En fråga om Buell.
Vad är för och nackdelar med att äga en Buell.
För tanken slår mig när jag söker Buell på Blocket.
Har oftast bara gått max 1500 typ, och det på en
03:a.
ser man på en något nyare så han man kört runt 500mil.
Kollar man med andra modeller av hojar med samma
årgång så är det lätt 1000 mil mer på mätaren.
Det är en bra fråga. Har du en Buell eller?
Det finns ju naturligtvis både plus och minus. Det är ju bra försäkringar på dessa hojar, det finns massor man kan köpa och göra med dem.
Grundläggande är att jobba med luft/bensin för att få loss det sista ur motorn.
De är roliga att köra och har verkligen karaktär. Kan tänkas att de som säljer vill ha mer effekt. Det är ju bra vrid
D ), men det går att få bättre om man byter utväxlingspaketet. XB maskinerna är ju inga expresståg, de är inte gjorda för 200 knyck och i mitt tycke finns inte plats för mer än en person.
Det är mer en bushoj för småvägar. Den är ju rätt liten, 132cm's hjulbas (ca 195cm lång) och en brant gaffelvinkel (21 grader). Vissa upplever faktiskt hojen som aningen nervös och svårkörd.
Själv har jag ett trail kit från Free Spirits, så jag har 23 graders gaffelvinkel och det gör hojen stabilare men fortfarande kvick.
Tittar man närmare så är det ju ändå en supercool hoj. En trimmad HD motor som är old school (=luftkyld stötstångsmotor). Har för mej att HD hade 60hk original på denna. När de trimmade den så kom de upp i ca 80, när Buell donade så blev det strax över 100. Ett chassi som är superkompakt, kan liknas en 2 hjuls go-kart kanske
Själv tycker jag att det handlar om snabb småvägskörning (70-90 vägar) runt ca 140-160. Sedan börjar det märkas att chassiet är litet (länge på motorväg) med tanke på vind/ aero dynamik. För mej är det kul, för jag tycker man får jobba lite med hojen när man kör, så det blir en intensiv känsla.