Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Hemskt gärna! :)

Jag TROR mej ha läst på Badweatherbikers om att man kan flasha om EPROM'et som innehåller styrdata i boxen. Men hur man gör det har jag ingen aning om... :huvet Det blir en bra början att kunna läsa datan iaf. :banana



Kanske är lättast att köpa färdigt. Även om det borde vara ganska enkelt att löda ihop själv är det ju skönt med något som man VET fungerar. :va

Så här billig/dyr är en deutsch kontakt genom Harley:
Kontakten 72114-94BK kostar 119:-, Stiften 72191-94, 16:-/st & Secondary lock 72154-94, 19:-

MVH
Björn
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Så här billig/dyr är en deutsch kontakt genom Harley:
Kontakten 72114-94BK kostar 119:-, Stiften 72191-94, 16:-/st & Secondary lock 72154-94, 19:-

MVH
Björn

Så en komplett kontakt kommer alltså landa på 119+(16*4=64)+19= 202:- i handen

Beställer man dom hos buell center eller åker man ut till probike i täby direkt?

Coolt att du tog dig tid att kolla upp detta.

Skickade iväg ett mail till en firma som importerar kontakter så lär väl ha ett pris av dom imorgon eller nått.

Dock så lär man väl få beställa minst 10 st om det ska bli nått. Får se hur många som kan vara intresserade av att bygga ihop sin egna sladd. eller om det är nån som har koll på vilka andra sladdar man ska ha. Man kanske kan fixa ihopp ett gäng för att få ner kostnaden lite.:tummenupp

/M
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Så en komplett kontakt kommer alltså landa på 119+(16*4=64)+19= 202:- i handen

Beställer man dom hos buell center eller åker man ut till probike i täby direkt?

Coolt att du tog dig tid att kolla upp detta.

Skickade iväg ett mail till en firma som importerar kontakter så lär väl ha ett pris av dom imorgon eller nått.

Dock så lär man väl få beställa minst 10 st om det ska bli nått. Får se hur många som kan vara intresserade av att bygga ihop sin egna sladd. eller om det är nån som har koll på vilka andra sladdar man ska ha. Man kanske kan fixa ihopp ett gäng för att få ner kostnaden lite.:tummenupp

/M

Precis, 202:- i handen! Grejerna går att köpa genom vilken H-D handlare som helst så Buell Center funkar fint :)
Priset är ett rekommenderat ut pris som är lika för alla handlare, så är man bundis med nån specifik handlare så kan man säkert få rabatt där (finns dock inte så himla många ören att ta av där :D )

/Björn
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning


Dock så lär man väl få beställa minst 10 st om det ska bli nått. Får se hur många som kan vara intresserade av att bygga ihop sin egna sladd. eller om det är nån som har koll på vilka andra sladdar man ska ha. Man kanske kan fixa ihopp ett gäng för att få ner kostnaden lite.:tummenupp

/M

Man kanske lika gärna skulle beställa färdiga sladdar av den där killen på engelska Buell forumet?

Så här billig/dyr är en deutsch kontakt genom Harley:
Kontakten 72114-94BK kostar 119:-, Stiften 72191-94, 16:-/st & Secondary lock 72154-94, 19:-

MVH
Björn

Schysst! Tack för infon. :)
 
Last edited:

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
ok snabba ryck här

>Hi Magnus
>
>Yes I make the cables for ECMSpy.
>
>I am currently taking orders for the next batch, which will be completed at
>the end of August.
>
>Cables are £26 each + £5 P&P per order.
>
>Orders are pre-pay by PayPal to Sly.Moose@Gmail.com. So I know how many
>parts to order, last date to order for this batch is 23rd August, next batch
>will be at the end of September.
>
>Shipping to Sweden is no problem!
>
>Hope this helps


Jag har beställt för mig ialla fall.
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
ok snabba ryck här

>Hi Magnus
>
>Yes I make the cables for ECMSpy.
>
>I am currently taking orders for the next batch, which will be completed at
>the end of August.
>
>Cables are £26 each + £5 P&P per order.
>
>Orders are pre-pay by PayPal to Sly.Moose@Gmail.com. So I know how many
>parts to order, last date to order for this batch is 23rd August, next batch
>will be at the end of September.
>
>Shipping to Sweden is no problem!
>
>Hope this helps


Jag har beställt för mig ialla fall.


:yoparty Så ska vi styra upp nått så sätt in pengar på hans pay pal så kanske han kan skicka dom i en klump till oss här i sverige. Om det är aktuellt.
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Absolut! Nån som har Paypal? Säg till bara så skickar jag över stålars!

Ja jag hade det inte men skaffade, var inte så svårt bara ha ett konto kort nära till hands.

Jag har som sagt betalat in, han väntar på era betalningar innan han skickar min kabel tror jag. Han skulle nämligen beställa parts till detta batch så han ville veta vilka som skulle ha men ja money talks så sätt in pengar till han så vi kan börja leka på riktigt med hojarna. :yoparty

/M
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Ja jag hade det inte men skaffade, var inte så svårt bara ha ett konto kort nära till hands.

Jag har som sagt betalat in, han väntar på era betalningar innan han skickar min kabel tror jag. Han skulle nämligen beställa parts till detta batch så han ville veta vilka som skulle ha men ja money talks så sätt in pengar till han så vi kan börja leka på riktigt med hojarna. :yoparty

/M

Smackade just in 31GBP via Paypal på killens konto. :) Nu är det bara att vänta...
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Min kamrat lyckades ge min hoj en liten smak av asfalt... :-(

Nån som vet om det är samma avgaskrökar på XB9 som på XB12? Jag vet att ljuddämparen skiljer, men hur är det med krökarna? Måste köpa nya och har hittat beggade XB9 krökar.

Visst är bara vänstra halvan av ramen bensintank? Måste rikta högersidan lite och har för mej att jag läst att den inte är en del av tanken.Nån som vet?
 
Last edited:

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Min kamrat lyckades ge min hoj en liten smak av asfalt... :-(

Nån som vet om det är samma avgaskrökar på XB9 som på XB12? Jag vet att ljuddämparen skiljer, men hur är det med krökarna? Måste köpa nya och har hittat beggade XB9 krökar.

Visst är bara vänstra halvan av ramen bensintank? Måste rikta högersidan lite och har för mej att jag läst att den inte är en del av tanken.Nån som vet?

Vad tråkigt vart det allvarligt eller är det bara lite skapsår?

Vad är det för års mod på din hoj det skilljer sig lite har jag för mig ang bensin tanken och luft intag som förr togs igenom ramen men inte idag för att man ska få i lite mera soppa.

Ang. kröken har jag ingen aning. kolla nån reservdels ställe om det är olika krökar om du skulle beställa titan rör, eller liknande?

/M
 

spok

www.angolastuntcrew.com
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Buell XB9r
TEBAX!

Efter en stulen xb12s är det nu xb9r.

Min kamrat lyckades ge min hoj en liten smak av asfalt... :-(

Nån som vet om det är samma avgaskrökar på XB9 som på XB12? Jag vet att ljuddämparen skiljer, men hur är det med krökarna? Måste köpa nya och har hittat beggade XB9 krökar.

Visst är bara vänstra halvan av ramen bensintank? Måste rikta högersidan lite och har för mej att jag läst att den inte är en del av tanken.Nån som vet?

Kolla med Buell center i Bromma. Dom kan nog hjälpa dig med faktan.
Satan vad tråkigt. lider med dig...

Nya hojjen, vem känner sig träffad?
 

Bifogat

  • DSC00135.jpg
    DSC00135.jpg
    63.4 KB · Visningar: 123
Last edited:

Smålis

Liten pitt fladdra snabbt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hos en kärring...
Hoj
Buell stelben, Yamaha YZ450F -06, Puch Magnum X.
TEBAX!

Efter en stulen xb12s är det nu xb9r.



Kolla med Buell center i Bromma. Dom kan nog hjälpa dig med faktan.
Satan vad tråkigt. lider med dig...

Nya hojjen, vem känner sig träffad?


Fan vilken snygg hoj!! Måste du köpt på ett coolfirma:D
 

lil'Dan

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki
Ajfan, det var ju trist.
Nu är jag bara 96% säker på att det är grövre krökar på en 12a. Men är det inte samma ljuddämpare istället?
Tänkte nämligen köpa ett par 12 krökar till min nia.

Samma med ramen cirkus 99% säker att det är soppa i båda delarna, i alla fall på min...
Om det är en liten buckla kanske den går att dölja med en krashpuck?



Min kamrat lyckades ge min hoj en liten smak av asfalt... :-(

Nån som vet om det är samma avgaskrökar på XB9 som på XB12? Jag vet att ljuddämparen skiljer, men hur är det med krökarna? Måste köpa nya och har hittat beggade XB9 krökar.

Visst är bara vänstra halvan av ramen bensintank? Måste rikta högersidan lite och har för mej att jag läst att den inte är en del av tanken.Nån som vet?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top