Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

bullexb9s

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Örebro
Hoj
Buell XB9S-03
Hej

Tack för snabbt svar! Blir man ju sugen direkt att börja skruva för att få lite mer tryck i bullen:näsblod . Kan tänka mig att sv. lagen kommer att kastrera mig om kitet monteras för man får ju som sagt inte göra ett dyft på hojen! Har du månne nån länk till deras hemsida? Har kollat men kunde inte hitta nåt


Jag hittade länken sj. Tack ändå:)
 

bullexb9s

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Örebro
Hoj
Buell XB9S-03
Här finns info om kitet: http://www.hillbillymotors.com/html/xb9turbo.html
Jag mailade HillBilly direkt med frågor ang kitet, tyvärr har jag inte svaren kvar nu... Men du kan maila på info@hillbillymotors.com

Ibland får man svar direkt, ibland tar det evigheter... :rolleyes: Men när man får svar så är dem oftast väldigt bra! :)

Vet du om det finns nån i sveas rike som monterat turbo är på bullen? Är du oxå inne på att göra det, eller? Kanske vi slå våra kloka tillsammans:tummenupp

Här finns info om kitet: http://www.hillbillymotors.com/html/xb9turbo.html
Jag mailade HillBilly direkt med frågor ang kitet, tyvärr har jag inte svaren kvar nu... Men du kan maila på info@hillbillymotors.com

Ibland får man svar direkt, ibland tar det evigheter... :rolleyes: Men när man får svar så är dem oftast väldigt bra! :)

Vet du om det finns nån i sveas rike som monterat turbo är på bullen? Är du oxå inne på att göra det, eller? Kanske vi kan slå våra kloka tillsammans:tummenupp
 
Last edited:
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Hbg
Hoj
883R
Tro det eller ej men blomman är faktiskt av manligt kön.
kul att det är lite drag i tråden kan det vara vädret måhända?
jag är iaf nöjd htar varju fin dag man är utan bullen.
 

Dark_Messenger

Guest
Ny leksak i helgen:)

Jag tar mig friheten att förpesta denna braiga tråd med något så banalt som ett japanskt järn! Måste bara visa upp odjuret så ni får dräggla lite :hihi

Hon går som f*n och vill bara hjula hela tiden! Gör jag något fel..:va
blejd2.jpg
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Ny leksak i helgen:)

Jag tar mig friheten att förpesta denna braiga tråd med något så banalt som ett japanskt järn! Måste bara visa upp odjuret så ni får dräggla lite :hihi

Hon går som f*n och vill bara hjula hela tiden! Gör jag något fel..:va
View attachment 190574

Nice - men lite för högt hästkraft:volym-tal för min smak. :tungan
Nejdå - jag är helt klart en anhängare till principen "rätt verktyg till rätt lek". Gratz! :tummenupp
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Äntligen!

Nu är hojen äntligen påställd för i år. Hemresan från jobbet brukar vara 37 km. Av någon outgrundlig anledning stack trippmätaren iväg med 87 km. Fattar inte detta... Måste ha varit hungrig... :va
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Nu är hojen äntligen påställd för i år. Hemresan från jobbet brukar vara 37 km. Av någon outgrundlig anledning stack trippmätaren iväg med 87 km. Fattar inte detta... Måste ha varit hungrig... :va

haha känner igen det där... men lustiga är att jag har kommit på mig själv med att jag har aldrig kört hojen nån gång när jag ska göra nåt. det har bara varit kulåk :p
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
haha känner igen det där... men lustiga är att jag har kommit på mig själv med att jag har aldrig kört hojen nån gång när jag ska göra nåt. det har bara varit kulåk :p

Att komma på vad man ska göra av mc-kläderna och hjälmen när man är ute är ju halva nöjet. :tungan
Nej, allvarligt talat: jag hade två orsaker att köra från jobbet med hojen idag: 1) jag vinterförvarade den i ett förråd som mitt företag äger och 2) en av de absolut skönaste hojvägarna i trakten är också en omväg från jobbet och hem.

Vågade dock inte lita helt på asfalten idag. Blött, relativt kallt, och grus kvar i vissa kurvor där volvoraggarna spunnit upp strängar från vägkanten... :huvet
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Att komma på vad man ska göra av mc-kläderna och hjälmen när man är ute är ju halva nöjet. :tungan
Nej, allvarligt talat: jag hade två orsaker att köra från jobbet med hojen idag: 1) jag vinterförvarade den i ett förråd som mitt företag äger och 2) en av de absolut skönaste hojvägarna i trakten är också en omväg från jobbet och hem.

Vågade dock inte lita helt på asfalten idag. Blött, relativt kallt, och grus kvar i vissa kurvor där volvoraggarna spunnit upp strängar från vägkanten... :huvet

hahaha illa illa. idioterna som ska sopa upp gruset har slarvat i mitt område. i kurvan jag alltoid måste åka igenom när jag ska ut eller hem e full med grus. har allvarligt talat funderat på att gå dit o sopa bort det :p
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
hahaha illa illa. idioterna som ska sopa upp gruset har slarvat i mitt område. i kurvan jag alltoid måste åka igenom när jag ska ut eller hem e full med grus. har allvarligt talat funderat på att gå dit o sopa bort det :p

Att sopa bort grus i kurvorna nära hemmet är en god gärning :) Brukar göra det själv.
 

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Hur dum idé är det att regga en XB12R som 25kw :näsblod? Buell är en drömbåge och jag ska ta mellankort..
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Testade på lite lättare skogsvägskörning idag...

12X:en är rolig! :tummenupp

Ulytowoods.jpg


BuellochBerg.jpg
 

tl?

V-twin Abuser
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Tellus
Hoj
TL1000S/XB9S/CBR1000
Fotpinne

Tjena,

är det någon som kan tänka sig sälja sin högra fotpinne till en XB?
Någon kanske behöver snabba pengar...
Börjar tröttna på att åka runt med en :kryckor
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Tjena,

är det någon som kan tänka sig sälja sin högra fotpinne till en XB?
Någon kanske behöver snabba pengar...
Börjar tröttna på att åka runt med en :kryckor

Hmm.. Använder tyvärr min hoj - men vad kostar det att skaffa en från en återförsäljare då?
Kolla också med återförsäljare i staterna - det borde inte vara så krångligt att få en hitskickad om du är villig att betala med PayPal eller kort, och känner jag vårt kära Motor Company rätt, lönar det sig med råge att betala för frakten. Se till bara att du får tag på en bra leverantör - kolla exempelvis på sponsorsidan på http://www.badweatherbikers.com.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top