blå&gul 12s
Ny medlem
någon annan som börjar få vår panik väntar på att halva hojen ska komma tillbaka från lack monterar luft o buller o pölerar fälgarna
Aha, men det står ju att deras slip-on passar 08rna.
Jotack jag vet.. men har man det i handen så inser man snart att det inte hjälper så mycket.
Damn, jag vettifan vad jag gjort nu för min hoj startar inte.
När jag ska trycka på gula startknappen så händer inte ett smack.
Insprutningen o d går igång som vanligt, MEN, det slutar inte låta helt, insprutningen slutar låta men det är nåt mer som fortsätter låta. vi nederkanten av luftfiltret där sittdynan tar vid typ. Vad försigår där?
Efter vinterförvaringen va batteriet lite trött men den hojen har alltid startat, fast med lite gashjälp. Har laddat den nån gång med Ctek laddaren.
Jag trodde först att jag bara behövde ett nytt batteri men jag tror inte det är lösningen... strömmen verkar inte vara problemet... jag lämnade hojen med laddaren inkopplad över natten nu för o se imorn..
men jag tvättade ju hojen förra helgen, vad kan jag ha gjort då som gjort att den inte vill starta nu??
jag har lillfingret mitt i handen, inte tummen.. alltså inte helt borta men inte helt framme heller
Damn, jag vettifan vad jag gjort nu för min hoj startar inte.
När jag ska trycka på gula startknappen så händer inte ett smack.
Insprutningen o d går igång som vanligt, MEN, det slutar inte låta helt, insprutningen slutar låta men det är nåt mer som fortsätter låta. vi nederkanten av luftfiltret där sittdynan tar vid typ. Vad försigår där?
Efter vinterförvaringen va batteriet lite trött men den hojen har alltid startat, fast med lite gashjälp. Har laddat den nån gång med Ctek laddaren.
Jag trodde först att jag bara behövde ett nytt batteri men jag tror inte det är lösningen... strömmen verkar inte vara problemet... jag lämnade hojen med laddaren inkopplad över natten nu för o se imorn..
men jag tvättade ju hojen förra helgen, vad kan jag ha gjort då som gjort att den inte vill starta nu??
jag har lillfingret mitt i handen, inte tummen.. alltså inte helt borta men inte helt framme heller
Vad händer när du försöker starta?
EDIT: Läste lite slarvigt... soppapumpen går men startmotorn drar inte runt?
precis, jag kanske inbillar mig men jag har alltid tyckt att hojen har varit tyst efter att insprutningen börjat och sen slutat när den inte lyser rött längre, men nu låter den lite konstigt hela tiden. Och nej startmotorn visar inte en enda tendens till att gå runt. batteriet e det inte för det va fulladdat idag..
Soppapumpen går tills bränsletrycket har nått rätt nivå. Hur vet du att batteriet är ok? Kan du köra lyset utan problem? Låter som att batteriet är ihjäl eftersom startmotorn inte går runt och bränsletrycket inte verkar bygga...
Klickar det i solenoiden när du försöker starta? Lyssna vid startmotorn.
Dels lyste laddningen grönt, visserligen behöver det ju inte betyda att batteriet e bra men allt ljus o sånna saker är det inga fel på. Inget som klickar eller nåt.
Ja va ju på väg o köpa ett nytt batteri men tänkte d va värt o kolla runt lite med er först.. spelar d stor roll vad det e för batteri eller kan ja testa nåt annat mc-batteri?
Testa med startkablar från annat batteri. Funkar bra från bil med. Fast om lyset är ok och det inte ens klickar från solenoiden så verkar ju inte strömmen komma fram alls. Har du kollat säkringarna? Fast det kanske är automatsäkringar som på Harley? Fan det har jag inte tänkt på... Det är inte engine stop knappen som är tillslagen? Eller kortar efter tvätten.
Jag kollade säkringarna under sadeln igår och dom såg hela ut allihopa.
Undrar om det kan sitta nå fler nånstans.
Nä, enginestopknappen e ju den man skjutertillbaka då man sätter på den igen för att den ska börja spruta in soppa, nån annan enginestopknapp har iaf aldrig jag sett/behövt. Jag trodde ju också lite på det där med att det kommit in vatten nånstans när jag tvätta, därför jag nämnde det, men jag vet inte vart jag ska kolla först... kolla vid start knappen först kanske?
Har du kollat startreläet? Kanske står i nåt tidigare inlägg, men jag är så seg just nu så jag orkar inte kolla efter
På din modell så sitter det ett par stycken reläer under sadeln, vid samma ställe som säkringarna om jag inte minns helt galet. Kolla så att ena reläet klickar när du trycker på startknappen, gör den inte det så är troligen reläet paj. Alternativt startknappen, att det inte kommer nån ström ifrån styret till reäet.
Jag tror att det står på säkringslocket vilket relä som är startreläet, det gör så på Harley'sar iaf
MVH
Björn
Tack för alla tips. Har inte kollat relän för jag visste inte hur jag skulle kolla dom
Men idag när jag plockade isär lite så såg jag att vajern till nåt under plastkåpan till luftburken o det inte satt fast i nåt, den har helt enkelt hoppat ur där den ska sitta, bifogar en bild från min superbra mobilkamera, ni som har mekat detta fattar nog vad bilden föreställer.
Kan det va att endast detta gör att cykeln inte startar? o hur i helvete ska ja få dit vajern igen? försökte lite men det går inte, måste släppa på vajern nånstans!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |