Eftersom jag endast hade åkt hojen en gång så gav jag den en chans till. Nu skulle den vara uppdaterad i insprut samt att återkallningskampanjen, ang att 5:ans växel kan låsa sej, pga att den var för dåligt smord. Allt var fixat. I direkt jämförelse med gixxer 1000 (07:a), fireblade (08:a) så är det en lägre kvalitet på hela hojen. Den går mkt illa på lågvarv, den går ojämnt vid fast gaspåslag.
...
Hej.
För det första så kan jag bara beklaga att du haft en så dålig kontakt med 1125;an. Jag är oxå ledsen att jag tyvärr är benägen att hålla med dig på "VISSA" synpunkter. Att jämföra 1125 ;an med en en "Gixxer" går inte. Att den går ojämt stämmer oxå i rak jämförelse med alla andra V-twinar med något så när pulver i.
...
Det kom en ny programvaruuppdatering till 08rna för en dryg vecka sedan. Jag fick den inlagd idag. Jag kan bara säga att jag fick en helt ny hoj och då en som mycket närmare motsvarar mina förväntningar som jag haft. Alla motorproblem är ett minne blott. Hojen drar som ett lok och all ryckighet på jämn gas är borta. Eventuell rå gång på höga varv är också försvunnen. Motorn går helt enkelt som en dröm och som man borde kunna förvänta sig av en V-twin av senaste snitt. Mina ducce-polare kommer att få vänja sig att se ett ovalt baklyse försvinna iväg kommande bansommar.
(Rickard: Kalibrering M3HEC03Z från den 16/9. Uppgradera alla cyklar du kan. Det är lösningen på alla problem här i världen, jag lovar)