KimL
Beware
En kollega tycker det låter på min beskrivning som fuktproblem.
Hur kontrollerar man det?
Tyvärr har jag ingen direkt aning om hur man kontrollerar det på något bra vis
En kollega tycker det låter på min beskrivning som fuktproblem.
Hur kontrollerar man det?
Saken är den att den är mycket kallare när jag startar utanför jobbet än i garaget. Tänkte att kallstart krävde mer av batteriet.
Hmm kanske blir ett besök på verkstad då.
Kanske ska låna en laddare iaf och testa ladda batteriet först. Eller det är lönlöst?
hinner du få motorn riktigt varmkörd på morgonen på väg till jobbet. min -06 ulysses kan ibland slockna strax efter start om jag bara tex kört i ca.3 minuter och sedan startar efter den kallnat helt. men min startar bra efter det men går ganska oroligt på tomgång.
Tja tar ca 10 min till jobbet.
Bara jag kört en mycket kort sträcka så ligger stabilt på 950 rpm på tomgång. Nålen ligger nästan blickstilla på samma varvtal under tomgången. Bara haft startproblem utanför jobbet. De dagar det var startproblem var det riktigt kallt på morgonen samt lite kallare än innan på dagen. Dvs ganska ruggit. Ena dagen hade det regnat så det var lite fuktigt.
Nu har jag inte kört hoj på några dagar så jag vet inte om problemet kvarstår. Ska bli intressant på måndag när man är hemma igen.
Kan det va så att den helt enkelt bara var för kall?
Har vi automatchok på våra hojar?
det verkar som att det kanske är för kallt. och hojjen får för snålt med bränsle. det kanske löser sig när det blir varmare ute. hoppas det.
Hallå!
Är ny medlem i Buell-tråden. Stolt ägare av en Buell xb12s-04, min första och största kärlek! Hade jag orkat släppa upp Buellen till tredje våningen så hade hon fått sova bredvid mig i sängen! Är det någon som kanske har ett grenrör/krök till en xb12s-04 liggande och skräpande så är jag mycket intresserad av att få köpa det. Mitt grenrör har "sprucket" för andra gången och det känns som det inte är lönt att försöka svetsa det en andra gång. Någon som vet om xb9s grenröret passar till xb12s?
hej!
undrar ifall ngn vet var man kan köpa en orginal dämpare till
en xb9sx-09??
Kan tyvärr inte svara på din fråga.
Men ska du köpa nytt så kanske du ska överväga följande siter.
Twin Motorcycles
Chicago Harley
Ja, om du har ett 7/8" styre.
Hej!
Hämtade hem en Buell Ulysses -06:a i lördags, och hittade nu denna eminenta tråd på Sporthoj!
Hade en HD-FatBoy på nittiotalet men har de sista 4 åren kört runt på en XT660R, men efter att ha trimmat den och vridit ur den så var det dags att byta upp sig.
Har alltid varit lite småsugen på en Bulle och nu blev det alltså av. Skönt att känna vibrationerna från en HD motor igen!
Tyvärr så stannade hojen mitt under färd i måndags kväll och är nu på verkstan... Precis som soppatorsk - bara dog och var sen omöjlig att starta.
Mkt trist. Nån som känner igen detta symptom?
Är klart avis på alla er som kan ut och åka. Min hoj är fortfarande på verkstan...
Det finns tydligen en "sensor" på HD/Buell som känner av när hojen kommer i en viss lutning (eller välter) och som då stänger av soppatillförsel samt tändning, och det verkar vara den som pajat på min nya hoj.
Nytt relä är beställt från huvudlagret och jag hoppas att det kommer idag! Annars får det bli ett par extra burköl ikväll...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|