Antar att jag inte behöver ryka på var 16000:ade mil då jag har för avsikt att köpa en nyare årsmodell då
Tackar för checklistan, det var verkligen ambitiöst gjort!
Vad jag förstår så finns det två olika motorer 9- och 12-hundra men finns det varianter inom respektive kubik motor med?
Hajar jag det rätt så är R - Firebolten, S-den nakna som du säger är streetfigheter bågen och den finns även i Ss "long", samt den som du har på din avatar X- ulyssy (ursäktar stavningen).
Nej, 1600-servicen slipper du nog första säsongen om du inte kör grymt mycket hoj.
Buell kör bara 9 och 12 motormässigt, däremot har de ett par olika chassien, hjulupphängningar och plast av olika slag.
Du har hajat helt rätt - S-programmet är det största, men när det gäller Buell handlar det till största delen om i princip samma cykel med lite olika konfigurationer vad gäller styren och plast - vilket gör det hela ännu coolare; att de fått så radikalt olika egenskaper och känsla i hojarna. Det är väl egentligen just Ulysses, Ss och STT som har lite variationer på själva ramen vad gäller bredd, gaffelvinkel och sving.
Hej alla buellåkare, efter att ha sneglat på XB9R ett tag så tog jag steget att köpa mig en, jag hämtade den i Söndags och var förälskad direkt, vilken hoj...oj..oj...oj
Ljudet som vrålar ut när man kör är så man ryser.
Bifogar ett par bilder.
Gratz och välkommen!
Last edited: