutar det år en 1125cr tror jag. Just bara för att den inte e japansk...hihi
 

Jompas

Mår gott
Gick med
24 May 2004
Ort
Åre
Hoj
Buell XB12SS 2009
buell godis... i alu.. intressekoll.

Hallå jag tänkte börja fräsa fatbar styrklämmor till buell, så här kommer klämmorna att se ut.. anpassad för 28,5mm fatbar styre..
klm2.jpg

klm1.jpg


-- Och även den dolda upphängaren till bakbroms oket om ni sett dessa..
Före..
bracket3.jpg

Efter..
bracket4.jpg

bracket2f.jpg

bracket1.jpg


är det någon som är intresserad av detta så drar jag igång projektet,

/Jompas
 
Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
... Och även den dolda upphängaren till bakbroms oket om ni sett dessa..
är det någon som är intresserad av detta så drar jag igång projektet,

/Jompas

Räcker bromsslangen till när man flyttat oket till det nya fästet, eller måste man göra en ny bromsslang?

Hursomhelst är jag intresserad av bromsoksfästet, vad kostar det?
 

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
Räcker bromsslangen till när man flyttat oket till det nya fästet, eller måste man göra en ny bromsslang?

Hursomhelst är jag intresserad av bromsoksfästet, vad kostar det?

Tror man behöver ett helt annat ok. Ser ut så på bilderna iaf.
 

zx11

Knutte
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Jakan
Hoj
TE300, ZX11, XB12R, DR-Z400S, KX125, ZZR1400
Jag är intresserad av upphängaren om man kan behålla oket. Byte av slang fixar jag i så fall :)
Hallå jag tänkte börja fräsa fatbar styrklämmor till buell, så här kommer klämmorna att se ut.. anpassad för 28,5mm fatbar styre..
klm2.jpg

klm1.jpg


-- Och även den dolda upphängaren till bakbroms oket om ni sett dessa..
Före..
bracket3.jpg

Efter..
bracket4.jpg

bracket2.jpg

bracket1w.jpg


är det någon som är intresserad av detta så drar jag igång projektet,

/Jompas
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Hej!
Är 195 cm /89 kg och har varit ine på Buell många ggr innan men avstått då de var för små!
Körde 1125R idag, satt PERFEKT!
(Dessutom kostar demo -08:eek:rna skit och inget nu (under 90kkr)så det känns ganska prisvärt ...funderar på att slå till nästa vecka!

Lutar åt 1125R...

Var själv inne och testade en 1125cr idag. Körställningen kändes skum till en början men när man vande sig så kändes det bra och jäääävlar va den gick. Iom att jag är rätt lång såg jag nästan inget av hojen när jag körde. Värsta flygkänslan. Det va bara att gasa och flina. :banana
Jag ska önska mig en i julklapp.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top