Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Tjena,

är det någon som kan tänka sig sälja sin högra fotpinne till en XB?
Någon kanske behöver snabba pengar...
Börjar tröttna på att åka runt med en :kryckor

haha jag vet hur det är, men min e iaf halv så jag märker inte att den e av.
jag har min hoj i hallen just nu för jag har inget garage... o när jag skulle rulla in den bakåt i hallen så tog fotpinnen i o gick av...

men jag har ju en XB12S ja o orginal lär väl kosta en slant.... får vänta me det eftersom det inte märks..
 

isak_svart

Fordonsmissbrukare
Gick med
15 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Buell XB12s
Jag dängde av en fotpinne en gång och handlade ny original från Buellcenter i bromma. Minns ej exakt vad den kostade men det var inte mycket, 3-500 kr.

tl?: Om det nu visar sig vara dyrt så har jag en lagad höger som ligger i en låda nånstans, är du interesserad hör av dig så kan jag rota fram den.

haha jag vet hur det är, men min e iaf halv så jag märker inte att den e av.
jag har min hoj i hallen just nu för jag har inget garage... o när jag skulle rulla in den bakåt i hallen så tog fotpinnen i o gick av...

men jag har ju en XB12S ja o orginal lär väl kosta en slant.... får vänta me det eftersom det inte märks..
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
12X:en är rolig! :tummenupp

Ulytowoods.jpg


BuellochBerg.jpg

Jäkligt schyssta bilder! Fan vad najs. Den där hojen ser ut att trivas som fisken i vattnet där! :tummenupp
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Jäkligt schyssta bilder! Fan vad najs. Den där hojen ser ut att trivas som fisken i vattnet där! :tummenupp

Tackartackar! :D
Jo, det var helt OK - men jag vågar inte riktigt smiska än, feg som jag är (och rädd om min investering :crash).
Mellan de två bilderna körde jag genom ett område med djup blöt sand och mjuka tuvor, och det var ju lite spännande med dunlopdäcken. Tror inte jag vinner några motard-VM än på ett tag. :tungan
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Jaha, då har man hamnat i den här tråden oxå.

Jag har varit och beställt en beggad XB12R som igentligen är till tjejen, men den var så kul att köra så jag kommer nog att tjuvlåna den lite...

Nu väntar jag bara på att de ska montera en kortare stötdämpare och gröpa ur sadeln lite.
 

Dark_Messenger

Guest
...Nu väntar jag bara på att de ska montera en kortare stötdämpare och gröpa ur sadeln lite.

Kul att du också får testa lite buell! Det är en riktigt trevlig bekantskap.
Sjukt kul o åka på bakhjulet med bland annat :D

Är tjejen kort i rocken eller varför ska du ha kortare dämpare? Buellen är ju så liten o nätt ändå:)
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.

Är tjejen kort i rocken eller varför ska du ha kortare dämpare? Buellen är ju så liten o nätt ändå:)

Precis. Hon har ganska kort ner till backen.

Konstigt nog så upplevdes inte Buellen så låg som den var på pappret. Troligtvis pga att den är lite bred över sadeln.
 

TheBarone

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Buell M2 Cyclone -99
Halloj gott folk!
Det är dags för mig att fixa till min bakre dämpare på min M2:a. Den är mjuk som fan. Någon som har ett hum om vad som finns att göra? Är det bara att köpa ny eller går det att laga den gamla?

Som sagt har en M2:a -99. Vore kanske gött med en ny dämpare. Vart köpa?

Syns på vägarna

// Pierre
 

Dark_Messenger

Guest
Halloj gott folk!
Det är dags för mig att fixa till min bakre dämpare på min M2:a. Den är mjuk som fan. Någon som har ett hum om vad som finns att göra? Är det bara att köpa ny eller går det att laga den gamla?

Som sagt har en M2:a -99. Vore kanske gött med en ny dämpare. Vart köpa?

Syns på vägarna

// Pierre

Nu vet inte jag vilken slags dämpare som sitter på cykeln, men förmodligen räcker det med att du justerar in den för dig själv och ev en skjuts om du tänkt ha någon med dig. Du måste alltid räkna på totalvikten när du justerar dämparna.

Att den skulle vara "slut" finner jag osannolikt.

I instruktions manualen till min hoj finns "rekommenderade inställningar" för olika viktklasser. Dessa är utmärkta att utgå från, sen beroende på om du kör sportigt (läs hårt) med cykeln så vill du förmodligen styva upp ytterligare en klass minst. Jag har t ex utgått från "min" viktklass och sen gått upp ytterligare en för jag tycker bullen känns väl mjuk ändå. Jag hjular en hel del och busar o då är det alltid bra att ha lite mer styvhet i grejerna för att undvika genomslag osv. Är du en sån typ som bara puttrar runt och tittar på naturen behöver du sannolikt inte bry dig särskilt mycket om inställningarna då du ändå inte kommer känna någon större skillnad.

Allt detta är ju resonemang utifrån XB-hojarna. Jag vet inte vad det sitter för grejor på äldre bullar, om dämpare osv ens är inställningsbara? Förspänningsinställning bör du ju ha som minst i alla fall. Lycka till!
 

TheBarone

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Buell M2 Cyclone -99
Tack för svar. Har ju ingen instruktionsmanual till bågen men jag får ta och kika lite på detta.

Det konstiga är ju att den aldrig varit så här innan. Har sett att det läckt ut lite olja, men det kanske bara är att fylla på? Hur?

En annan busar ju en hel del också så det vore ju gött med lite styvhet, nu slår den igenom på varje litet gupp.

Men det är väl inte mer än att jag får palla upp bågen och ta den dämparen och kika på det. Jag hör av mig igen om jag inte lyckas. Tjoho

// P
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Hejsan.. tänkte fråga.
har en xb12r och jag har svårt att få ner foten mellan växelförarn och fot pinnen. har provat att ställa den. finns det någon mod som är lite kortare elller andra tips st på skor är 44-45

Mvh jompa
 

Dark_Messenger

Guest
Tack för svar. Har ju ingen instruktionsmanual till bågen men jag får ta och kika lite på detta.

Det konstiga är ju att den aldrig varit så här innan. Har sett att det läckt ut lite olja, men det kanske bara är att fylla på? Hur?

En annan busar ju en hel del också så det vore ju gött med lite styvhet, nu slår den igenom på varje litet gupp.

Men det är väl inte mer än att jag får palla upp bågen och ta den dämparen och kika på det. Jag hör av mig igen om jag inte lyckas. Tjoho

// P

Den läcker olja säger du..:va
Bakdämparen är ju inkapslad och underhållsfri och ska inte kunna "läcka" någonting så är du hundra på att den läcker då är den nog slut tyvärr. Är det gaffelbenen du menar kanske du har pajat en packbox? I vilket fall som helst rekommenderar jag dig att skaffa en servicehandbok till din hoj och åsrmodell, där kan du kolla allt i detalj. Där finns även inställningar och hur du gör dessa.

Hejsan.. tänkte fråga.
har en xb12r och jag har svårt att få ner foten mellan växelförarn och fot pinnen. har provat att ställa den. finns det någon mod som är lite kortare elller andra tips st på skor är 44-45

Mvh jompa

Finns inget att göra! Du får såga av foten en bit och köpa mindre skor:D

Det finns garanterat någon custom-växelförare som är mindre eller ställbar.
 
Last edited:

ebloi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Ort
Skövde
Hoj
Buell XB9R & KX250
Gaffelolja till XB9R -03??

Mera dämpar frågor!

Ska nämligen byta packboxar och vet att dämparoljan som ska i är HDs E-olja...
Undrar om det är nogon som vet ändra likvärdiga oljor man kan stoppa i stället?
HD är dock hemlighetsfulla med viskociteten på deras olja, men jag tänkte om någon har koll på detta??:va

Skulle underlätta med någon universialolja då jag tänkte meka isär gaffeln ikväll:tungan

Tackar för svar!

MVH
Emil
 

mrfors

Ny medlem
Gick med
9 May 2007
Ort
jönköping
Hoj
ingen....än
sugen på buell

Tjenare
E jävligt ny i sammanhanget kan inte mycke om hojar än, men jobbar på kortet.
E riktigt sugen på en xb9s. ska förmodligen åka och kika på en 03a. E de nåt speciellt men bör kolla eller lyssna efter förutom att den är ordentligt servad?
Vad tycker ni man ska lägga på en 03 som gått runt 1000 mil?
 

XBrider

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Emmaboda
Hoj
Harley Viper 08
XB9S..? Eller en XB9R kanske?

Tjenare
E jävligt ny i sammanhanget kan inte mycke om hojar än, men jobbar på kortet.
E riktigt sugen på en xb9s. ska förmodligen åka och kika på en 03a. E de nåt speciellt men bör kolla eller lyssna efter förutom att den är ordentligt servad?
Vad tycker ni man ska lägga på en 03 som gått runt 1000 mil?


Köpte en Buell XB9R års: 03 med 400mil förra veckan för 68 000:- hos en firma som
lämnade 6 månaders garanti. Kört 120mil med den redan och är hel nöjd!
Tittade på en S modell men tyckte att R:en om man nu få kalla den det
ger lite mer för pengarna. Flickan tyckte även att hon satt mer bekvämt på
denna än S:en.

Ett tips är att inte köpa en Buell som inte har orginal prylar som ex: ljuddämpare och luftburk, undantag om det inte är buells egna trim dämpare med luftfilter och trimbox. I sådana fall är det bara ett plus.
Kolla så att belten är hel annars ska det inte vara några problem tror jag.

Hör gärna av dej och berätta hur det gick...!

MVh Erik
 

XBrider

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Emmaboda
Hoj
Harley Viper 08
Hörde av en kompis som har en kompis som i sin tur har en kompis osv..
Det verkar inte som att man få göra en stoppi på på Buell för att gafflarna kan gå av som tandpetare eftersom att buellen är så tung...

Någon som har efarenhet av att detta hänt eller är det bara bull skit...

Ha en trevlig helg... /Erik
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Hörde av en kompis som har en kompis som i sin tur har en kompis osv..
Det verkar inte som att man få göra en stoppi på på Buell för att gafflarna kan gå av som tandpetare eftersom att buellen är så tung...

Någon som har efarenhet av att detta hänt eller är det bara bull skit...

Ha en trevlig helg... /Erik

:rofl

http://www.craigjones.com/

image93.jpg


image97.jpg


image90.jpg


image49.jpg


Mao; Bullshit! :D

MVH
/Björn
 

Gusten_1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Ort
Östergötland
Hoj
ZZR 600
Tjenare
E jävligt ny i sammanhanget kan inte mycke om hojar än, men jobbar på kortet.
E riktigt sugen på en xb9s. ska förmodligen åka och kika på en 03a. E de nåt speciellt men bör kolla eller lyssna efter förutom att den är ordentligt servad?
Vad tycker ni man ska lägga på en 03 som gått runt 1000 mil?

Är själv ny som bulle ägare ,köpte en xb9R ,har aldrig haft så kul på två hjul,rekommenderas varmt . Kolla serviceboken ca 66-70 vad vet jag , allt är relativt.:D
 

XBrider

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Emmaboda
Hoj
Harley Viper 08
tackar för svaret å pustar ut.. För här kommer att glida på framhjulet i sommar.... :yoparty

Någon som är i Oskarshamn på Onsdag och vill glida runt med sällskap...

MVh Erik
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
:rofl

har bara sett den första bilden då det e den från det nya världsrekordet i längd på stoppie men iaf... jag fattar inte hur man ska lyackas med stoppie på en bulle... antingen e det jag som e för feg eller så e d nå fel på min bulle.....

ska man verkligen våga bromsa så hårt?? :p
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top