Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:rofl

har bara sett den första bilden då det e den från det nya världsrekordet i längd på stoppie men iaf... jag fattar inte hur man ska lyackas med stoppie på en bulle... antingen e det jag som e för feg eller så e d nå fel på min bulle.....

ska man verkligen våga bromsa så hårt?? :p

Jag har ju (med mina krav på mer motortrimmarundertrådar) blivit utkastad från Bulle-tråden, trots att Bullarna delar motor med Sportster. Men mitt tips till dig är att skaffa sportdäck och flytta upp pungen på tanken och våga bromsa. Bullens bromsar är bra.
Hilsen
/J
 

Bösen

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Veddige
Hoj
ingen just nu
Jag har en liten nöt för er att knäcka!!:
Är det samma ram på en x1 som det är på en s1???

Apropå ingenting så måste jag ju bara visa en riktigt snyg s1 som jag hittade på blocket..... och jag som va insnöad på xb.... nu verkar det som jag absolut skulle kunna tänka mig en s1:a också :)
http://www.blocket.se/vi/11561867.htm?ca=20_s
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Jag har en liten nöt för er att knäcka!!:
Är det samma ram på en x1 som det är på en s1???

Apropå ingenting så måste jag ju bara visa en riktigt snyg s1 som jag hittade på blocket..... och jag som va insnöad på xb.... nu verkar det som jag absolut skulle kunna tänka mig en s1:a också :)
http://www.blocket.se/vi/11561867.htm?ca=20_s

Jag är inte helt hundra (men 99,9% säker) på att det inte är samma ram. Dem är väldigt lika men på X1:ans ram så ligger det bakre headers-röret innanför rambenet medans det på S1:an ligger utanför.

/Björn
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
byt framlampa på den till typ XB modell eller bara vad som helt känns d som så kan jag hålla med. den va otroligt fräsch för o va den modellen. o alla blå detaljer va ju otroligt snyggt. att han fått samma eloxerade blå på allt, tycker sånt kan skilja på andra... e till o med blinkerglasena blåa? eller har han lekt med färgerna på bilden? :p

se på fan! på extrasidan med bilder ser man ju på sista bilden att den har blå blinkersglas, men fan va läckert att till o med skattemärket har blå färg, det kommer den ju inte ha länge till...
 
Last edited:

Bösen

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Veddige
Hoj
ingen just nu
Jo, om man gick in på hemsidan och kollade så verkade både blinkers och bakljus vara blåa... det kanske jag kan tycka är lite väl färganpasssat... men ändå...
Apropå framlampor... kolla här:
XB040107_c.jpg
 

XBrider

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Emmaboda
Hoj
Harley Viper 08
Tjenare.. Någon som vet var man kan köpa drev för högre acceleration till
en XB9R från 2003..?

Hoppas på fint väder i veckan.../MVH Erik
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Jag hittade bilden på BadWeb... och vad jag fattade det som så är det inte bara inspirerat, utan det ÄR en gasmask från US Army....
...Jag tycker absolut det gör sig på den....

jo, jag har sett en del sånt med, men på tyska hojar... har funderat på o fixa det med, o jag har ju ett par gasmasker så vi får se om jag börjar slakta nån mask så man får den o passa... lite synd på masken med... :p
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
:rofl

har bara sett den första bilden då det e den från det nya världsrekordet i längd på stoppie men iaf... jag fattar inte hur man ska lyackas med stoppie på en bulle... antingen e det jag som e för feg eller så e d nå fel på min bulle.....

ska man verkligen våga bromsa så hårt?? :p

När jag först började våga utnyttja min hoj, nån vecka efter att jag köpt den, började jag se hur hårt jag vågade bromsa (liknande det man gör på uppkörningen, typ 50/70/90). Hörde ett dunkande bakifrån när jag släppte bromsen och funderade allvarligt på att köra med hojen till säljaren och be dem kolla på det, tills jag kom på att det bara var bakhjulet som återfick kontakt med marken... :tungan
 

Dark_Messenger

Guest
Man ska bromsa så det "kvittrar" i skivan! :mattias

Det är testat och det funkar. Så länge man inte låser hjulet går det alltid att bromsa hårdare :)

Stoppies går utmärkt att göra med bullen! Pass på bara, för ETT misstag kan kosta mycket deg. :hihi

Lite spännande det där med bromsar. Jag har alltid tyckt bra om Buells frambroms eftersom den tar väldigt distinkt. Om än lite svårdoserat. Åker nu blade och gillar de bromsarna lika bra fast på ett annat sätt. Det är utmärkt bett i dom men de är mer lättdoserade än bullens som är lite mer av "allt eller inget karaktär".

Polaren som också åker RR-hoj lånade bullen en gång på en parkeringsplats och han tyckte om den för att den var lite mer distinkt än hans hoj. Själv blev jag livrädd för hans broms när jag testade den. Kändes ju fan som det inte fanns någon broms först. Numera har jag lärt mig att bettet är lika bra bara att allt inte kommer direkt som med bullen. Dvs mer lätt att själv avgöra om jag vill stanna eller bara tagga ner farten lite.

Nåja, antar att det är personligt och en smaksak vad man föredrar men ingen ska komma o säga att Buells bromsar är värdekassa för de är de inte.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Var hittar man lite kul tillbehör och liknande till Bullarna ?

Finns det några bra "siter" som ni kan rekommendera
 

Velodrom

Nörd
Gick med
17 May 2007
Ort
Färgelanda
Hoj
Buell XB12X -2006.
Hur låter en man utan Buell?

Svaret är att det vill ni inte veta....

Okej, hej på er allihopa!
Jag är en 35-årig it-nörd som skaffat en gammal häck, försäkring, lämp, skinnställ och hjälm (i den ordningen) och är ute och övningskör med farsgubben. Farsgubben är inbiten H-D-fan så när vi kör förbi folk blir det samma upplevelse som när viggen drar förbi på himlen. Först ser man planet och sedan kommer mullret... :D

Farsan gav mig en broshyr om H-D. "Baksidan" var för Buell. En hoj jag aldrig hört talas om (Hey! Jag är it-nörd, kan inget om motorer och annat mekaniskt) och efter 3 minuters läsning var jag ganska så såld. Nu har jag läst fram till sidan 28 i denna tråden och nu är jag frälst!

Jag vet inte när men jag vet defintivt att det jag skall ha en Bulle!

Skickar med en liten film jag snickrade ihop idag.
http://users.lindesign.se/~jonas/Buell.wmv

//Jonas
 

Dark_Messenger

Guest
Svaret är att det vill ni inte veta....

Okej, hej på er allihopa!
Jag är en 35-årig it-nörd som skaffat en gammal häck, försäkring, lämp, skinnställ och hjälm (i den ordningen) och är ute och övningskör med farsgubben. Farsgubben är inbiten H-D-fan så när vi kör förbi folk blir det samma upplevelse som när viggen drar förbi på himlen. Först ser man planet och sedan kommer mullret... :D

Farsan gav mig en broshyr om H-D. "Baksidan" var för Buell. En hoj jag aldrig hört talas om (Hey! Jag är it-nörd, kan inget om motorer och annat mekaniskt) och efter 3 minuters läsning var jag ganska så såld. Nu har jag läst fram till sidan 28 i denna tråden och nu är jag frälst!

Jag vet inte när men jag vet defintivt att det jag skall ha en Bulle!

Skickar med en liten film jag snickrade ihop idag.
http://users.lindesign.se/~jonas/Buell.wmv

//Jonas

Men WTF!? :hihi

Värre "reklamfilm" får man ju leta efter.. :D
(bra gjort btw)
 

mrfors

Ny medlem
Gick med
9 May 2007
Ort
jönköping
Hoj
ingen....än
import

Sena grappar och damer

Liten fråga.
Nån som har erfarenhet om importerade hojar från staterna? Den är besiktigad och färdig. Men krångel me försäkring eller dylikt?
Tacksam för hjälp.

Fors
 

Velodrom

Nörd
Gick med
17 May 2007
Ort
Färgelanda
Hoj
Buell XB12X -2006.
Sena grappar och damer

Liten fråga.
Nån som har erfarenhet om importerade hojar från staterna? Den är besiktigad och färdig. Men krångel me försäkring eller dylikt?
Tacksam för hjälp.

Fors

Här är en till som undrar!

Fast mitt perspektiv är nog att när jag väl lyckats få lappen och tillräckligt med stålex till handpenning, är förhoppningsvis -07:eek:rna i en lite mer behagligt prisnivå. Men import är ju alltid intressant, vem har inte en "kompis till en kompis som importerat under halva priset...." :tungan


//Jonas
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Hej på er..

Hittade lite sköna bilder på en turbo Buell.. Synd att man är lite för lång för dessa skönheter, annars hade kanske MT´n fått sällskap i garaget..

Ride on!
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top