Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Det där är motorn till spjället som sitter i orginalljuddämparen, så det gör inget att den inte är inkopplad! :)

ahh, se där ;P

ok, så bra, men vad tror ni ett nytt relä kostar om det är det d e fel på?

finns väl på biltema?

buell orginal känns onödigt..

förresten, jag har problem att få ihop den boxen med startknappen i, vafan är det som tar imot? :p
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
ahh, se där ;P

ok, så bra, men vad tror ni ett nytt relä kostar om det är det d e fel på?

finns väl på biltema?

buell orginal känns onödigt..

förresten, jag har problem att få ihop den boxen med startknappen i, vafan är det som tar imot? :p

Du "måste" köpa original relä, men det är inte så dyrt. Jag kommer inte ihåg exakt kostnad.
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
hej Tunis! beror på din besikningsman om han är snäll eller inte, har du byt luft å buller kommer du med all säkerhet överstiga 103 db som är gränsen

Ökar verkligen ljudstyrkan så mycket med racekittet? (har för mig att det står 96dB på ramen, eller?) Jag har inte hört dem back-to-back, men jag tycker inte min ljuddämpare låter sådär oerhört mycket mer än vad jag minns originaldämparen gjorde - det känns mer som att ljudet är fylligare än att det skulle vara särskilt mycket högre.
Jaja, vi får se - funderar faktiskt på att chansa när det väl är dags för mig.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
men fan då. men är det bara ur garanti synpunkt? man kan ju köpa ett orginal relä om det visar sig att nåt blev knas :p

Det är inget standard relä. Hittar du något som passar så OK, men jag gjorde inte det och det var inte värt pengarna.


Om det är det reläet som strular så har det artnr: 31522-00C
 
Last edited:

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
men fan då. men är det bara ur garanti synpunkt? man kan ju köpa ett orginal relä om det visar sig att nåt blev knas :p

Som det står ovan, det är inget jättevanligt relä (kommer inte ihåg exakt vad som gör det så speciellt dock...) Men jag har för mig att det inte alls var så svettigt dyrt, mer av en "normal" prissättning på den :gnissla

Jag kanske minns fel nu men jag tror att det kom en version som hette 31522-00D, dvs en ännu senare variant än 31522-00C. Försök att få tag i den senaste, oavsett om det är D eller C varianten.
Vissa handlare kanske har C i lager och hellre säljer slut på den medans det finns en nyare variant att få tag i, så det bästa är att kolla via mailadressen du fick av mig, han kan fixa det senaste iaf!

MVH
Björn
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Är det mycket som skiljer mellan
X1 Lightning och M2 Cyclone.

(årsmodellen som jag kollar efter är runt 00-01 och med 1200cc motorn.)

Jag kan se på bilder att framgaffeln skiljer men vad är det mer.
Kommer jag märka någon skillnad mellan dom ifall båda är lite trimmade med luft och buller?

Vilken ska man välja om dom kostar lika mycket?
 
Last edited:

emo1974

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Ort
karlstad
Hoj
2003, buell xb9r fierbolt
Ökar verkligen ljudstyrkan så mycket med racekittet? (har för mig att det står 96dB på ramen, eller?) Jag har inte hört dem back-to-back, men jag tycker inte min ljuddämpare låter sådär oerhört mycket mer än vad jag minns originaldämparen gjorde - det känns mer som att ljudet är fylligare än att det skulle vara särskilt mycket högre.
Jaja, vi får se - funderar faktiskt på att chansa när det väl är dags för mig.

jag besikta min i fjol med racekitet på och hade 113 db men han var snäl och skrev ner db så den gick igenom. trevligt å höra från mina gamla hemtrakter strömstad.
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Ökar verkligen ljudstyrkan så mycket med racekittet? (har för mig att det står 96dB på ramen, eller?) Jag har inte hört dem back-to-back, men jag tycker inte min ljuddämpare låter sådär oerhört mycket mer än vad jag minns originaldämparen gjorde - det känns mer som att ljudet är fylligare än att det skulle vara särskilt mycket högre.
Jaja, vi får se - funderar faktiskt på att chansa när det väl är dags för mig.

Jag ska nog också chansa att besikta den rakt av. om jag har den kvar då.

men hur kan det va dags o besikta din redan? min är en 05a och ska va besiktad 2010 har ja för mig. på din bild såg det ju ut som att det va en Ulysses, dom har ju inte funnits så länge... eller är det den buell som står i din info?
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Det är inget standard relä. Hittar du något som passar så OK, men jag gjorde inte det och det var inte värt pengarna.


Om det är det reläet som strular så har det artnr: 31522-00C

Till o börja med tack allesammans för alla tips o råd på vad jag ska kolla vad det kan vara. Men det visade sig att det va en sån enkel sak som del va på tal om från början, och som på sätt o viss va min gissning.

Det va startknappens kontakter som hade en jävla massa ärgel eller hur det stavas på sig. Gjorde rent allt så startade den =)

Så det va ju fukt i den sen jag tvättade den.

Skönt o slippa slänga ut massa pengar.
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
Ja får väl ta o ansluta mej till gänget "strömstadare" jobba en sommar på sjukan där. xb12ss long -08 ganska nybliven solnabo tidigare bohusläning. Hade ju varit supertrevligt att få äran att köra med andra bullar,,händer ju inte allt för ofta!
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Ja får väl ta o ansluta mej till gänget "strömstadare" jobba en sommar på sjukan där. xb12ss long -08 ganska nybliven solnabo tidigare bohusläning. Hade ju varit supertrevligt att få äran att köra med andra bullar,,händer ju inte allt för ofta!

Jag vet vad du menar, i bilkön idag så vinkade jag fram en kille som stod bakom mig med sin Buell, en XB9R, jag hade ju jobbhojen så han reagerade ju inte direkt. det va en mörk kille jag aldrig sett förrut, men det verkade inte som han va så sugen på att åka tillsammans. Blev ett kort snack.

Jag blir alltid lite konfunderad över hur folk har en sån ovanlig och annorlunda hoj och inte har det som lite av sin livsstil... om ni förstår vad jag menar.
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
Livsstil o livsstil..ja lever för adrenalinet! att köra utmana sej själv o d där du vet:yoparty
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
hej Tunis! beror på din besikningsman om han är snäll eller inte, har du byt luft å buller kommer du med all säkerhet överstiga 103 db som är gränsen

He he. Ok. Ska låna dB-mätare ifrån jobbet så jag får veta vad jag ligger på. Vore intressant att veta.

Tack för svar!

/D
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Ja jag har också svårt o tro att jag klarar mig, men är det bara tomgång man mäter på? för det står ju det på ramen, ljudet vid tomgång alltså...
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
nån som känner till gräns db på smc kurserna hörde att nya gränser hade trätt i kraft men hittar inte myke svart på vitt? Vill ju givetvis luft-buller kitta men vill ju inte missa all action pga kittningen :tuttar tjoho
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Någon här som kör X1 och har bänkat sin?
Jag har en med mindre drev och VanceHines blås som skall vara bänkad till 120 häst men inte fan känns det som mer än 100...
Vad tror ni?
Sitter original ECM i, funderat på PowerCommander men hört att det inte ska funka så bra på X1orna.

nån som känner till gräns db på smc kurserna hörde att nya gränser hade trätt i kraft men hittar inte myke svart på vitt? Vill ju givetvis luft-buller kitta men vill ju inte missa all action pga kittningen :tuttar tjoho

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej nu blir jag orolig! Jag som skulleåk på BKK-kurs snart.. Jag har säkerligen 120db
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top