Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
Jag tänkte bara kolla:
någon som har kört vält med sin xb än?? vad hände??
Vad är mest utsatt vid en omkullkörning?? Som tillbehör finns ju rampuckar... gör dom nytta??

Har ni helförsäkring allihopa eller finns det någon som vågar köra med halvförsäkring??[/QUOTE
Ja du var ju en rolig än... vad är mest utsatt?
Överlever man en vurpa så skall man nog vara glad för det, hojen är ju bara en massa metall som går att laga :tummenupp
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Jag tänkte bara kolla:
någon som har kört vält med sin xb än?? vad hände??
Vad är mest utsatt vid en omkullkörning?? Som tillbehör finns ju rampuckar... gör dom nytta??

Har ni helförsäkring allihopa eller finns det någon som vågar köra med halvförsäkring??

Kolla runt på BadWeb (http://www.badweatherbikers.com) - där finns en hel del diskussioner om detta också. Vad jag kan se har puckarna räddat en del hojar.
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Jag tänkte bara kolla:
någon som har kört vält med sin xb än?? vad hände??
Vad är mest utsatt vid en omkullkörning?? Som tillbehör finns ju rampuckar... gör dom nytta??

Har ni helförsäkring allihopa eller finns det någon som vågar köra med halvförsäkring??

jag har iaf helförsäkring. den hojen e mitt liv och jag kommer få jobba som ett svin för att betala av det lånet så inte tänker jag en crash av cykeln förstöra mitt liv...
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Jag tänkte bara kolla:
någon som har kört vält med sin xb än?? vad hände??
Vad är mest utsatt vid en omkullkörning?? Som tillbehör finns ju rampuckar... gör dom nytta??

Har ni helförsäkring allihopa eller finns det någon som vågar köra med halvförsäkring??

Vid en regelrätt krasch eller omkullkörning kan ju vad som helst hända så där är det ju nästintill omöjligt att sia om vad som är "extra" känsligt... Det jag har sett är dock att gaffelkronorna lätt ger vika vid en krasch rätt in i något, vilket egentligen bara är en bra sak. Det fungerar som en stötupptagare vilket skyddar ramen litegrann mot onödiga krafter.

När det gäller att välta med cykeln vid stillastående så är rampuckar ett måste!!! I 9 fall av 10 så blir det en bula i ramen, ibland en duktig sådan också.... Och även när du kraschar så är det ramen som lägger sig mot backen och glider framåt...

På den första sändningen av XB9'or så var det en recall på stödet, stödet hade en nästan 90 gradig vinkel ner mot marken vilket medföljde att när hojen stod på tomgång så kunde den välta... Och stod den i nerförslut så välte den definitivt! Så innan recallen gick igenom fick vi byta iaf en ram på garanti pga bucklig ram... Och om jag inte missminner mig så kostar ramen runt 22 000:- så rampuckarna är värda vart enda öre!!!

Kommer ihåg att jag läste en annans på blocket om en fin XB9s som låg ute för en normal slant pengar, nån vecka senare såg jag den igen och då med ett lägre pris... Då hade hojen vält för stackarn och han var tvungen att pruta själv pga märkena i ramen...

Så om ni har halvförsäkring så är det ett måste med rampuckar (iaf i min åsikt). Men sen är jag av den åsikten att även om man har helförsäkring så är det ändå billigare att byta rampuckar istället för hela ramen....:rolleyes:

MVH
Björn
 

BBE

Habbiak me naggen
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
XB12Ss
Rampuckar? Är det de där gummisakerna de klistrat på Ulysses ramen?
Eller finns det plats för andra puckar också, sådana som man skruvar fast?

p.s. Monterade racekittet i går.
Men utan nollning av TPS'en så är den okörbar, går inte alls på tomgång.
Får sätta tillbaka orginal ECM'en och ta mig till en verkstad så de får resetta så får vi se omme funkar sen.
Hittade toolkit för PC som man kan resetta med själv, kostade i för sig för mycket (2600:- i Sverige, 195$ i US). Är det någon av er som testat ett sådant verktyg.
http://www.mectec.nu/tools/vdsts.htm
http://www.tpp-europe.com/vdsts_vehicle_diagnostic_scnat.html


Mvh,
Björne
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Så om ni har halvförsäkring så är det ett måste med rampuckar (iaf i min åsikt). Men sen är jag av den åsikten att även om man har helförsäkring så är det ändå billigare att byta rampuckar istället för hela ramen....:rolleyes:

Word! Försäkringarna blir inte billigare av att ramen måste bytas varje gång en hoj väljer och får lite skrapmärken.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack för intressanta och välskrivna inlägg om de tekniska skillnaderna mellan olika buelltoppar och mellan den nya och gamla sportster/buell-motorgenerationen!

Apropå tudelade ventilkåpor och klarning mot ramen kan jag meddela det jag fruktade. Provmonterade min nya S&S100"-motorn i ramen igår. Den passade fint men klarningen mellan övre ramröret och bakre toppen var som väntat precis för liten för att kunna få av ventilkåpan (och därmed förstås toppen). Så kan vi ju inte ha det, så nu blir det att strippa ramen och skicka den till ngn med ramjigg för att höja det övre ramröret. Skall under tiden passa på att lämna i topparna plus insuget på portning samt omslipning/fräsning av ventiler och säten till den senaste designen. Saknar transkåpa samt kopplingskorg fortfarande, sedan blir det att montera ihop växellåda, trans, koppling och oljepump mm.

mvh
J
Jag har nog inte uttryckt mig helt som jag velat då :) .......Välskrivet....Källa: http://www.sportster.org/tech/evo-tech/heads.shtml

/Björn

Edit: Det finns Screamin Eagle ventilfjädrar som passar till din '04 topp, dem klarar 7000 varv, upptill .575 kammar samt att trycket ökar till 208lbs. Artikelnumret är: 18013-03A
 
Last edited:

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Rampuckar? Är det de där gummisakerna de klistrat på Ulysses ramen?
Eller finns det plats för andra puckar också, sådana som man skruvar fast?

p.s. Monterade racekittet i går.
Men utan nollning av TPS'en så är den okörbar, går inte alls på tomgång.
Får sätta tillbaka orginal ECM'en och ta mig till en verkstad så de får resetta så får vi se omme funkar sen.


Mvh,
Björne

Japp, det är gummisakerna som sitter orginal på Ulysses ramen jag menar :)
Dem är gjorda av nån form av kompositplast med frigolit på insidan som tar upp energin vid en nedläggning.
Det finns inga andra orginalpuckar men det finns puckar från typ LSL som man kan sätta på varje hjulaxel, dem funkar fint vid en vurpa i låg fart. Då slipper man slipa ner sving och framgaffel...
Sen finns det en annan LSL variant som man bultar fast i motorn och i ramen där det sitter svarta plastkåpor. På vänster sidan bultar man den i transkåpan.
Dem ser grymt seriösa ut men jag har läst om folk i USA som vurpat med dem och dem har gjort sitt jobb och skyddat ramen, men tyvärr så hamnade all kraft på motorblocket vilket det inte höll för, så dem fick byta det istället :näsblod

/Björn
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Kanske vore idé att skaffa rampuckar, trots helförsäkring och garantier. Nå'n som har en bild på hur det ser ut? Hittade en bild på buells hemsida, men jag skulle gärna se en bild på hela hojen, med rampuckar på plats.

Hur mycket sticker de ut? På bilden nedan ser de ju ut att vara 5 mm tjocka på sin höjd, kan det verkligen stämma?

Antar att de limmas på plats (skruvar känns inte som ett bra val :D ), hur ser ramen ut om man se'n plockar bort puckarna?

93004-05Y_large.jpg


Ett annat alternativ är ju annars ett par så'na häringa:
818026.jpg
 

BBE

Habbiak me naggen
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
XB12Ss
Hehe..sådana har jag redan prövat, fast det var ett tag sedan. De var nog inge bra för de åkte av redan efter någon dag...morsan var inblandad vill jag minnas...
:)

Om det kostar 22000:- att tippa hojen av stödet så verkar puckarna vara en bra idé. Kan kanske hålla försäkringspremien nere om inte annat.

Tänkte ta bort fästarmarna för passagerarfotpinnarna men de ser också ut att ta emot bra vid en tippning, kan nog rädda både sadel och sving. Dessutom så ser nog tjejen fånig ut med hojen i skrevet och dinglande ben. Men det är ju hennes problem.

Mvh,
Björne
 

Dark_Messenger

Guest
Halvförsäkrar i nuläget men funtar på att börja helförsäkra from i sommar. Sen kan man köra utan hämningar! :näsblod Nerå, men det är ju lite skeft att åka runt på en nästan ny hoj utan helförsäkring.

Det lustiga är att jag tänker inte som vissa har påpekat att jag inte får klota för man kan skada sig, utan att det blir FÖR DYRT..:D

Gillar man sen att busa o hjula osv, vilket bullarna praktiskt taget är BYGGDA för, SKA man ju fasiken helförsäkra!

Var ute ett gäng igår förövrigt, fi fan vad sköjj vi hade! Muahaha! Nu överlever man några dagar till utan att reta påliiisen.
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Kanske vore idé att skaffa rampuckar, trots helförsäkring och garantier. Nå'n som har en bild på hur det ser ut? Hittade en bild på buells hemsida, men jag skulle gärna se en bild på hela hojen, med rampuckar på plats.

Hur mycket sticker de ut? På bilden nedan ser de ju ut att vara 5 mm tjocka på sin höjd, kan det verkligen stämma?

Antar att de limmas på plats (skruvar känns inte som ett bra val :D ), hur ser ramen ut om man se'n plockar bort puckarna?

93004-05Y_large.jpg

Dem sticker ut en liten bit men dem flyter bra ihop med hojens linjer tycker jag. Ett annat knep är ju att lacka dem i samma färg som hojen!
Det är ett starkt lim som sitter på rampuckarna men jag tror inte det är nåt större problem att rensa limresterna med nåt lösningsmedel, pulverlacken är stark den med så den håller nog fint! Det som kanske kan bli är väl om övriga ramen blir aningens solblekt tillskillnad från där puckarna suttit. Men jag har iofs inte sett nån solblekt ram än och tror väl att den ska stå ute braaaa länge för att bli det också:)

I det här inlägget finns bilder på min f.d hoj som hade lackade rampuckar:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2187145&postcount=64

MVH
Björn
 

Bösen

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Veddige
Hoj
ingen just nu
Rampuckar é altså ett bra tillbehör. Detdär med lackade rampuckar såg ju skitfräckt ut.

En annan fråga. Är det bara borrningen som skiljer xb9:an och 12:an?
Jag menar t.ex om man har en xb9 och vill stroka den så finns det ju 1450cc till 12:an om man fräser lite i motorblocket... kan man sätta dom cyllarna på en xb9:a också???
kan man ta cyllarna från en xb12:a och sätta på en xb9:a (antar att man behöver fräsa lite i blocket då med) och sedan använda xb12:ans ecu och få det att funka??? topparna, hur mycket skiljer dom??

Till sist! xb9sx....vad skiljer från en xb12:a förutom ovanstående samt silvrig ram. är det andra saker som skiljer??? det skiljer ju en del i pris!

Som ni förstår så har jag ingen hoj än.... tror faktiskt inte det blir någon denna sommaren ens.... men om jag säljer cadillacen i sommar så kanske nästa år... men jag är vetgirig när det gäller bullen så då é ju denna tråden perfekt!
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Rampuckar é altså ett bra tillbehör. Detdär med lackade rampuckar såg ju skitfräckt ut.

En annan fråga. Är det bara borrningen som skiljer xb9:an och 12:an?
Jag menar t.ex om man har en xb9 och vill stroka den så finns det ju 1450cc till 12:an om man fräser lite i motorblocket... kan man sätta dom cyllarna på en xb9:a också???
kan man ta cyllarna från en xb12:a och sätta på en xb9:a (antar att man behöver fräsa lite i blocket då med) och sedan använda xb12:ans ecu och få det att funka??? topparna, hur mycket skiljer dom??

Till sist! xb9sx....vad skiljer från en xb12:a förutom ovanstående samt silvrig ram. är det andra saker som skiljer??? det skiljer ju en del i pris!

Som ni förstår så har jag ingen hoj än.... tror faktiskt inte det blir någon denna sommaren ens.... men om jag säljer cadillacen i sommar så kanske nästa år... men jag är vetgirig när det gäller bullen så då é ju denna tråden perfekt!

I stora drag så är det som skiljer en XB9 motor från en XB12 motor detta:
Vevaxel, vevstakar, kolvar, ventiler, tror att det är ett aningens större förbränningsrum men är inte säker på det... Sen är trottelhuset större, jag tror det är 48 mm mot 45 på XB9:an. Headersen är också grövre på XB12:an, sist men inte minst så har den andra kammar också.
(XB12:an är enkelt beskrivet en strokad XB9:a, sen har man anpassat andra saker efter den större volymen)

Så det är samma cylindrar på XB9:an och XB12:an orginal. Det går att köpa aningens större cylindrar som inte kräver att man fräser om blocket, då blir en XB9:a 1050cc och en XB12:a ska bli 1250 enligt hemsidorna. Sen finns det ett kit som kräver omborrning av blocket, då blir en XB9:a 1150 och en XB12:a 1450.

Det går att stroka en XB9:a med XB12:ans vev men då får man nog klura lite kring kolvarna så att inte kompet blir för högt eller kolvkontakt, jag är för trött nu för att fundera ut hur det kommer bli :D
Men om man vill att det ska lira fullt ut så är det ju mer grejor som bör bytas!

Det enda som skiljer en XB9SX mot en XB12S är, utöver motorn, enbart kosmetiska saker. Genomskinlig plast som först bara fanns i blått, finns nu i rökfärgat och rött också. Styret skiljer sig, instrumenteringen har en annan layout. Motorkåporna är svarta istället för guldfärgade. Det sitter en annan sadel på XB9SX:n samt handtagsskydden plus gallret över lyset. Sen har "osthyveln" (skylthållaren) ett blå eloxerat galler som ska matcha dem genomskinliga kåporna. Så var det iaf när den bara fanns i blå genomskinlig plast, nu vet jag inte riktigt hur det är när det finns fler färger att välja mellan...
Mao: Det man ser är det som skiljer om man säger så :)

MVH
Björn
 

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
Jag förstår inte hur ett par kraspuckar skulle rädda en hoj vid en vurpa i trafiken, möjligtvis på en racerbana där hojen kan kan glida till avåkningssoner eller liknande, har man oturen att den välter från stödet okej den köper jag och att det ser grymt fräckt ut men jag skulle nog lägga pengarna på en riktig overall med puckar och andra skydd i och en glas eller kolfiber hjälm, Vagnskade försäkring gäller om du kör av vägen under normala trafik situationer, skulle man leka och vurpa eller hojan välta från stödet får man nog räkna med att lätta på lädret själv, För det finns väl ingen här som sysslar med försäkringsbedrägeri :) och det under förutsättning att man lever efter en vurpa, så satsa på och hålla hojen på två hjul i sommar...//Lasse
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Jag förstår inte hur ett par kraspuckar skulle rädda en hoj vid en vurpa i trafiken, möjligtvis på en racerbana där hojen kan kan glida till avåkningssoner eller liknande, har man oturen att den välter från stödet okej den köper jag och att det ser grymt fräckt ut men jag skulle nog lägga pengarna på en riktig overall med puckar och andra skydd i och en glas eller kolfiber hjälm, Vagnskade försäkring gäller om du kör av vägen under normala trafik situationer, skulle man leka och vurpa eller hojan välta från stödet får man nog räkna med att lätta på lädret själv, För det finns väl ingen här som sysslar med försäkringsbedrägeri :) och det under förutsättning att man lever efter en vurpa, så satsa på och hålla hojen på två hjul i sommar...//Lasse

Håller med om det där med att hålla hojen på två (eller åtminstone ett) hjul i sommar. :tummenupp
Tanken med kraschpuckarna är väl att man ska slippa få ännu mindre bränsletank vid små vurpor (vilket väl annars torde bli resultatet om man "ramlar" med en XB. :D
 
Last edited:

Bösen

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Veddige
Hoj
ingen just nu
Jag förstår inte hur ett par kraspuckar skulle rädda en hoj vid en vurpa i trafiken, möjligtvis på en racerbana där hojen kan kan glida till avåkningssoner eller liknande, har man oturen att den välter från stödet okej den köper jag och att det ser grymt fräckt ut men jag skulle nog lägga pengarna på en riktig overall med puckar och andra skydd i och en glas eller kolfiber hjälm, Vagnskade försäkring gäller om du kör av vägen under normala trafik situationer, skulle man leka och vurpa eller hojan välta från stödet får man nog räkna med att lätta på lädret själv, För det finns väl ingen här som sysslar med försäkringsbedrägeri :) och det under förutsättning att man lever efter en vurpa, så satsa på och hålla hojen på två hjul i sommar...//Lasse

Tanken med frågan om rampuckar va just om hojen välter! Alla vet ju man kan lägga en hoj när man minst anar det. T.ex. när man rullar ut från garaget eller stödet sjunker sig ner i mjuk astfalt. Frågan va absolut bara menad för att skydda sin egen hoj från repor/skador och inga "försäkringsbedrägerier"!!! Frågan är hur folk orkar göra "försäkringsbedrägerier"??? Försäkringsbolag é ju bara jobbiga att ha med att göra!!
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Jag förstår inte hur ett par kraspuckar skulle rädda en hoj vid en vurpa i trafiken, möjligtvis på en racerbana där hojen kan kan glida till avåkningssoner eller liknande, har man oturen att den välter från stödet okej den köper jag och att det ser grymt fräckt ut men jag skulle nog lägga pengarna på en riktig overall med puckar och andra skydd i och en glas eller kolfiber hjälm, Vagnskade försäkring gäller om du kör av vägen under normala trafik situationer, skulle man leka och vurpa eller hojan välta från stödet får man nog räkna med att lätta på lädret själv, För det finns väl ingen här som sysslar med försäkringsbedrägeri :) och det under förutsättning att man lever efter en vurpa, så satsa på och hålla hojen på två hjul i sommar...//Lasse

Rampuckarna hjälper helt klart vid vanliga omkullkörningar också! Det är ju inte alla som vurpar på Essingeleden i rusningstrafik eller kör rätt ut i skogarna så att det blir en massa hårda objekt man kör in i.... På många av alla dem försäkringsskador jag jobbat med (allt för många!!) så hade rampuckar hållt ner kostnaden avsevärt!!!
De vanligaste olyckorna som jag upplevt det(iaf för H-D åkare, det märket som jag mekat mest med) är mer av rullgrus natur. Dvs dem har kommit runt en böj eller dylikt och så helt plötsligt så försvinner framhjulet och så glider hojen fram på vägen... Och bland H-D åkarna är det också vanligt att man i en paniksituation låser bakhjulet och då ligger man också och glider utmed gatan...

Vi har haft tre stycken Bueller den sista tiden som det blivit inlösen på, den totala rep. kostnaden har landat mellan 70-85 000:- på dem... Det är såna hojar som legat och glidit utmed vägen. Hade dessa hojar haft rampuckar, puckar vid både framaxeln och bakaxeln (så att inte svingen och framgaffeln tar stryk) så hade dem reperationerna inte kostat mer än 10-15 000:-....
Räddar man ramen från bulor/repor samt svingen så är de andra delarna på hojen inte speciellt dyra. Och arbetskostnaden för att byta ram/sving/gaffel är ju inte gratis heller....

Så jag uppmanar alltid att försöka köra med rampuckar, man kan ju försöka att ta personligt ansvar och göra vad man kan för att hålla försäkringspremierna nere! Det första och bästa sättet är ju så klart att hålla sig på hjulen :D Men ibland har vägverket bestämt sig att vi ska ha mer spänning ute i trafiken och hällt ut rullgrus både här och där, eller så får Bambi för sig att leka "chicken race" eller dylikt och då spelar det ju ingen roll hur försiktig man är...

/Björn
 

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
En ide' kunde vara att om man vurpar löser en typ av air bag ut sig runt hela hojen så det inte blir en enda repa ens, kunde inte det vara nått :tummenupp
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
En ide' kunde vara att om man vurpar löser en typ av air bag ut sig runt hela hojen så det inte blir en enda repa ens, kunde inte det vara nått :tummenupp

ja! om dom fick plats skulle dom kanske kunna sitta i crashpuckarna eller nåt? det kan ju bli många små...

o gör man dom lite smått glatta så man inte fastnar i asfalten så dom inte går sönder... men inte för glatta för då kommer dom ju glida ut i skogen haha... men frågan e ju vad som händer om mc-föraren sitter kvar på hojen tills den går i backen... flyger han åt helvete då krockkudden slår ut? :p
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top