Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jörgen, såg dej på Sveavägen i går kväll. Hojen ser riktigt schysst ut! :tummenupp Kände igen dej på Metmachex svingen, hade en sån på min förra twin cam.

Vad kul! Jag brukar avsluta mina turer vid Donken om det sitter ngn där jag känner. Likaledes ikväll :hihi Kom just från garaget.
Du får morsa nästa gång! Men jag kanske var på rull när du såg mig...

Jag är helnöjd med Metmachexsvingen! Vilket snyggt hantverk det är! :buga

/J
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Vad kul! Jag brukar avsluta mina turer vid Donken om det sitter ngn där jag känner. Likaledes ikväll :hihi Kom just från garaget.
Du får morsa nästa gång! Men jag kanske var på rull när du såg mig...

Jag är helnöjd med Metmachexsvingen! Vilket snyggt hantverk det är! :buga

/J

Satt i bilen vid ett trafikljus. Du verkade ha glömt en del av trafikreglerna man fick lära sej på körskolan... men man gör ju gärna det på en schysst hoj eller bil för den delen med! :)

Ja svingen är riktigt fin! Lätt som fan jämfört med järnklumpen som satt på FXD'n åtminstonde. Gissar att inte original Sporty svingarna är så lätta heller...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Satt i bilen vid ett trafikljus. Du verkade ha glömt en del av trafikreglerna man fick lära sej på körskolan... men man gör ju gärna det på en schysst hoj eller bil för den delen med! :)

Ja svingen är riktigt fin! Lätt som fan jämfört med järnklumpen som satt på FXD'n åtminstonde. Gissar att inte original Sporty svingarna är så lätta heller...

Vad härligt att höra! Nipponsporthojskompisarna tycker att jag kör som en korgosse. Äntligen! Det här ska jag visa dom! :banana ;)

Ja det skilde 1.7 kg mot den gamla sporstersvingen. Jag tillverkade även ett alukedjeskydd istället för det gamla i stål. Då hade jag sparat över 2 kg sedan :hihi Och då är ändå Metmachexen säkert dubbelt så styv dom originalsvingen. Det känns ju stor skillnad nar man gasar igenom svängar med ojämn vägbana!

Kan tänka mig att den gjorde nytta på FXD'n. De är ju tyngre hojar fast med nästan lika klen originalsving.
 

Suki

Darkside
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
3 St olika
Här kommer vinterns projket.

Nu så är det äntligen reggat å klart för att åka gata. Nu så skall den bara isär å lackas å ses över. Hade denna motorn i min gamla Buell.
 

Bifogat

  • Klart.JPG
    Klart.JPG
    98.6 KB · Visningar: 174

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Jag hade tänkt konvertera till en sån här bakdel. Ger hojen en lite argare look, eller hur? :) Kitet kommer med distanser som höjer bakramen och gör att den lutar lite mer framåt.

xbHB-009b.jpg

xbhb-009_prod.jpg


Men eftersom grabben börjar bli gammal nog att åka med så skiter jag nog i det. Byter bort kitet mot en hel och fin sadel från XB9S eller någon annan sadel som är låg och passar på en XB12S. Eller om nån vill köpa för 2800 spänn, vilket är vad jag betalde från England. Kostar 360€ på Speed of Color i Tyskland. http://www.speed-of-color.de/index.php?cat=HECKUMBAUXB&product=XBHB-009

Mer bilder här
http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00485.jpg
http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00486.jpg
http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00484.jpg
http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00483.jpg
 

Suki

Darkside
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
3 St olika
Japps

Ja det är framfälg ifrån GSX1100R-88 3-ekrad 18 tums framfälg 2,75 bred. Suzuki Hayabusa bakfälg och gaffel. Motorn är en S&S 100 tums.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja det är framfälg ifrån GSX1100R-88 3-ekrad 18 tums framfälg 2,75 bred. Suzuki Hayabusa bakfälg och gaffel. Motorn är en S&S 100 tums.

Hej

Kul att se en till med likadan snurra! Har du bänkat och sett vad den ger? Några förändringar, kam, förgasare?

Mvh
J
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Up kittning

Hej hopp.

Har lite planer på att fixa lite saker.

Så var köper ni carbon prylar billigt? ska ha lite olika saker.

Ska ha trans kåpor i svart, målar man om dom eller köper man wrinkel black. Var köper man sånt beggat?

Är det nån som köper sina reserv delar från utlandet och anser att det är billigare och går relativt fortare än via ombud i sveriga för harley?

Jepp nu kan det bara bli snö så man får åka lite isracing med motarden :)

/M
 

Suki

Darkside
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
3 St olika
har

Har bänkat den för några år sedan till 110 Hk på bakehjulet men då med raka 50 mm rör. Nu är det 3stegs steppad 2-1 system med rätt längden på rören. Kan komma att bli något höhre komp i vinter samt ytterligare lite portning samt dit med Pro Flow pumpen. Lite annan drevning lär det nog bli också då den är grymt ryckig nu ....


Hej

Kul att se en till med likadan snurra! Har du bänkat och sett vad den ger? Några förändringar, kam, förgasare?

Mvh
J
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har bänkat den för några år sedan till 110 Hk på bakehjulet men då med raka 50 mm rör. Nu är det 3stegs steppad 2-1 system med rätt längden på rören. Kan komma att bli något höhre komp i vinter samt ytterligare lite portning samt dit med Pro Flow pumpen. Lite annan drevning lär det nog bli också då den är grymt ryckig nu ....
Ok!

Din motor är några år, då har du kanske S&S 555 kammen i?

Min är en 07:a och leverades med S&S 600-kammen, jag fick ut 126.8 rwhp nånting samt 162 Nm med nuvarande Supertrapp 2-2, Mikuni HSR48:a samt lite tillsnyggade kanaler och ventilsätesvinklar. Men i vinter jag ska bygga ett system med steppade krökar trestag från 1 3/4" till 2" precis som du.
Kör också med proflowpump, lite skillnad på flöde jämfört med original när man tittar ned i oljetanken på tomgång :hihi

Var dock tvungen att skaffa oljefilterhus från 4-pet med reduceringsventil till proflowpumpen, annars skenade oljetrycket vid kall motor. NRHS oljefilterhus är skit och funkar inte.

/J
 
Last edited:

Suki

Darkside
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
3 St olika
.....

Andrews N9 kammar har jag för mig att det är i. Vilken Pro Flow pump är det du har? Finns ju 2 olika modeller. Zippers har inte pratat något med mig om att man skall kunna vara tvungen att ha reduceringsventil. Däremot vart jag visst tvungen att ha ett fitting Kit då jag just skulle ha den i ett S&S block ?


Ok!

Din motor är några år, då har du kanske S&S 550 kammen i?

Min är en 07:a och leverades med S&S 600-kammen, jag fick ut 126.8 rwhp nånting samt 162 Nm med nuvarande Supertrapp 2-2, Mikuni HSR48:a samt lite tillsnyggade kanaler och ventilsätesvinklar. Men i vinter jag ska bygga ett system med steppade krökar trestag från 1 3/4" till 2" precis som du.
Kör också med proflowpump, lite skillnad på flöde jämfört med original när man tittar ned i oljetanken på tomgång :hihi

Var dock tvungen att skaffa oljefilterhus från 4-pet med reduceringsventil till proflowpumpen, annars skenade oljetrycket vid kall motor. NRHS oljefilterhus är skit och funkar inte.

/J
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top