Buell-tråden

• Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Sportster
Det måste vara en kraftig en under sadeln så man flyger högt upp i luften där en fallskärm löser ut så man landar helt oskadad, sen är det bara att gå fram till hojen och släppa ut luften ur airbagen och åka vidare, ett jobb mindre för Mr Buell att laga :D :D :D

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
Kawasaki 125
Det måste vara en kraftig en under sadeln så man flyger högt upp i luften där en fallskärm löser ut så man landar helt oskadad, sen är det bara att gå fram till hojen och släppa ut luften ur airbagen och åka vidare, ett jobb mindre för Mr Buell att laga :D :D :D

haha fan va fräckt! då e d bara o hoppas att det inte händer medan man kör i en tunnel så man flyger upp igenom en sån där gigantisk fläkt så man blir köttfärs :p

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Äntligen har jag varit ute och luftat hojen - 20 mil blev det... and I've got the dirt stripe on the back of my jacket to prove it! :D

Har just upptäckt att Kvarsebovägen (de som bor i nyköpingstrakten vet vad det är) är sanslöst rolig på Buell. Extra plus är ju att jag som nybörjare tycker att det är skitkul fast jag förmodligen kör som Agda 82. :D

Nu är det bara att hålla tummarna för lika bra väder imorrn också, måste ju få inkörningen ur vägen så fort som möjligt ju.

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
Kawasaki 125
Äntligen har jag varit ute och luftat hojen - 20 mil blev det... and I've got the dirt stripe on the back of my jacket to prove it! :D

Har just upptäckt att Kvarsebovägen (de som bor i nyköpingstrakten vet vad det är) är sanslöst rolig på Buell. Extra plus är ju att jag som nybörjare tycker att det är skitkul fast jag förmodligen kör som Agda 82. :D

Nu är det bara att hålla tummarna för lika bra väder imorrn också, måste ju få inkörningen ur vägen så fort som möjligt ju.

haha ja jag känner igen det där! kör också jävligt försiktigt. Dessutom är mitt bakdäck inte det nyaste.. plus att det började regna på eftermiddagen så...

Men all körning ger ju färdighet. När man vant sig vid åkandet blir det mer bus.
Jag e dock rätt feg av mig.. vill ju inte sabba cykeln man velat ha så länge..

bara o hoppas på väder imorn med... dock så regnar det fortfarande och det enda som kan ordna det är ju sol imorn vilket inte är speciellt troligt :(

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Jo, är också ganska försiktig av mig i början. Problemet blir när man blir lite varm i kläderna och tror man är kingen, då kan det gå åt helvete med musik. :D

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
Kawasaki 125
Jo, är också ganska försiktig av mig i början. Problemet blir när man blir lite varm i kläderna och tror man är kingen, då kan det gå åt helvete med musik. :D

jepp, är också rädd för det. skulle vilja köpa en stunthoj så man kunde träna wheelies och stoppies o sånt :p

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
jepp, är också rädd för det. skulle vilja köpa en stunthoj så man kunde träna wheelies och stoppies o sånt :p

Det är nog klokt. :tummenupp Dumt att träna med en hoj som är så dyr att reparera att man kan lockas att använda försäkringen om man leker sönder den.

/J

die dulci fruere

no guts, no glory.
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Honda NC750XD -14 , CB1000RA-12
min nya bulle.

ÄNTLIGEN.:yoparty

i morgon klockan tio ska jag hämta ut den nya xb12x-07 som jag har beställt. köra en premiär tur med den på sisådär 40 mil. hoppas 07:an är bättre än 06:an.

vi ses på vägarna i sommar.:tummenupp

Dark_Messenger

Guest

Vi var ute fem cyklar från Skitfrän MC i lördags. Vi var uppe o hämtade en ny hoj i Sthlm. 30mil blev det cirkus totalt. Mååånga wheelies o mycket bus blev det.. :yoparty Fi fan vad kul vi hade!

Var nog en o annan bilist på E4:an som satt o knöt nävarna i byxfickan när vi skickade på på E4:an. Träffade harry också som vi blåste förbi, de körde om oss efter tag och "passagerarpolisen" gjorde tummen upp i fönstret. Var säkert hojåkare, eller så berömde de oss bara för vi körde lagligt när de var med.. :)

Tror jag såg dig på fredagen eller lördagen! Jag och en tjej gick längs med vägen från Nyköping/donken ut mot Bergshammar och en Buell brände förbi. Kort röv, måhända en SX eller S?? Lät lite mesigt dock:hihi Originalutblås?

Kvarsebo är fin, men passa dig för det brukar var MKT rullgrus i kurvorna!

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Tror jag såg dig på fredagen eller lördagen! Jag och en tjej gick längs med vägen från Nyköping/donken ut mot Bergshammar och en Buell brände förbi. Kort röv, måhända en SX eller S?? Lät lite mesigt dock:hihi Originalutblås?

Hade du HD-jacka (eller liknade svart-orange jacka)? Isåfall körde jag förbi dig.

Jo det är originalsystem, och det får sitta på ett tag. Får se hur det blir efter första servicen. Det är ju alltid kul när det väsnas, brukar plocka bort locken ur megafonerna på rodden och åka omkring och störa folk ibland. Skitkul, trots att det känns som det rinner blod och puréade trumhinnor ur öronen efter ett tag. :yoparty

Dark_Messenger

Guest
Hade du HD-jacka (eller liknade svart-orange jacka)? Isåfall körde jag förbi dig.

Jo det är originalsystem, och det får sitta på ett tag. Får se hur det blir efter första servicen. Det är ju alltid kul när det väsnas, brukar plocka bort locken ur megafonerna på rodden och åka omkring och störa folk ibland. Skitkul, trots att det känns som det rinner blod och puréade trumhinnor ur öronen efter ett tag. :yoparty
Stämmer bra. HD:s racejacka. Du lär ju hänga med på någon körning med oss nån dag! :tummenupp Har sett någon i Oxelösund på Buell också, men det kanske har varit dig jag sett? Också en bulle med kort röv..

mickelin

Guest
Jag måste bara få ge uttryck för min förvåning. Ni som äger en Buell sitter på en av världens coolaste hojar och den här tråden är i stort sett tom på bilder på era pärlor.
Tänk på oss som utan är, ut i garaget och fota!!!!! :tummenupp

Dark_Messenger

Guest
Ja men vafan, vill ni se världens skitigaste firebolt så varsågoda!:)
Taget vid donken vid Södertälje. Har inget bättre kort på min hoj för tillfället!
firebolt2.JPG
Ingen som anmäler sig frivilligt för lite tvättjänst förresten?:D

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Stämmer bra. HD:s racejacka. Du lär ju hänga med på någon körning med oss nån dag! :tummenupp Har sett någon i Oxelösund på Buell också, men det kanske har varit dig jag sett? Också en bulle med kort röv..

Om du var i Oklahoma i lördags så kan det ha varit mig du såg. Har du sett en bulle tidigare än så var det inte min, jag körde den för första gången i lördags.

Hänger gärna på nå'n gång och åker med er, om ni kan stå ut med att åka med en nybörjare. Fast ni kanske kan dryga ut tiden med att köra åttor runt mig. :D

Fan, vädret var ju kanon i e.m./kväll, då är det surt att jobba över och dessutom ha nästan en timmes väg hem, så det hinner bli mörkt och trist ute. :gnissla

Dark_Messenger

Guest
Om du var i Oklahoma i lördags så kan det ha varit mig du såg. Har du sett en bulle tidigare än så var det inte min, jag körde den för första gången i lördags.
Nej jag pratar om för typ ett år sedan så då kan det inte varit du. Men det är ju långt från omöjligt att det finns fler bulleåkare i trakterna så..

Klart du ska hänga på nångång! Hos oss är det blandade kunskaper liksom hojar. Ingen är väl något roadracingess direkt så det är inget du behöver oroa dig för. Vore kul att få med en till bulle i gänget dessutom för som det är nu råder hynda-hysteri i klubben.. Fyra eller fem blejdar tror jag det finns i dagsläget...:gnissla

mickelin

Guest
Ja men vafan, vill ni se världens skitigaste firebolt så varsågoda!:)
Taget vid donken vid Södertälje. Har inget bättre kort på min hoj för tillfället!
View attachment 184493
Ingen som anmäler sig frivilligt för lite tvättjänst förresten?:D

Den duger, tack! :yoparty
Om min sinnesförvirring inte går över snart kommer det bli bilder från mig på den här tråden snart. Det brinner i plånboken...

Dark_Messenger

Guest
Den duger, tack! :yoparty
Om min sinnesförvirring inte går över snart kommer det bli bilder från mig på den här tråden snart. Det brinner i plånboken...

Sweet! Seså, sälj gixxerhärket och kom in i matchen!:hihi
Buellerna är inga raktfram-übermissiler direkt men jag hänger på polarnas CBR:er galant upp till 200 nånting sen slår ju som sagt varvbrytet i och ja...det händer inte så mkt mer helt enkelt... Oväsentligt dock, eftersom du har ditt livs ride upp till varvbrytet! :yoparty

I lagliga farter drar jag dom.. Det jävliga som buellåkare är att man blir häcklad för att hojen inte gör 300 på motorvägen men who cares!? :mad: :D Grisarna är bara avundsjuka!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln