Tjenare. Jag har precis bytt bakdäcket, (drog det med momenten som en annan kille här gav mig 65-70nm. Det var väl egentligen momenten för xb modellerna men chansade på att det funkar på min med) framhjulet är bara bortskruvat nu och ska få nytt gummi idag. Har inte momenten för framhjulet här men kan återkomma under dagen med dem! Ska du ha bort framhjulet -förutsatt att det ser ut som på min cykel så får du först ta bort bromsklossarna för oket o skivan e så stora båda två att du får vinkla det lite och det går precis att få ut om de är bortplockade. Sedan släpper du på de 2 bultarna("spärrskruvar" tror jag de kallas) längst ned på varje ben, sen är det bara att knacka ut axeln -vips så är hjulet loss
fick en brainstorm och kom att tänka på att det itne går så bra att vrida ena gaffelbenet när man använder ett vanligt depåstöd för fram.. hur höjder du hojen för att ta av framhjulet? hittade i service manualen att det finns jacking points på mufflern, man får väl kanske bygga något halvcirkelformat och stötta upp under mufflern samt använda bakre depåstöd? det ultimata vore väl ett depåstöd fram som man fäster i hålet under styrlageraxeln men det har jag inte tillgång till.. `?
Tjena!
Är nybliven Buell(XB12R) ägare men har ett litet problem med hojen den senaste veckan. När jag gasar och sedan släpper gasen så 'hänger' varvtalet kvar i ca 2000 varv, dvs motorn går inte ner till tomgång av sig själv, utan man måste bromsar hojen för att få ner varvtalet igen.
När den går på tomgång så är den lite ojämn och varvtalet går upp något i några sekunder för att sedan sjunker ner igen några sekunder, om och om. För övrigt går hojen som den ska.
Någon som känner igen problemet och kan föreslå en lösning?
Hojen har Micron avgas, race ECU, Techlusion TFI, K&N filter.
Tack på förhand.
/Paul
Jag har samma problem. Det dök upp efter att den hade varit på service på HD-huset.
Vad det är har jag ingen aning om, men även jag är intresserad av en lösning.
/ Göran
fick en brainstorm och kom att tänka på att det itne går så bra att vrida ena gaffelbenet när man använder ett vanligt depåstöd för fram.. hur höjder du hojen för att ta av framhjulet? hittade i service manualen att det finns jacking points på mufflern, man får väl kanske bygga något halvcirkelformat och stötta upp under mufflern samt använda bakre depåstöd? det ultimata vore väl ett depåstöd fram som man fäster i hålet under styrlageraxeln men det har jag inte tillgång till.. `?
Tjena!
Är nybliven Buell(XB12R) ägare men har ett litet problem med hojen den senaste veckan. När jag gasar och sedan släpper gasen så 'hänger' varvtalet kvar i ca 2000 varv, dvs motorn går inte ner till tomgång av sig själv, utan man måste bromsar hojen för att få ner varvtalet igen.
När den går på tomgång så är den lite ojämn och varvtalet går upp något i några sekunder för att sedan sjunker ner igen några sekunder, om och om. För övrigt går hojen som den ska.
Någon som känner igen problemet och kan föreslå en lösning?
Hojen har Micron avgas, race ECU, Techlusion TFI, K&N filter.
Tack på förhand.
/Paul
Jag tog garagedomkraften, satte den under främre fästet till stötdämparen.
Den går upp snett men bara att hålla emot den medans ngn annan pumpar upp den. Väl uppe lät jag den bara vila på dom kraften och en pallbock under varje fotpinne. Stod så några dar så det var lugnt. Får bara tänka på att släppa allt innen den hissas upp för den står inte så stadigt. Har ju 4(!?)st låsskruvar fram, 2 på varje ben men som sagt ingen bak, ser nog lite olika ut ändå. de gamla rörrams bullarna är väl lite "omordernare". hoppas du får lyft upp den o det löser sig för dig
tänkte på en annan sak också:
Har inga speglar på min hoj nu (inte SÅ praktiskt men det handlar ju om image funderar lite på styrändespeglar men vet inte riktigt om idet smälter in. men men... behöver ju ha på bes som stundar o hittade ett par för 650 spänn. det är kanske värt o testa iaf... eller vad säger ni?
Är det någon som vet och kan förklara hur dom två olika xb12 lightning modellerna beter sig jämfört med varandra??? jag SKA snart köpa en ny 2009 buell xb12 men kan fan inte bestämma mig om jag ska ha ss eller scg???? scg´n har kortare hjulbas=roligt.. men den med längre hjulbas har 5cm högre sitthöjd och jag tror jag vill ha den högre men hur fan ska jag bestämma mig.. ingen handlare kan ju förklara ett skit för mig om detta... det jag vet e att scg´n är hela 10cm lägre sitthöjd än det jag åker på nu.. (zx10-r 2005) jag tror det kommer kännas som att sitta i soffan lixom...
Tacksam för svar.
Jag är 182cm och för mig är XB12Ss den perfekta storleken för mig.
Scg är något lägre i sitthöjd, skulle gissa till personer 160-170cm.
Annars väljer du XB12S ( kortare hjulbas än Ss)
Om man vill svänga höger, hur gör man då?
Jag är 182cm och för mig är XB12Ss den perfekta storleken för mig.
Scg är något lägre i sitthöjd, skulle gissa till personer 160-170cm.
Annars väljer du XB12S ( kortare hjulbas än Ss)
Biltema har styrändsspeglar för typ 300.
Tänkte jag testa på min.
Harley verkstäderna verkar inte ha någon lågkonjuktur iaf.
Boka tid för min nu precis och 1 juni ska den in igen och det va det tidigaste de hade. Helt sjukt jue. Tråkigt att vänta så när hojen strular och har gjort det länge nu trots verkstadsbesök.
Om man vill svänga höger, hur gör man då?
Asså, tack för tipset!!
köpte även "fatbar" styret där. bättre med typ 400 ist för ca1500:-
Oh fan, det e så lång väntetid alltså? segt... vad e det som krånglar då?
själv har man ju så gammal hoj att jag fixar det på andra ställen än HD-verkstan om man inte reder upp det på egen hand.
btw -kort hjulbas och denna branta gaffelvinkel, känns som jag aldrig kommer vänja mig, bryter lixom ned den motvilligt i kurvorna. kanske hänger kvar lite skräck sen jag drog omkull i en kurva förra året
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|