Buell-tråden

• Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Jompas

Mår gott
Gick med
24 May 2004
Hoj
Buell XB12SS 2009
xb12scg vs xb12ss (long)

Först å främst tack för alla svar!

Grejen är ju att det inte finns någon s längre.. den som har kort hjulbas och hög sitthöjd det är ju därför jag är så fundersam. den slutade dom göra 07 eller 08? hur som helst finns ju bara ss eller scg nu.. och jo jag ska nog köpa den inom 2veckor men handlaren vill ju veta vilken han ska ta hem och jag har lixom lovat han att ta reda på vad det är jag vill ha till dess...

Det lutar kraftigt åt att jag köper ss´n som det känns nu iaf.. men kort hjulbas är förbannat skoj d med..

MVH/ Jompas

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Först å främst tack för alla svar!

Grejen är ju att det inte finns någon s längre.. den som har kort hjulbas och hög sitthöjd det är ju därför jag är så fundersam. den slutade dom göra 07 eller 08? hur som helst finns ju bara ss eller scg nu.. och jo jag ska nog köpa den inom 2veckor men handlaren vill ju veta vilken han ska ta hem och jag har lixom lovat han att ta reda på vad det är jag vill ha till dess...

Det lutar kraftigt åt att jag köper ss´n som det känns nu iaf.. men kort hjulbas är förbannat skoj d med..

MVH/ Jompas

Jag har en s som är -08 men ja de kanske har slutat tillverka den....

Jonson

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Buell 1125 R -08
hej

är sugen på en buell xb 12ss.
finns där några direkta barn sjukdomar den jag ska kolla på är en 06 a
tacksam för svar

ingen som kan ge en några svar !
är sugen på en buell xb12ss
men vill veta om det är mycket strul med dom tittat på en 06

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
någon Buellägare (Sport/Street) som vill agera försökskanin för ett Mad Doctorkit att rensa bakdelen med? Mig veterligen har ingen monterat ett sånt på sin Buell förut.. pm-a mig isåfall..

Digger´s

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Hoj
2003 Buell XB9s Lightning
Är det någon som kan rekomendera ett bra lim som jag kan fixa min Chin spoiler med, har spruckit tyvärr.Den är ju tillverkad i plast så det är ju lite svårt att limma i.:gråta

Last edited:

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Hoj
M1800R -08
Hejsan alla Buellåkare!
Funderar allvarligt på att köpa mej en Buell cykel och tänkte höra
med er experter om vad man ska kolla extra på, eller ev brister.
Har nog tänkt att köpa en XB9S eller R. Men håller även utkik på andra
Buell modeller, men blir nog max 2004 eller så.
Tacksam för alla svar jag kan få då jag bara kört Japps förut.

Kom på en fråga till, jösses vilket tjat :) Om man köper en R kan man enkelt byta ut bakdelen till en S ? Fram antar jag att det bara är kåpan som tas bort o dit med dubbellysena istället? För det är väl samma cykel i stort sett.

Mvh Håkan

Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Är det någon som kan rekomendera ett bra lim som jag kan fixa min Chin spoiler med, har spruckit tyvärr.Den är ju tillverkad i plast så det är ju lite svårt att limma i.:gråta

Går det inte att använda smältlim (ev. med lite alu.nät som armering)? Lagade en navkapsel till vinterhjulen med enbart smältlim. Det var en av flärparna som spänner mot fälgen som hade gått av, och med några vändor smältlim så satt det ihop igen. Har hållit hela vintern, och höll även när jag slet bort navkapseln. Det känns som det kan vara ungefär samma typ av fet plast i båda fallen.

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell

Jag tappade min passagerare sadel och kåpan fick smaka lite asfalt! Letade överallt efter nåt liknande och tog en vild chansning och kollade buell katalogen och till min stora överraskning :D:D...och endast 40 dollar (billigare än o lacka!!). Så kolla vad de tar för att ta hem en på din närmsta HD butik (chin fairing center sida 16 http://a1264.g.akamai.net/7/1264/13...s/_media/pdfs/gear/Buell-Products-Catalog.pdf) eller kolla upp om det finns nån buell dealer i USA som kan tänka skicka en eller skicka en förfråga till Al, han brukar kunna lösa det mesta https://www.americansportbike.com/shoponline/index.php

toton

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
buell xb9
Buell XB9

Hej,
Jag är ny i forumet och behöver hjälp med nàgra tips för att ta beslut om mina planer att köpa en Buell. Jag planerar att köpa Buell XB9 snart men vet inte hur bra eller dàlig den är. Jag ska provköra en under denna vecka och fà lite känsla av den. Alla tips och rekommendationer om hojen är välkomna, samt vilka fördelar och nackdelar Buell:en har. Är den ett bra alternativ när man ska köpa en hoj av denna klass?

Tack för era svar

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Hej,
Jag är ny i forumet och behöver hjälp med nàgra tips för att ta beslut om mina planer att köpa en Buell. Jag planerar att köpa Buell XB9 snart men vet inte hur bra eller dàlig den är. Jag ska provköra en under denna vecka och fà lite känsla av den. Alla tips och rekommendationer om hojen är välkomna, samt vilka fördelar och nackdelar Buell:en har. Är den ett bra alternativ när man ska köpa en hoj av denna klass?

Tack för era svar

Låter mycket, gott vrid, låg topp hastighet, svin dyra reserv delar i sverige, svårt att hitta bra mekaniker om du bor utanför stor städerna och hojen kräver att du har vissa mekaniska kunskaper, moment nyckel, service handbok samt en liten uppsätning med "tum" verktyg. Min känns som en måndags exemplar och har kostat mer än någon annan hoj men den är billig i försäkring, suverän på små kurviga vägar samt "vardags-körning" och ljudet är ju så jäkla gott!!

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Buell -08
Hej på er igen! Nu har jag tjatat på er hela vintern om att åka till Norrtälje.....! Nu börjar det äntligen närma sig på allvar. Lördagen den 6 juni bär det av mot Custom Bike show.
Vi sammlas kl 08,30 och sattsar på att rulla vid 09,00. Vi sammlas i Sätra utanför den nya butiken. Murmästarvägen 25, samma gata som AVA mc.

Snacka runt lite så vi blir mycke hojjar.....!
Ha det bäst.
Rickard

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Hej på er igen! Nu har jag tjatat på er hela vintern om att åka till Norrtälje.....! Nu börjar det äntligen närma sig på allvar. Lördagen den 6 juni bär det av mot Custom Bike show.
Vi sammlas kl 08,30 och sattsar på att rulla vid 09,00. Vi sammlas i Sätra utanför den nya butiken. Murmästarvägen 25, samma gata som AVA mc.

Snacka runt lite så vi blir mycke hojjar.....!
Ha det bäst.
Rickard

Om vädret blir OK så tänkte jag ta en sväng uppåt El Stockholmo i år igen. Kan nå'n lägga in en beställning på ordentligt nice väder?

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
Buell xb9s 2003
Om vädret blir OK så tänkte jag ta en sväng uppåt El Stockholmo i år igen. Kan nå'n lägga in en beställning på ordentligt nice väder?

jag byggde en tottenmpåle och har dansat hela förmiddagen idag och bett för bra väder, jag vet inte om det kanske räknas som en beställning eller allmänt vädjande.. kanske sak slänga iväg ett mail till weathergod@heaven.com ?:tummenupp för övrigt tänkte jag nog också åka upp om vädret tillåter

Last edited:

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
jag byggde en tottenmpåle och har dansat hela förmiddagen idag och bett för bra väder, jag vet inte om det kanske räknas som en beställning eller allmänt vädjande.. kanske sak slänga iväg ett mail till weathergod@heaven.com ?:tummenupp för övrigt tänkte jag nog också åka upp om vädret tillåter

Då kanske vi skulle styra upp nå'n sorts gemensam avfärd mot Sthlm vad det lider?

Digger´s

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Hoj
2003 Buell XB9s Lightning
Går det inte att använda smältlim (ev. med lite alu.nät som armering)? Lagade en navkapsel till vinterhjulen med enbart smältlim. Det var en av flärparna som spänner mot fälgen som hade gått av, och med några vändor smältlim så satt det ihop igen. Har hållit hela vintern, och höll även när jag slet bort navkapseln. Det känns som det kan vara ungefär samma typ av fet plast i båda fallen.

Tack för det .Skall testa se om det håller.

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Tänkte kolla om det är någon som har en framkåpa, framlyse, kåpglas och hållare till en XB9/12R till salu?
Skicka gärna ett PM :tummenupp

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Buell -08

Vi dansar dansar dansar för gott väder.......! Vore kul som f-n....!
Ta hand om er.....! Fritteling//Rickard

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...