jockeshygglo
Jockeshygglo
Vad har skarven på översta delen av avgasrören för funktion? Och vad är det för rör?
Tja! Det e ett delat system, totalt 5 delar. Det är ett Micron system, jävligt nöjd med det kan ja säga!
Vad har skarven på översta delen av avgasrören för funktion? Och vad är det för rör?
Tack för tipset! Är dock ingen hejjare på att skruva så det blir nog att lämna in den isåfall...Kan ju köra förbi en verkstad och låta dom titta på det.
Är det bilsport&Mc som gäller för en XB12:a?
Jag har en STT Tror det finns två i sverige än så länge
XBRR..
Slurp!
Listpris endast 30.000 $$$
View attachment 197347
View attachment 197348
View attachment 197349
Grattis!
Hur är dom att köra? "Min" handlare tog aldrig in dem...
Porr!
Tack för svaret! Jo mycket riktigt så klonkade det i växellådan ibland vid vissa växlingar och det gjorde mig lite orolig.
Tyckte även att den gick på ganska lågt varv på tomgången, speciellt när den var kall.
Hur orolig bör man vara om det läckt lite olja på "framsidan" av motorn, vid avgaskopplingen?
Jag fick den förra veckan, men hade den ner till sweden rock och jag kan säga att jag älskar den trots att sadelhöjden är lite övermäktig mig.. Den ser ju ut lite som en Honda MT5 på steroider, men kanske blir bättre när nya backspeglarna och bakänden kommer hem... Men den e sååå härlig! Du får komma förbi MC-konsult o ta en tur..
HJÄLP !!!!
Tjejens Bulle vägrar starta.
Ang. oljeläckaget så ligger det något i vad Jörgen säger, att det kan vara ventilkåpspackningen. Dock har jag inte varit med om det på en XB och det är nog överlag rätt ovanligt på dem. Det som dock är mer vanligt är småläckage från slanganslutningarna till oljekylaren, där kan det bildas oljedimma som fäster på främre delen av motorn. Jag vet inte exakt vart du menar med avgaskopplingen men jag kan tänka mig att det är anslutningen emellan headersen och ljuddämparen och den kopplingen ligger precis vid slangarna till oljekylet.
Är det där det läcker så är det ingen stor grej alls, i bästa fall är det bara att dra åt slangarna lite.
Nu när jag sitter och skriver så kom jag på att för bara nån månad sen så bytte jag en oljetryckskontakt som läckte olja, den sitter också på framkanten av motorn, den kan det också vara i detta fallet och det är precis som slangarna väldigt lätt fixat!
MVH
Björn
Ang. oljeläckaget så ligger det något i vad Jörgen säger, att det kan vara ventilkåpspackningen. Dock har jag inte varit med om det på en XB och det är nog överlag rätt ovanligt på dem. Det som dock är mer vanligt är småläckage från slanganslutningarna till oljekylaren, där kan det bildas oljedimma som fäster på främre delen av motorn. Jag vet inte exakt vart du menar med avgaskopplingen men jag kan tänka mig att det är anslutningen emellan headersen och ljuddämparen och den kopplingen ligger precis vid slangarna till oljekylet.
Är det där det läcker så är det ingen stor grej alls, i bästa fall är det bara att dra åt slangarna lite.
Nu när jag sitter och skriver så kom jag på att för bara nån månad sen så bytte jag en oljetryckskontakt som läckte olja, den sitter också på framkanten av motorn, den kan det också vara i detta fallet och det är precis som slangarna väldigt lätt fixat!
MVH
Björn
Mitt tips är att kolla iaf. Det är lurigt med garantier. Jag har fått packboxar bytta på garanti.
Någon som vet vad motorgarantin täcker? Den täcker inte oljeläckage väl?
/ henrik
HJÄLP !
Jag hittar inget nytt relä !
Kan någon hjälpa mig att hitta ett av de tre reläer som sitter upp till vänster om instrumenteringen på en XB12/9R.
Artikelnumret är: 31522-00B
Jag behöver ha det senast fredag lunch om inte banåkningen på gelleråsen skall haverera.
Om det är någon som kan lägga ner lite tid på detta så utbetalas självklart en gratifikation
Snälla hjälp
/ Göran
073 427 7140
Tyvärr kan inte jag hjälpa dig personligen men jag kan pm'a en mailadress till en f.d kollega som jobbar på Harley-Davidson P.A.M. Om du betalar med kort så kan hon skicka ett med vanligt brev imorn och då bör du ha det på torsdag. Om du ber snällt och det finns ett sånt relä hemma (det brukar oftast göra det) så ska det inte vara några problem!
MVH
Björn
Ps. Om du kollat runt bland återförsäljare så kan ett tips vara att numret har blivit nummerändrat, det heter numer 31522-00C. Det kan ju vara så att de slagit in det gamla numret i datorn utan att blivit hänvisad till det nya numret, lite långsökt kanske men jag vet att sånt hänt förut...
Ja tack, det vore helt kanon !
Tack även för info ang nummerändringen. Det är nog lättare att hitta med rätt nummer.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|