Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
BTW... täntke berätta vad som igentligen hade hänt med min hoj när den bara dog på motorvägen. Jag va hos HD Göteborg i lördags och dom kopplade in sin lilla dator för o kolla om det va nå fel o så men den va helt ren nu. Inga fel alls. Det va alltså bara batterikabeln som lossnat av vibrationerna.

Gött att det inte kostade pengar iaf.
 
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Hbg
Hoj
883R
ajjemän =)

tyckte inte riktigt om utseendet på R-modellen i början men börjar bli sugen på en sån me nu. Lite också för att man ligger ner mer på den men jag vet inte om jag vill byta ändå. Den korta röven på S-modellen e riktig porr me!

Allt har sin tid så vi får se. Grattis till köpet iaf =)

Jag håller helt med dig på alla punkter ville helst ha en S men det får plats med mer kolfiber på en R och när ögat vant sig är hon sjukt vacker.
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Jag håller helt med dig på alla punkter ville helst ha en S men det får plats med mer kolfiber på en R och när ögat vant sig är hon sjukt vacker.

Nja; R är porr.
Hade jag varit kortare och mindre rädd om lappen hade det faktiskt blivit en porr-R för mig, men nu tog förnuftet överhanden och det blev en mindre porrig men definitivt sensuell X för mig. :tuttar
 
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Hbg
Hoj
883R
Vad har i försäkring på era bullar?
Jag har min sportster hos bilsport o mc och betalar bara 4000 helår
Jag vet att bilsport hade buell i sin hdförsäkring innan men har slutat med det nu
ursäkta om det blev luddigt är trött som fan.

peace
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Vad har i försäkring på era bullar?
Jag har min sportster hos bilsport o mc och betalar bara 4000 helår
Jag vet att bilsport hade buell i sin hdförsäkring innan men har slutat med det nu
ursäkta om det blev luddigt är trött som fan.

peace

jag har min hos bilsport o mc, helförs. helår 10900 nånting... men gå med i FMC så blir den lite mer än 1000kr billigare per år.

Jag är 26, har 24 års försäkring, bor i borås, i ghettot o har haft mitt kort i 6 år.

Tycker man borde kunna få nedsatt premie om man har crashpuckar hah...
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Har också Bilsport o MC, helförsäkring ca 6 100/helår (inkl invalido-tillägg). Är 34, har haft kortet i 2 år och bor i Nyköping (liten jävla trist stad i Sörmland).
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Vad har i försäkring på era bullar?
Jag har min sportster hos bilsport o mc och betalar bara 4000 helår
Jag vet att bilsport hade buell i sin hdförsäkring innan men har slutat med det nu
ursäkta om det blev luddigt är trött som fan.

peace

Såg att Bilsport räknar XB12X som offroad, så i september går jag över på dem och betalar i så fall 4900 (plus trafikförsäkringsskatt) hel/hel inklusive olycksfall x2.
 
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Hbg
Hoj
883R
Såg att Bilsport räknar XB12X som offroad, så i september går jag över på dem och betalar i så fall 4900 (plus trafikförsäkringsskatt) hel/hel inklusive olycksfall x2.


jag är ju bara 23 men jag har ju haft lappen i sju år och aldrig snurrat eller fått nåt stulet, hoppas det gör sitt till.

btw helförsäkrar bmc bara fortfarande?
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
jag är ju bara 23 men jag har ju haft lappen i sju år och aldrig snurrat eller fått nåt stulet, hoppas det gör sitt till.

btw helförsäkrar bmc bara fortfarande?

Tror du måste vara 24 för att få b&mc-försäkring. De flesta av deras försäkringar (utom bas och offroad) kräver dessutom att du haft lappen i 5 år - men det är ju inte ett problem för dig.
Vissa av deras försäkringar kanske är låsta till hel, men de jag har kollat på har man kunnat välja antingen halv eller hel, men ej trafik.
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
BMC har ju en tjejförsäkring, den är det kanske ingen åldersgräns på?

Det är möjligt - men jag har definitivt en pillesnopp för mycket för att kunna köra på tjejförsäkring (särskilt som BMC är ganska tydliga på vem deras försäkring gäller för, samt på sin syn på skenförsäkring). :rolleyes:
 

Dark_Messenger

Guest
B&MC har halv och hel. Tror inte du kan bara trafikförsäkra hos dom. Finns inga krav som helst på deras försäkringar. Du kan alltid teckna BAS. Men för att du ska få en vettig deal bör du åtminstone kvala in i 24+-försäkringen. (läs vilkoren på deras hemsida)

Tror de siktar in sig på att ligga generellt "lågt" med sina premier. Detta kan de uppnå genom att inte försäkra de värsta hojarna. Läs R1/R6, CBR1000RR/CBR600RR, GSX1000R/GSX600R och ZX6R/ZX10R.

Jag har alltid haft B&MC och är nöjd med dom. Helt ok vilkor tycker jag.
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Det är möjligt - men jag har definitivt en pillesnopp för mycket för att kunna köra på tjejförsäkring (särskilt som BMC är ganska tydliga på vem deras försäkring gäller för, samt på sin syn på skenförsäkring). :rolleyes:

Ha ha ha, av nå'n anledning fick jag för mig att Ninjablomman var en tjej!! Måste vara för att jag är så tuff att jag inte tycker blommor har med killar att göra. :tungan Fast vafan... en peruk från Butterick's och ett par meloner under stället så kan man kanske spara en hacka på försäkringen. :D
 
Last edited:

bullexb9s

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Örebro
Hoj
Buell XB9S-03
Turbo på bullen

Tjena

Är det nån här som har koll på om man kan montera en liten rar turbo på en XB9S-03 för att få upp kraften i mellan å toppregisteret? har läst mig till at det ska vara svårt att få det att funka på en 2 -cylindrig gjutjärnsmaskin:3freak :
Har iofs sett bilder på några tyska bullar som har installerat turbos men har ingen aning om dom är uppstartade ens??
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Tjena

Är det nån här som har koll på om man kan montera en liten rar turbo på en XB9S-03 för att få upp kraften i mellan å toppregisteret? har läst mig till at det ska vara svårt att få det att funka på en 2 -cylindrig gjutjärnsmaskin:3freak :
Har iofs sett bilder på några tyska bullar som har installerat turbos men har ingen aning om dom är uppstartade ens??

Jorå det funkar fint, HillBillymotors.com har ett kit som kostar runt 40 000:- och ger cirka 100-120hkr på slangen på en i övrigt standard XB9'a. Det kitet som dom säljer funkar dock bara på 2005 och tidigare XB modeller, iofs inget problem i ditt fall men ändå...

Hur det funkar med reg besiktning vet jag ej... Om man ska följa reglerna till punkt och pricka så går det inte, då får man ju inte ens byta backspeglar!!
Men det är nog tämligen enkelt att demontera det turbokitet inför besiktningen om det ska vara så :gnissla

MVH
/Björn
 

bullexb9s

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Örebro
Hoj
Buell XB9S-03
Jorå det funkar fint, HillBillymotors.com har ett kit som kostar runt 40 000:- och ger cirka 100-120hkr på slangen på en i övrigt standard XB9'a. Det kitet som dom säljer funkar dock bara på 2005 och tidigare XB modeller, iofs inget problem i ditt fall men ändå...

Hur det funkar med reg besiktning vet jag ej... Om man ska följa reglerna till punkt och pricka så går det inte, då får man ju inte ens byta backspeglar!!
Men det är nog tämligen enkelt att demontera det turbokitet inför besiktningen om det ska vara så :gnissla

MVH
/Björn

Hej

Tack för snabbt svar! Blir man ju sugen direkt att börja skruva för att få lite mer tryck i bullen:näsblod . Kan tänka mig att sv. lagen kommer att kastrera mig om kitet monteras för man får ju som sagt inte göra ett dyft på hojen! Har du månne nån länk till deras hemsida? Har kollat men kunde inte hitta nåt
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Hej

Tack för snabbt svar! Blir man ju sugen direkt att börja skruva för att få lite mer tryck i bullen:näsblod . Kan tänka mig att sv. lagen kommer att kastrera mig om kitet monteras för man får ju som sagt inte göra ett dyft på hojen! Har du månne nån länk till deras hemsida? Har kollat men kunde inte hitta nåt

Här finns info om kitet: http://www.hillbillymotors.com/html/xb9turbo.html
Jag mailade HillBilly direkt med frågor ang kitet, tyvärr har jag inte svaren kvar nu... Men du kan maila på info@hillbillymotors.com

Ibland får man svar direkt, ibland tar det evigheter... :rolleyes: Men när man får svar så är dem oftast väldigt bra! :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top